خبرگزاری کار ایران

خرید اینترنتی لباس بچه گانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۵۰

احتمالاً متوجه شده اید که انتخاب یک لباس خوب برای کودک کار چندان آسانی نیست. با در نظر گرفتن این موضوع که والدین باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند که شامل ایمنی و راحتی کودک نیز می باشد. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که هرچه بچه‌ها کم سن و سال تر باشند، طبیعتاً سرعت رشد آنها به مراتب از لباسی که به تن دارند، بیشتر خواهد بود.

این روزها تنوع بالای پوشاک بچه گانه موجود در بازار باعث شده تا بسیاری از پدر مادرها احساس سردرگمی کنند و نتوانند بین آنچه که واقعاً لازم است و آنچه که مد روز است انتخاب درستی انجام دهند. در این مقاله سعی کردیم با ارائه نکاتی در مورد نحوه صحیح انتخاب لباس کودک، تا حد زیادی شک و تردیدها در هنگام خرید را کاهش دهیم.

اصل آرامش در انتخاب لباس کودک

هنگامی که حرف از انتخاب لباس کودک می‌ شود، تمام تلاش باید بر این باشد که امنیت و آسایش کودک در تمام سنین، در درجه اول قرار گیرد. چون در مراحل مختلف رشد، کودکان شرایط متفاوتی را تجربه می کنند. باید دقت کنید برای فرزند خود، لباسی انتخاب کنید که از پارچه‌ای سبک و نخی دوخته شده باشد.

بر کسی پوشیده نیست که نوزادان و حتی کودکان پوست حساسی دارند. این موضوع باعث می شود که چنانچه در دوخت لباس مورد نظر شما جهت خرید، از الیاف مصنوعی یا پارچه ‌های زبر و خشن استفاده شده باشد، پوست فرزند دلبندتان دچار حساسیت شود. توصیه اکید ما این است که در هنگام خرید لباس بچه گانه، آرامش کودک خود را نسبت به زیبایی طرح لباس در اولویت قرار دهید.

سادگی اصل مهم در انتخاب لباس کودک

طبیعتاً وجود اکسسوری کودک و سایر اقلام فانتزی در دوخت لباس می تواند زیبایی لباس کودک را چندین برابر کند که این در انتخاب لباس وسوسه برانگیز است. اما توجه داشته باشید که به همان اندازه می‌تواند باعث سلب آسایش کودک شما شود. چون روبان، زیپ، سنجاق، دکمه‌ و سایر انواع اکسسوری می‌توانند پوست کودک شما را آزار دهند و باعث ایجاد خراش، سوزش و قرمزی شوند. اکیداً توصیه می کنیم تا حد امکان لباس‌ های ساده‌ برای کودک خود انتخاب کنید تا پوست لطیف کودک شما تحریک نشود.

رنگ‌ مناسب در انتخاب لباس کودک

بر خلاف تصور عامه واقعاً هیچ رنگ انحصاری و خاصی برای پسرها یا دخترها وجود ندارد. می توانید لباس با هر رنگی را برای کودک خود فارغ از جنسیتش انتخاب کنید. اساساً این تصور که رنگ لباسی که کودک می‌پوشد با جنسیت او مرتبط است از پایه نادرست است. شما می توانید یک لباس پسرانه بچه گانه به رنگ صورتی و یا یک لباس دخترانه سرمه ای به کودک خود بپوشانید. یا هر رنگ دیگر از سبز و زرد و نارنجی گرفته تا بنفش و قرمز و گلبهی را دوست داشته باشند؛ و این اصلاً اشکالی ندارد! رنگ لباس را با توجه به آنچه که می پسندید یا کودکتان دوست دارد انتخاب کنید و با تحمیل تفکرات نادرست عامه در این زمینه، فرزند خود را دچار حسرت های دوران کودکی نکنید. توجه داشته باشید که انتخاب لباس‌ با رنگ های خاص و شاد، توسط فرزندتان، می‌تواند ناشی از خلاقیت و هوش بالای او باشد که اثر آن در بهبود روحیه و تحرک او پدیدار خواهد شد.

توجه به شرایط جوی در خرید لباس کودک

در سال های اخیر و با تغییر شرایط آب و هوایی کشور، دیگر پاییز و زمستان چندان سرد نیست. از سوی دیگر کودکان اکثر وقت خود را در منزل سپری می کنند و محیط خانه هم که گرم است. از اینرو در ماه‌ های سرد سال مخصوصاً زمستان دیگر ضرورتی در پوشانیدن بیش از حد لباس به کودکان وجود ندارد. با در نظر گرفتن این نکته می توانید از گرم شدن بیش ‌از اندازه و تعریق فرزند خود جلوگیری نمایید.

صرفه جویی در خرید لباس کودک

بسیاری از والدین عادت به پر کردن کمد کودک خود با لباس های زیاد و غیر ضروری دارند که توصیه می کنیم جداً از این امر پرهیز کنید. چون باید این موضوع را در نظر بگیرید که کودکان به ‌سرعت رشد می‌کنند و قطعاً لباس‌ها نمی توانند برای مدت زمان طولانی مناسب کودکتان باشند. از اینرو برای فرزند خود لباس‌ به تعداد لازم و مورد نیاز بخرید تا ضمن حذف ریسک بی مصرف شدن لباس های نو به دلیل اندازه نبودن آنها، پول و سرمایه خود را بی جهت به هدر ندهید. برای اینکار موقع خرید با در نظر گرفتن سن فرزند خود، به برچسب‌ سایز لباس ها دقت کنید.

حق انتخاب به کودک برای خرید لباس

باید این نکته را در نظر بگیرید که کودکان بالای 3 سال به استقلال فکری رسیده اند و مصرانه تلاش می کنند تا در تصمیم گیری ها صاحب نظر باشند. اگر به مرور و با توجه به ظرفیت فرزند خود به نظراتش توجه کنید و به او حق انتخاب بدهید آنگاه به احساس استقلال طلبی او کمک کرده و او را به مسیر درستی هدایت نموده اید.

متخصصین امر معتقدند برای کمک به بلوغ فکری کودک برای تصمیم گیری های درست در آینده در مواجهه با مسائل مهم زندگی، باید به او اجازه دهید تا از بچگی حق انتخاب داشته باشد و از تصمیم گیری های کوچک شروع کند. رویارویی با نتیجه تصمیم و تجربه تلخی ها و شیرینی های کودکانه در اثر تصمیمی که گرفته، شخصیت فکری او را شکل می دهد.

با این توضیحات، یکی از بهترین راه ها برای خرید لباس برای فرزندتان، خرید از فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه است. از آنجائیکه کودک دوست دارد خودش تصمیم بگیرد که چه بپوشد، خرید حضوری می تواند چالشی جدی به همراه داشته باشد. اما از این طریق به راحتی می توانید چند لباس متناسب با معیارهای ذکر شده در بندهای قبل و از همه مهمتر با توجه به بودجه خود، انتخاب کنید و سپس از بین صفحات باز شده لباس های انتخابی در سایت، بصورت کنترل شده، به فرزند خود حق انتخاب دهید. با این روش هم به سلامت فکری و سلیقه کودک خود اهمیت داده اید و هم به صورت نسبی به او حق انتخاب داده اید تا خودش برای آنچه که می پوشد تصمیم بگیرد. شما می توانید انواع لباس نوزادی، لباس دخترانه و لباس پسرانه بچگانه را از فروشگاه شمال مال با قیمت مناسب و تنوع بالا خرید کنید.

کلام آخر

زمانیکه به کودک خود فرصت بدهید تا طبق سلیقه و معیارهای خود لباسش را انتخاب کند، در واقع به رشد فکری و استقلال طلبی او کمک نموده اید. این کار به شکل دهی شخصیت اجتماعی او به طور صحیح منجر خواهد شد.

حتی اگر می دانید تصمیم کودکتان اشتباه است، اگر آسیب جسمی به او نمی زند، گاهی اجازه دهید که خودش انتخاب کند. تجربه تصمیم اشتباه و دیدن عواقب آن به او یاد می دهد تا معیارهای انتخاب خود را اصلاح کند. اما اگر به او حق انتخاب ندهید علاوه بر اینکه عزت نفس و استقلال شخصیتی او را هدف گرفته اید، باعث از بین رفتن خلاقیت او نیز خواهید شد.

منبع: شمال مال (www.shomalmall.com)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز