خبرگزاری کار ایران

آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۵۱۶

در سال‌های اخیر بر تعداد افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی و اجتماعی کشورهای دیگر را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند افزود شده است.

 در این میان ترکیه توانسته است برنامه های بسیار ساده ای را برای جذب نخبگن و سرمایه گذاران از اقصی نقاط جهان فراهم کند. روش های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می توانید یکی از انها را انتخاب کنید. این روش ها می تواند از تحصیل در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه الی خرید ملک در ترکیه متفاوت باشد.

در این مقاله سعی شده است تا شما را با آسان ترین راه های مهاجرت به ترکیه آشنا کنیم.

خرید ملک در ترکیه، راهی آسان برای مهاجرت به ترکیه

یکی از مهمترین و آسانترین روش های مهاجرت به ترکیه خرید ملک  می باشد،تقریبا می توان گفت نزدیک به 4 سال می باشد که شهروندان کشورهای دیگر می توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. شما با هر بودجه ای که در اختیار داشته باشید به راحتی می توانید در این کشور اقدام به خرید ملک کنید. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما ملک هایی را بخرید که سند دست اول داشته باشند.

با خرید ملک می توانید برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقامت ترکیه را اخذ کنید. البته خرید ملک در ترکیه می توان به دو صورت باشد. اولین مورد خرید ملک حداقل به ارزش 250 هزار دلار آمریکا می باشد که در این صورت شما و اعضای خانواده شما( همسر و فرزندان زیر 18 سال) می توانید تابعیت و پاسپورت ترکیه را بگیرید.

در این روش شما به عنوان شهروند کشور ترکیه خواهید بود و تمام محدودیت ها به عنوان تبعه خارجی را دیگر نخواهید داشت به مانند : دیگر نیازی به گرفتن اجازه کار نخواهید داشت، در تمام بانک ها می توانید حساب ارزی داشته باشید و ... . این در حالی است که با خرید ملک به ارزش پایین تر 250 هزار دلار شما تنها موفق می شوید که اقامت این کشور را اخذ کنید و در واقع فقط مقیم این کشور هستید نه شهروند آن.

در این صورت همان محدودیت هایی که برای شما به عنوان یک ایرانی بوده به مانند گرفتن اجازه کار و ... برای شما پابرجا خواهد بود تنها چیزی که فرق خواهد کرد این مورد می باشد که بعد از سه ماه نیازی نخواهد بود که خاک کشور ترکیه را ترک کنید. عموما در این روش شما اقامت یکساله می توانید بگیرید که در صورتی که همچنان مالک باشید هر سال می تواند تمدید شود ولیکن در صورتی که به مدت 5 سال به صورت ممتد در خاک ترکیه حضور داشته باشید بعد از 5 سال می توانید برای تابعیت ترکیه اقدام نمایید. که در این مورد، موارد بسیاری مورد ارزیابی قرار می گیرد تا به شما تابعیت این کشور اعطاء گردد.

به طور کلی با خرید خانه در ترکیه شما می توانید نبست به اخذ اقامت این کشور نه تنها برای خودتان بلکه برای اعضای خانواده خود نیز اقدام نمایید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید ملک در ترکیه مراجعه کنید.

 

آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به ترکیه

دریافت اقامت با ثبت شرکت در ترکیه

یکی دیگر از روش های دریافت اقامت ترکیه ثبت شرکت در این کشور می باشد. مهمترین چیزی که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید این نکته است که در ترکیه در صورتی که بخواهید هر نوع کسب و کاری را راه اندازی کنید به عنوان یک تبعه خارجی حتما باید ثبت شرکت کنید. با ثبت شرکت در ترکیه شما می توانید اقامت یکساله ترکیه را برای خود و اعضای خانواده تان درخواست دهید. البته پروسه ثبت شرکت و اخذ اقامت دو پروسه جداگانه می باشد یعنی به صرف ثبت شرکت نمی توانید برای اقامت اقدام کنید. بعد از پایان مراحل ثبت شرکت در ترکیه شما باید برای اخذ اقامت از طریق اداره مهاجرت اقدام نمایید. ثبت شرکت بین 3 الی 6 روز کاری زمان می برد و بعد از ان مدارک شرکت در اختیار شما قرار داده می شود. برای ثبت شرکت شما باید یک مشاور مالی و مکانی را به عنوان مکان شرکت را در اختیار اداره ثبت شرکت ها قرار دهید.

شما با توجه به فعالیت خود می توانید اقدام به ثبت شرکت شخصی، ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت آنومیم و ... نمایید که هر کدام از آنها نیاز به مجوزهای جداگانه ای داند. آن چیزی که در ارتباز با این مورد باید در نظر داشته باشید این نکته است که برای تمدید اقامت از طریق ثبت شرکت شما باید به اداره مهاجرت

ثابت کنید که شرکت شما در طی یکسال گذشته فعال بوده است وگرنه از این طریق اداره مهاجرت اقدام به تمدید اقامت نخواهد کرد، البته لازم است در نظر داشته باشید که برای ثبت شرکت داشتن اقامت بلند مدت ترکیه لازم نمی باشد یعنی شما می توانید در خارج از ترکیه زندگی کنید ولی در ترکیه شرکتی داشته باشید که دایر بوده و در حال فعالیت می باشد همچنین بد نیست بدانید که در برخی موارد و تحت شرایطی خاص به دنبال باز کردن یک شرکت در این کشور می توانید نسبت به درخواست اقامت خود و خانواده تان هم زمان با خود اقدام نمایید

آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به ترکیه

 

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

در حال حاضر می توان گفت در دسترس ترین کشور برای ایرانیان برای مهاجرت و خرید ملک می تواند ترکیه باشد. ترکیه دارای قوانین مهاجرت بسیار شفاف می باشد به همین دلیل ایرانیان با خیال راحت می توانند برای زندگی و یا سرمایه گذاری این کشور را انتخاب نمایند.

برای ورود به این کشور ایرانیان نیازی به اخذ ویزا ندارند و به راحتی با پاسپورت می توانند به این کشور تردد کنند. از سمت دیگر ایرانیان می توانند به راحتی در این کشور اقدام به خرید خانه و گرفتن اقامت و شهروندی کنند. در مقایسه با بسیاری از کشورها که شما باید هزینه های گزافی را خرج کنید تا بتوانید فقط ویزای ورود به آن کشورها را دریافت کنید به راحتی می توانید در خصوص زندگی، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در این کشور برنامه ریزی کنید.

ترکیه نه تنها از نظر آب و هوایی، غذایی و فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد  بلکه از نظر روابط سیاسی نیز بین دو کشور روابط بسیار خوب و دوستانه ای حاکم بوده است به همین دلیل می تواند مقصد بسیار خوبی برای افرادی باشد که در نظر دارند بعد از مهاجرت به راحتی به ایران رفت و آمد داشته باشند. زندگی در این کشور میتواند فرصت های تحصیلی و اقتصادی بسیاری را در اختیار مهاجران قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز