خبرگزاری کار ایران

راهنمای شکم‌گردی در بندر انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۷۵

بندرانزلی مرکز شهرستان انزلی در استان گیلان پس از رشت، به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلان شناخته می‌شود. این شهر در کرانهٔ دریای خزر واقع شده و از جنوب با شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا همجوار است. همسایهٔ شرقی بندرانزلی، شهرستان خمام و همسایهٔ غربی آن شهرستان رضوانشهر هستند. به دلیل نزدیکی به دریا و شهر رشت، فرهنگ غذایی این شهرستان تنوع بی‌نظیری دارد. به همین دلیل رستوران‌های با کیفیتی در این شهر تاسیس شده که میزبان مردم محلی و مسافران است. در ادامه با ما باشید تا با چند رستوران معروف بندر انزلی آشنا شوید.

رستوران هیراد

رستوران هیراد یکی از رستوران‌های ساحلی در بندر انزلی است که تفریح، غذا، خرید و منظرهٔ زیبای دریا را یک‌جا دارد. این رستوران دارای یک کافی‌شاپ ساحلی نیز هست و سرو سه وعدهٔ صبحانه، ناهار و شام به همراه موسیقی زنده از جمله ویژگی‌های مثبت این رستوران ساحلی به شمار می‌رود. وعدهٔ صبحانهٔ این رستوران به صورت سلف سرویس است.این مسئله باعث شده به جذابیت آن اضافه شود. این رستوران برای وعدهٔ ناهار غذاهای محلی و دریایی به همراه انواع کباب را سرو می‌کند. برای شام هم فست‌فود و کباب در انتظار مهمانان است. رستوران هیراد سه فضای مستقل به نام‌های: رستوران کلاسیک، تراس (فضای باز) و سالن ساحلی (رو به دریا) دارد.

از آن‌جایی که این رستوران در نزدیکی مجتمع‌های خرید منطقهٔ آزاد انزلی و تفریحات هوایی و دریایی ساحل قرار گرفته، انتخاب‌ مناسبی برای مسافران و مردم محلی است.

اکبر جوجهٔ بندرانزلی

اگر دلتان برای جوجه‌های سرخ شده به همراه رب انار، تنگ شده حتماً سری به اکبر جوجهٔ بندر انزلی بزنید. این رستوران در جادهٔ رشت انزلی، بلوار ابوطالب پیشوایی واقع قرار دارد. البته اولین شعبهٔ این رستوران در شهر بابل است. شهری که با خرید ویلا در آن می‌توانید برای شکم‌گردی به سراغ شعبهٔ ۱ اکبر جوجه بروید. بنابراین اگر قصد خرید ویلا در شهر بابل را دارید به سایت دیوار به نشانی  divar.ir مراجعه کنید.

رستوران دریاکده انزلی

رستوران دریاکدهٔ انزلی یکی از رستوران‌های معروف این شهر است که از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده و ظرفیت ۱۱۰ نفر را دارد. این رستوران از ساعت ۱۲ تا ۲۴ پذیرای مهمانان است. از آنجایی که این رستوران طرفداران خاص خود را دارد، اغلب روزهای سال شلوغ و پرجمعیت است. این رستوران پارکینگ اختصاصی ندارد؛ اما می‌توان از خیابان برای پارک ماشین استفاده کرد. تنوع غذایی رستوران دریاکدهٔ انزلی در حد مطلوبی است. این رستوران در جادهٔ انزلی به رشت، دو کیلومتر مانده به دانشگاه آزاد، قرار دارد.

رستوران گرند شف

یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های بندر انزلی، گرند شف با سرآشپزهای ترکیه‌ای است. این رستوران بین‌المللی انواع غذاهای ایرانی، خارجی، فست فود و نوشیدنی را در وعده‌های ناهار و شام سرو می‌کند. گرچه منوی این رستوران کمی قیمت‌های بالایی دارد؛ اما به نسبت کیفیت غذاها هم در‌خور هستند. این رستوران، پارکینگ اختصاصی نیز دارد. رستوران گرند شف در طبقهٔ دوم آکواریوم فانتاستیک در بلوار شهید فاتحی بندرانزلی واقع شده است.

رستوران ساحلی هتل دلفین

ساحل زیبای قو یکی از سواحل‌ زیبای بندر انزلی برای قدم زنی و قایق‌سواری است. در کنار این ساحل، رستوران هتل دلفین قرار دارد که غذاهای با کیفیتی از مواد اولیهٔ تازه عرضه می‌کند. این رستوران پذیرای مهمانان در وعده‌های ناهار و شام با غذاهای سنتی و دریایی است. رستوران هتل دلفین پارکینگ شبانه نیز دارد و از آنجایی که در کنار هتل دلفین واقع شده، برای اقامت گردشگران و میل کردن غذاهای بی‌نظیر گیلانی انتخاب مناسبی است. این رستوران در خیابان اطبا قرار دارد.

راهنمای شکم‌گردی در بندر انزلی

رستوران حاج مرتضی

یکی دیگر از رستوران‌های معروف بندر انزلی، رستوران حاج مرتضی، مابین میدان مالا و میدان معراج است. مرغ شکم‌پر این رستوران نامی خوش‌آوازه دارد. البته دیگر غذاهای این رستوران نیز از لحاظ طعم و مزه دسته کمی از مرغ شکم‌پر ندارند. این رستوران، بیشتر غذاهای سنتی استان گیلان به همراه انواع کباب و ماهی را سرو می‌کند و محیط تمیز، بزرگ و مناسبی برای صرف غذا دارد. بیشتر مشتریان قدیمی اینجا از برخورد کارکنان رستوران راضی هستند و قیمت منوی آن را به نسبت منصفانه می‌دانند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز