خبرگزاری کار ایران

تاثیر موزیک در ورزش کردن

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۰۹۹

ورزش کردن همراه با موزیک به رشد و نمو افراد و به آمادگی جسمانی، سلامت روانی و عقلانی وتقابل متفاوت اجتماعی کمک می کند. همراه موزیک یکی از معتبرترین سایت هایی است که موزیک های ورزشی شما را با بهترین کیفیت برایتان فراهم می کند.  

ورزش کردن برای داشتن یک زندگی سالم و طول عمر زیاد، ارتقا سلامتی، افزایش امید به زندگی و کاهش احتمال بیماری های مهمی از جمله بیماری های قلبی، دیابت و سرطان های خاص لازم و ضروری است.

در زمان های گذشته ورزش های بومی و سنتی و محلی همراه با رقص ها و آئین های مخصوصی بوده است. درهمه اعصار ما شاهد رابطه مهم بین ورزش و موسیقی و هنر بوده ایم.

در گذشته ورزش های باستانی آمیخنه با موسیقی و هنر بوده است بطوری که مرشد ریتم را با ضرب تنظیم می کرد و ورزشکاران با ضرب مرشد ورزش را با وجد انجام می دادند و این باعث تقویت قوای جسمانی و روحی آن ها می شد.

از نظر علمی هم ثابت شده است که گوش دادن به موسیقی در هنگام ورزش کردن باعث می شود افراد بصورت کارآمد تری ورزش کنند و از آن لذت ببرند و گوش کردن به موسیقی، هورمون های احساس خوب را در مغز ترشح می کند که فرد با گوش کردن موسیقی هنگام ورزش تمایل بیشتری به ادامه کا پیدا می کنند.

افرادی که در هنگام باشگاه رفتن و یا پیاده روی طولانی از هدفن استفاده می کنند از نظر سلامتی و روحیه و اثر بخشی بیشتری نسبت به افرادی دارند که بدون موسیقی و در سکوت ورزش می کنند.

گوش دادن به موسیقی سرعت ورزشکاران را افزایش می دهد.

افرادی که از ناراحتی قلبی رنج می برند و دکتر به آن ها تمریات ورزش مخصوص را توصیه میکنند اگر هنگام ورزش موسیقی ملایم و آهسته گوش کنند ضربان قلب آن ها منظم می زند و گوش دادن به موسیقی به کاهش قلب آن کمک کرده و برای قلبشان مفید است.

برای اینکه ضربان قلب شدید هنگام انجام تمرینات ورزشی کاهش پیدا کند باید موسیقی آرام با ضرب آهنگ 60 تا 80 گوش کنید تا حرکات به صورت کاملا طبیعی آهسته تر شود و ضربان قلب کاهش پیدا کند.

افرادی که هنگام ورزش کردن موسیقی گوش می دهند میزان خستگی خود را فراموش کرده و در نهایت راندمان بهتری دارند و این به مرور زمان باعث تقویت خستگی ناپذیری ورزشکار می شود.

ورزشکارانی که موسیقی همزمان باورزش انجام می دهند روحیه مثبت و خستگی ناپذیری دارند که این نکته باعث افزایش کارآیی و عملکرد سیستم عضله شده و در کارشان موفق تر هستند.

در هنگام انجام ورزش های هوازی، ورزشکارانی که به موسیقی گوش می دهند مدت زمان بیشتری را دوم می آورند و استرس کمتر دارند در مقایسه با افرادی که چیزی گوش نمی دهند.

اثرات موسیقی بر تنفس و فعالیت های قلبی به دلیل ارزش پارامترهای فیزیولوژیکی برای سلامتی و پیشگیری از بیماری ها مورد توجه ویژه محققان قرار گرفته است. توانایی کنترل فعالیت قلب ممکن است در درمان انواع بیماری های قلبی مطلوب باشد.

با این حال، بسیاری از تحقیقات اولیه در مورد پاسخ فیزیولوژیکی به موسیقی توسط محققان به دلیل طراحی های ضعیف تحقیق، اقدامات ناکافی و محدودیت تجهیزات رد شده است با شروع موسیقی جاز میزان تنفس به طور قابل توجهی افزایش می یابد و با قطع موسیقی تمایل به بازگشت به سطح قبل از موسیقی دارد. ضربان قلب فقط با معرفی موسیقی به طور متوسط ​​تحت تأثیر قرارمی گیرد.

تاثیر موزیک در ورزش کردن

میانگین ضربان قلب بین 72-80 ضربان در دقیقه است در حالی که سرعت موسیقی ممکن است از 70 تا 170 ضربان در دقیقه باشد. بررسی مطالعات نشان می دهد که  میزان ضربان قلب بسته به نوع  موسیقی متفاوت است.

افزایش در پاسخ به موسیقی سریع و کاهش در پاسخ به موسیقی آهسته تحقیقات متعددی را ذکر می کند که در واقع نشان می دهد هر نوع موسیقی (آرامبخش یا تحریک کننده) افزایش متوسط ​​ضربان قلب را نشان می دهد.

مطالعات بررسی شده بر روی اثرات موسیقی بر عملکرد ورزشی نتایجی را نشان داده است که همراهی موسیقی باعث بهبود استقامت عضلانی در عملکرد ورزشکارن در حال نشستن می شود در مقابل، مردان و زنان در سن دانشگاه قادر به راه رفتن دورتر و با تلاش کمتر هنگام ورزش با موسیقی در مقایسه با عدم گوش کردن به  موسیقی بودند.

در مطالعه ای کاملاً طراحی شده، تأثیر موسیقی بر عملکرد دوچرخه توسط مردان و زنان آموزش ندیده بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که دوچرخه سوارانی که موسیقی گوش می دهند بازده بالاتری نسبت به کسانی دارند که بدون گوش دادن به موسیقی رکاب زده اند.

تحقیق دیگری در مورد شدت پیاده روی / دویدن با شدت حداکثر روی تردمیل نشان داد که افراد در هنگام گوش دادن به موسیقی آرام و ملایم در مقایسه با موسیقی سریع بلند مدت زمان بیشتری را احساس خستگی می کنند و بازدهی کمتری دارند.

یک روش ارزشمند که یک مربی تناسب اندام هوازی می تواند از موسیقی در عرصه آموزش استفاده کند، یک محرک قبل از کلاس است.

اکثر مطالعات نشان می دهد که موسیقی ممکن است به طور قابل توجهی میزان تنفس را افزایش دهد و ضربان قلب را تا حد متوسط ​​بالا ببرد، و فرد را برای تمرین مورد انتظار آماده کند.

مربیان شخصی باید هنگام تمرین مشتریان خود، با موسیقی پس زمینه سازگار باشند. موسیقی آرام و آرام، پتانسیل تناسب اندام عضلانی فرد را کاهش می دهد.

متخصصان بهداشت و تناسب اندام که با افراد مبتلا به اختلالات ارتوپدی و عصبی عضلانی کار می کنند، ممکن است در بهبود مهارت های حرکتی ناخوشایند، مانند راه رفتن، همراه با موسیقی یا محرک های ریتمیک در روند توانبخشی به نتایج برتر برسند.

اگرچه ممکن است با افزودن موسیقی به دوره کار، عملکرد افزایش یابد یا نباشد، اما افراد به طور منظم گزارش می دهند که با همراهی موسیقی احساس می کنند عملکرد آنها بهتر است.

بنابراین، موسیقی ممکن است به طور مستقیم لذت و انجام فعالیت بدنی فرد را بهبود بخشد، و منجر به انطباق بیشتر با ورزش شود.

به نظر می رسد موسیقی یک ساختار انگیزشی برای ورزش فراهم می کند و بر نگرش ذهنی دانشجویان تأثیر مثبت می گذارد. سبک موسیقی، ریتم و سرعت عواملی هستند که به طور قابل توجهی بر فعالیت هوازی تأثیر می گذارند.

بنابراین، برای به حداکثر رساندن تجربه تدریس، باید مراقبت از انتخاب موسیقی برای مردم (کودکان، سالمندان، گروه های قومی، بومرها و غیره) انجام شود.

موسیقی در حالی که محرک های ناخوشایند (مانند تنفس سریع همراه با ورزش) را می پوشاند، ممکن است ارتباطات مطبوعی را ایجاد کند. همچنین ممکن است به عنوان حواس پرتی برخی احساسات درونی، که احتمالاً با ناراحتی همراه است، باشد.

بر این اساس، ورزشکاران  ممکن است بتوانند با موسیقی که محرک های محیطی مطبوعی را فراهم می کند، چالش های بیش از حد ورزش را تحمل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز