خبرگزاری کار ایران

راگ و رنگ: تجلی مدرنیته در سنت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۳۳۷

خرید و فروش و نحوه‌ی تعامل بشر در بازار آن چیزی نیست که از گذشته در ذهن داریم. حتی اگر متوجه نباشیم، رفتار خریداران و فروشندگان در بازار به قدری تغییر کرده است که بازگشت به تنها چند سال پیش، گویی ما را 100 سال به عقب می‌راند. شاید چندی پیش کسی علاقه‌ای به خرید آنلاین نداشت.

البته ذات بشر همین است که در ابتدا به پدیده‌های نوظهور اعتماد نمی‌کند. با این حال امروزه خرید آنلاین بخشی از زندگی ماست. شاید تصور خرید فرش که کالایی به شدت سنتی است به صورت آنلاین هنوز هم به ذهن کسی خطور نکند. البته خرده‌ای هم به کسی نمی‌توان گرفت.

خرید آنلاین فرش برخلاف دنیای گجت‌های دیجیتال، سرعت به نسبت کمتری داشته است. شاید بتوان گفت که خرید آنلاین فرش تا به امروز همان خرید سنتی بوده که در آن  وبسایتی چند شماره تلفن برای توضیحات بیشتر ارائه داده است. فروشگاه اینترنتی راگ و رنگ برای جبران این خلا پا به بازار گذاشته است.

بازار آنلاین فرش تا به امروز

رک و راست بگوییم تحولی که در بازار گجت‌ها و وسایل دیجیتال به صورت آنلاین رخ داد در باقی گروه‌های کالایی مانند فرش با سرعت بسیار کمتری در حال پیشرفت است. با جستجوی کلمه‌ی خرید فرش به ده‌ها وبسایت برمی‌خوریم که بخش اعظمی از آن‌ها حتی ظاهری شبیه به هم داشته و روزهای اول اینترنت را در کشور به یاد کاربر می‌آورند. عکس‌هایی کوچک و بی‌کیفیت همراه با واترمارک‌های بزرگ که اغلب آدرس وبسایت یا شماره تلفنی روی آن دهن کجی می‌کند. به قسمت مشخصات کالا می‌رویم با هجمه‌ای از اطلاعات یکسان و اغراق شده برمی‌خوریم که مدعی است فرش بهترین است. در پایان هم مانند دیوار جلوی خانه‌ها چندین شماره تلفن مشاوران فروش فرش خودنمایی می‌کنند. این فضا با چیزی که در دنیای وسایل دیجیتال در حال رخ دادن است به شدت متفاوت است.

چرا راگ و رنگ

ما در راگ و رنگ تمام خلاهای موجود در بازار سنتی آنلاین فرش را مشاهده کردیم. دلیلی نداشت که بازار فرش به سبب سنتی بودن ماهیت فرش، همچنان سنتی بماند. تنها کافی است سری به فروشگاه‌های اینترنتی فرش در خارج از کشور بزنید و از مدرنیته‌‌ی آن‌ها به وجد بیایید. تصاویر کاربردی با جزئیات فراوان، نمایش کاربرد فرش برای افراد مختلف، بررسی دقیق معایب و مزایای کالا و غیره. راگ و رنگ آمده است تا این خلا را برای کاربر ایرانی پر کند و اعتماد او را به خرید آنلاین جلب نماید.

صداقت و راستی

فرش انواع مختلفی دارد و طبیعی است که هر فروشنده‌ای بخشی از این تنوع را به فروش برساند. با این حال تنها کافی است که مدلی از فرش را جستجو کنید تا به مطالبی از آن در فروشگاه‌های اینترنتی فرش برسید. هر کسی هر فرشی که دارد را تبلیغ می‌کند و باقی مدل‌ها را بد می‌خواند. برای مثال اگر فرش آکریلیک را جستجو کنید فروشگاهی که آکریلیک می‌فروشد از اصالت و دوام آن می‌گوید و فروشگاهی که آکریلیک ندارد و پلی‌استر می‌فروشد از سنگینی و آسیب‌پذیری آن در برابر رطوبت. نتیجه‌ی کار تنها گیج شدن مشتری است که در آخر نمی‌داند به چه کسی اعتماد کند.

خرید واقعا آنلاین

اگر فروشگاه اینترنتی فقط در اسم آنلاین باشد و مشتری با گشت و گذار در سایت فروش آنلاین تنها با عکسی کوچک و بی کیفیت و مشخصات عمومی اغراق شده روبرو شود که دیگر فروشگاه آنلاین نیست. فروشگاه آنلاین باید سعی کند همان تجربه‌ی خرید حضوری را به نوعی حتی بهتر برای خریدار رقم بزند و کاستی‌های خرید آنلاین مانند عدم دسترسی فیزیکی به کالا قبل از خرید را با روش‌های نوین دیگر جبران کند. فروشگاه راگ و رنگ با پیروی از جدیدترین استانداردهای روز فروشگاه‌های بین‌المللی در حوزه‌ی فرش سعی دارد تا فرش را به بهترین شکل ممکن برای خریدار معرفی کند و همواره در صدد به روز نگاه داشتن این استانداردهاست. تصاویر هدفمند با نیت نمایش کامل و کاربردی هر فرش با جزئیات اصلی، توصحیات تخصصی فرش در کنار بیان معایب و مزایای واقعی فرش، اعلام مشخصات فرش و بیان معانی آن‌ها بخشی از تلاش راگ و رنگ در این راستاست.

حذف واسطه‌ها

فرشی که در کارخانه تولید می‌شود تا به دست مصرف‌کننده برسد چندین دست می‌چرخد و هر واسطه‌ای قیمت خود را بر روی فرش اعمال می‌کند. این واسطه‌ها گاها تا 50 درصد باعث افزایش قیمت فرش می‌شوند. فروشگاه اینترنتی راگ و رنگ به عنوان نماینده‌ی رسمی فروش محصولات فرش محتشم کاشان، بدون هیچ واسطه‌ای فرش را از کارخانه به دست مشتری می‌رساند. وقتی مشتری سفارشی را ثبت می‌کند، فرش در خط تولید کارخانه قرار گرفته و پس از تولید مستقیم به دست خریدار ارسال می‌شود. هیچ واسطه‌ای وجود ندارد. حتی خود راگ و رنگ برندی برای فروش محصولات فرش محتشم کاشان است و زیر نظر مستقیم این کارخانه فعالیت می‌کند.

سخن پایانی

راگ و رنگ تلاشی است برای جبران خلا موجود در آشفته بازار آنلاین فرش. چرا نباید مشتری بتواند در راحتی خانه‌ی خود هزاران مدل فرش را ببیند و خریداری کند؟ در فروشگاه‌های فیزیکی چند فرش را می‌توانید در روز بر روی رگال فرش ببینید؟ آیا قرار است کسی تمام مشخصات آن‌ها را برای شما توضیح دهد؟ همه‌ی این کاستی‌ها در فروشگاهی اینترنتی استاندارد ممکن است. راگ و رنگ همان فروشگاه مدرن و استاندارد است. کافی است خودتان سری به فروشگاه به آدرس https://www.rugorang.com بزنید و سند وجود تمامی موارد فوق را بیابید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز