خبرگزاری کار ایران

درست کردن انواع کاردستی را در کاغذرنگی یاد بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۱۲۱

شاید شما هم شنیده باشید که ساخت کاردستی و کشیدن نقاشی از راه‌های افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان است. آنقدر این موارد را برای رشد و شکوفایی قدرت خلاقیت کودکان تکرار کرده‌اند که گوش همه ما از آن پر شده است. اما سوال اصلی اینجاست.

آیا واقعا این موارد به بهبود عملکرد خلاقانه کودکان کمکی می‌کند؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، چرا تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است؟ چرا هنوز هم کودکان و نوجوانان چندان افراد خلاقی نیستند؟

برای بررسی این مشکل با ما همراه باشید.

نقاشی و کاردستی و تاثیر آن‌ها روی خلاقیت

فکر می‌کنید چرا علی‌رغم آن که در حال کشیدن نقاشی‌های مختلف و ساختن کاردستی‌های گوناگون برای کودکتان هستید، هنوز هم نمی‌توان او را فردی خلاق دانست؟

این موضوع را می‌توان از چند نظر بررسی کرد. شیوه آموزش شما و نوع کاردستی‌هایی که فرزندتان می‌سازد از مهم‌ترین دلایلی است که روی این موضوع اثر دارد.

- شیوه آموزش و انجام فعالیت‌ها

اولین مساله‌ای که روی این موضوع اثرگذار است، نحوه کار کردن شما برای کشیدن نقاش و ساخت کاردستی است. اگر شما کنار فرزندتان می‌نشینید و همه مراحل کشیدن نقاشی و ساختن کاردستی را خودتان انجام می‌دهید، احتمالا چندان جای تعجبی ندارد که قدرت تخیل و خلاقیت او رشد نکند.

شما باید همه وسایل مورد نیاز فرزندتان را برای او فراهم کرده و تنها کنارش حضور داشته باشید تا مبادا آسیبی به خودش بزند تا وسایل را خراب کند. همه مراحل کشیدن نقاشی و ساختن کاردستی باید به عهده فرزندتان باشد و شما تنها ناظر و مراقب کار او باشید.

- سطح نقاشی و کاردستی‌ها

مورد دیگری که روی سطح خلاقیت فرزند شما اثر دارد، میزان سختی و آسانی نقاشی‌ها و کاردستی‌هایی است که او با آن‌ها درگیر است. کشیدن نقاشی‌های خیلی خیلی ساده یا ساخت کاردستی‌های آسان همان‌قدر خطرناک است که فرزندتان را به کشیدن طرح‌های پیچیده و ساخت کاردستی‌های سخت تشویق کنید.

چراکه کار آسان ذهن او را تنبل و قوه تخیل و خلاقیتش را خاموش خواهد کرد. همچنین کار سخت هم باعث ترس و کاهش اعتمادبه‌نفس فرزندتان خواهد شد.

بنابراین اگر می‌خواهید به او کمک کنید، باید کاردستی‌هایی خلاقانه و مناسب سن او برایش در نظر بگیرید. کشیدن نقاشی حیوانات با همه جزییات یا تبدیل کردن اعداد به یک موجود دیگر از این نوع خلاقیت‌هاست. همچنین کاردستی‌هایی مثل طراحی‌های سه بعدی یا کاردستی با چسب حرارتی به کمک شما می‌تواند گزینه جالبی برای باز شدن ذهن فرزندتان باشد.

چطور ایده‌های خلاقانه کاردستی پیدا کنید؟

حالا که با اهمیت ساخت کاردستی‌های صحیح آشنا شدید، احتمالا این دغدغه را پیدا کرده‌اید که چطور می‌توانید کاردستی‌های مناسبی برای فرزندتان پیدا کنید؟ کاردستی‌هایی که نه خیلی پیچیده باشند و نه خیلی ساده!

یکی از بهترین گزینه‌ها برای آن که کاردستی‌های مناسب سن کودکتان را بشناسید، مراجعه به سایت کاغذرنگی است. در این سایت می‌توانید کاردستی‌های مختلفی برای رده سنی‌های گوناگون شناسایی کنید. این کاردستی‌ها میزان سختی و آسانی مختلفی هم دارند تا بتوانند ذائقه همه مخاطبان خود را پوشش دهند.

از جمله کاردستی‌های آموزش داده شده در بخش کاردستی های سایت کاغذ رنگی می‌توان به ساخت کاردستی با چوب بستنی، شیوه‌های رنگ تخم‌مرغ، ساخت ریسه‌های کاغذی با طرح و مدل‌های گوناگون، ترمیم شمع‌های قدیمی، ساخت پاپیون، اوریگامی، مایع حباب‌ساز، ساخت میوه‌های رنگارنگ با بشقاب میوه کاغذی، ساخت شمع وارمری، ساخت پاکت خرگوشی، تزیین کفپوش، تزیین بالش و... اشاره کرد.

هریک از این ایده‌ها خودشان می‌توانند الهام‌بخش شما برای ساخت کاردستی‌های دیگر باشند. کافی است سری به سایت خلاقانه کاغذ رنگی بزنید تا دیدگاهتان به ساخت کاردستی تغییر پیدا کند و بتوانید نگاه خلاقانه‌ای به دست آورید.

کاغذ رنگی را بیشتر بشناسید

البته بد نیست بدانید مطالب و محتوای سایت کاغذ رنگی تنها به ارائه نقاشی‌ها و ایده‌های کاردستی ختم نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید با هر رده سنی و هر سبک زندگی در این سایت محتوایی کارآمد، آموزنده و کاربردی برای خود پیدا کنید.

کاغذ رنگی درباره موضوعات و حوزه‌های مختلفی مثل سبک زندگی، موفقیت، روابط، ورزش، آشپزی و طرز تهیه انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، فیلم، کتاب، موسیقی و... مطالب ارزشمندی دارد. همین موضوع باعث شده مخاطبان کاغذ رنگی از سنین مختلفی باشند و بتوانند نیازمندی‌های خود را در این سایت پیدا کنند.

اگر شما هم دنبال کشف تازه‌ها و تغییر سبک زندگی خود هستید، پیشنهاد ما این است که حتما سری به سایت کاغذ رنگی بزنید و دنیای خود را تغییر دهید. اگر پیش از این از سایت کاغذ رنگی بازدید کرده‌اید، نظرتان را درباره آن با سایر کاربران کاغذ رنگی در میان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز