خبرگزاری کار ایران

tape driveچیست و چگونه کار می کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۸۲۵

tape drive؛ جادار و مطمئن!

tape drive دستگاهی است که به شما اجازه نوشتن یا خواندن اطلاعات روی نوارهای مغناطیسی را می دهد. این دستگاه و نوار انواع مختلفی دارد. یکی از معروف ترین و شاید قدیمی ترین آن ها دستگاه های ضبط و پخش نوار کاست بود که متولدین دهه گذشته به خوبی آن ها را به یاد دارند. اما به راستی tape drive چیست و امروز چه جایگاهی در تکنولوژی حافظه ( storage ) دارد؟

tape drive، از گذشته تا آینده

شما در دنیای شبکه های اینترنتی و دنیای سیستم های کامپیوتری هیچ چیزی را نمی توانید پر اهمیت تر از اطلاعات پیدا کنید. این اطلاعات هستند که درست مانند رگ در دل این شبکه و سیستم می چرخد و آن را به حرکت در می آورد. اما نکته ای که وجود دارد با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی هایی مانند پردازشگر ها و دستگاه های نمونه برداری عملا کیفیت اطلاعات بسیار بالا رفته است. اما این کیفیت بالا یک چالش بزرگ به همراه دارد و آن بالا رفتن حجم و اندازه اطلاعات است.

در کلام ساده تر اگر در گذشته برای ما یک ترابایت می توانست یک دنیا اطلاعات در دل خود جای دهد امروز با چند ده فیلم معمولی پر می شود! با کیفیت شدن اطلاعات و افزایش تعداد آن ها عملا باعث ایجاد یک نوع چالش مهم به خصوص در سیستم های وابسته به اطلاعات شد.

اینجا بود که به جز سرعت، مسئله نگهداری اطلاعات و داشتن حجم کافی برای آن ها مطرح شد. چیزی که tape drive سال ها پیش توانسته بود این موضوع را حل کند.

در واقع tape drive یک دستگاه حافظه ای مغناطیسی است که به سبب استفاده از لایه ای مغناطیسی و تغییر آن می تواند اطلاعات را روی نوار بنویسد یا از روی نوار بخواند. این نوارها و دستگاه ها سال ها قبل از ایجاد انواع شبکه های کامپیوتری و اینترنتی وجود داشتند و می توان حدس زد که اولین نسل از دستگاه های حافظه ای که بعد ها به hard disk معروف شدند نیز به نوعی از جنس همین tape drive ها بودند. اما مسئله ای که دارد این است که امروز tape drive آیا کاربرد دارد یا نه؟

tape drive، امن برای اطلاعات

tape drive، امن برای اطلاعات

مسئله ای که در مورد tape drive وجود دارد این است که این دستگاه ها عملا سرعت کمتری نسبت به دستگاه های حافظه ای نوری یا لیزری دارد و در برابر دستگاه های هیبریدی نیز از نظر سرعت حرفی برای گفتن ندارد. اما همانطور که گفتیم چالش امروز دنیای الکترونیک سرعت نیست، بلکه حجم اطلاعات و امنیت آن هاست.

اینجاست که tape drive می تواند ارزش خود را نشان دهد. در واقع tape drive یک نوع دستگاه ذخیره است که قدرت ذخیره سازی بالایی دارد و می تواند امنیت اطلاعات را برای مدت طولانی حفظ کند.

نکته جالب توجه اینجاست که این اطلاعات بر روی نواری از مغناطیس ذخیره می شود. حال به هر دلیلی بخشی از این نوار خراب شود یا از بین رود ما بقیه اطلاعات قابل استفاده است و این بزرگ ترین مزیت tape drive ها محسوب می شود.

در سیستم های بزرگی مانند سیستم های آرشیوی ( مانند آرشیو صدا و سیمای ایران ) انواع tape drive ها به عنوان اصلی ترین محل ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شود. این نوارها می تواند اطلاعات تصویری، صوتی  یا متنی را در خود نگه دارند.

انواع tape drive ها

انواع tape drive ها

tape drive ها انواع مختلفی دارند. از ساده ترین مدل آن که به عنوان دستگاه کاست نوار می شناسیم گرفته تا انواع پیشرفته تر آن.

امروز دو نوع از tape drive ها به عنوان اصلی ترین دستگاه های ضبط و پخش اطلاعات مورد استفاده مهندسان و متخصصان قرار می گیرد. انواع LTO  و انواع  IBM ها.

هر کدام از این موارد پروتکل های خاص خودش را دارد و بر اساس قوانین خودش کار می کند. اما به صورت کلی می توان گفت آن چیزی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، LTO ها هستند. اما برندهای مختلف مانند اچ پی و ... از این پروتکل استفاده می کنند. این پروتکل از سال 1997 شروع به کار کرده است و می توان گفت که امروز یکی از محبوب ترین روش امن نوشتن و خواندن اطلاعات بر  اساس tape drive ها محسوب می شود.

دیجی اچ پی همراه شماست!

tape driveچیست و چگونه کار می کند؟

دیجی اچ پی همراه شماست!

مسئله مهمی که گاهی فراموش می کنیم و تا زمانی که درگیر مشکل یا اتفاقی نشویم به آن فکر نمی کنیم این سوال است:

" از کجا دست به خرید tape drive بزنیم؟ "

در واقع tape drive ها دستگاه های زیاد عمومی محسوب نمی شوند و به جز چند نوع خاص مانند انواع HDD ها، شما نمی توانید مدل های متنوع دیگری را در بازار پیدا کنید. البته کاربران عمومی و نیمه حرفه ای نیز کاری به این دستگاه ها ندارند.

اما به هر حال دیجی اچ پی به خوبی توانسته نیاز کاربران حرفه ای داخلی را نسبت به این دستگاه ها تشخیص بدهد. انواع دستگاه های tape drive با مدل ها و مارک های مختلف در این فروشگاه وجود دارد.

نکته مهمی که در این بین باید به آن توجه داشت این است که دیجی اچ پی بیش از 20 سال سابقه فعالیت مستقیم در این زمینه دارد. این تجربه می تواند پشتوانه مهم برای یک فروشگاه تخصصی محسوب شود. با این وجود دیجی اچ پی سعی کرده محصولات خودش را با ضمانت کامل از نظر اصالت کالا  و قیمت به فروش برساند.

در کلام ساده تر شما نمی توانید در بازار ایران دستگاه tape drive دسته اول و اورجینالی را پیدا کنید که قیمتی منصفانه تر از دیجی اچ پی داشته باشد. از طرف دیگر تمامی این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

یکی دیگر از ویژگی های دیجی اچ پی که باعث می شود خریداران و کاربران راحت تر به آن اعتماد داشته باشند، پشتیبانی تلفنی و تیکتی 24 ساعته آن است. در کلام ساده تر اگر هر نوع مشکلی که در فرایند خرید، سفارش گذاری، پرداخت و تحویل وجود داشته باشد یا این که برای نیاز خود نمی دانید کدام مدل از انواع tape drive مناسب تر است، می توانید به سادگی با مشاوران و پشتیبان های دیجی اچ پی تماس بگیرید. با وجود این که tape drive ها در بازار ایران چندان فروغ خاصی ندارند، اما شما می توانید تنوع محصولات خوبی را در دیجی اچ پی پیدا کنید. اما این اصلی ترین ویژگی این فروشگاه نیست!

 

tape driveچیست و چگونه کار می کند؟

برای تعمیر tape drive چه می کنید؟

همانطور که احتمالا تا این جای داستان متوجه شدید، tape drive یک دستگاه تخصصی محسوب می شود که حتی فروشگاه های زیادی برای فروش ندارد و عمدتا این دستگاه ها به صورت سفارشی و خرده وارد ایران می شود. اما گفتیم که فروشگاه دیجی اج پی با داشتن 20 سال سابقه توانسته نیاز عمده ای از بازار tape drive را تامین کند.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که tape drive درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر نیاز به سرویس و مراقبت دارد. برای tape drive می تواند انواع اتفاقات مختلف از جمله : مشکل read and write - گیر کردن دیتا کارتریج درون tape drive- قبول نکردن نوار- سرعت کم tape drive - مشکل موتور دستگاه tape drive- خراب شدن هد head دستگاه و ... رخ بدهد.

هر کدام از این موارد می تواند دلیل خاص خودش را داشته باشد. گرم شدن دستگاه، اتصالی برق ورودی، خراب بودن نوار، کثیف بودن کارتریج، انواع اتفاقات سخت افزاری و نرم افزاری و هزاران دلیل دیگر ممکن است باعث شود که دستگاه  tape drive شما به درستی کار نکند. در این حالت شما نیاز به یک تعمیرگاه تخصصی دارید. جایی که سابقه تخصصی خوبی در این زمینه  داشته باشد. جایی مانند دیجی اچ پی!

دیجی اچ پی علاوه بر فروش محصولات، اقدام به تعمیر و سرویس انواع دستگاه های tape drive نیز می کند. در اغلب اوقات در صورت جدی بودن خرابی و مشکل، نیاز به تعویض قطعه وجود دارد. در این حالت چه کسی می تواند بهتر از دیجی اچ پی این قطعات را برای شما پیدا و تعویض کند؟

بنابراین می توان در نهایت به این نتیجه رسید که دنیای امروز بیش از گذشته نیاز به محل های قوی و امن برای حفظ اطلاعات دارد. tape drive می تواند تا حدودی این نیاز را برطرف کند. اما به شرطی که شما بدانید آن را از کجا تهیه می کنید. دیجی اچ پی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، باور کنید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز