خبرگزاری کار ایران

وزن گاوصندوق استاندارد چقدر باید باشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۵۶

وزن گاوصندوق استاندارد بستگی به عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها جنس گاوصندوق و ضخامت فولاد به کار رفته در طراحی درب و بدنه است.

وزن گاوصندوق استاندارد بستگی به عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها جنس گاوصندوق و ضخامت فولاد به کار رفته در طراحی درب و بدنه است.

اما عامل بسیار مهم در تعیین وزن گاوصندوق، ماده پرکننده دو جداره آن است که در گذشته بیشتر از سیمان و بتن استفاده می‌شد؛ اما امروزه از بتن مسلح و شبکه های میلگردی استفاده می‌گردد. به همین دلیل عامل بسیار مهم و تأثیرگذار، نوع آلیاژ بتن بکار رفته برای پر کردن دو جداره آن است. ضمنا علاوه بر افزایش وزن گاوصندوق، باعث مقاومت بیشتر آن نسبت به دریل و ابزارهای مختلف، دما، رطوبت و غیره می‌گردد.

به طور کلی وزن گاوصندوق‌های استاندارد در سه گروه قرار می‌گیرد که بسته به وزن، کاربرد مختلفی هم پیدا خواهد کرد. در واقع نمی‌توان یک رقم ثابت به عنوان وزن استاندارد در گاوصندوق بیان کرد؛ بلکه می‌توان در سه دسته بندی و به شکل رنج وزنی گزارش داد تا کلیه گاوصندوق‌هایی که براساس سایز خود در این محدوده وزنی قرار می‌گیرند را استاندارد در نظر گرفت.

وزن استاندارد گاوصندوق‌ها در سایزهای مختلف

گاوصندوق‌های مختلف ابعاد متفاوتی هم دارند و بر همین اساس وزن استاندارد و محدوده تعریف شده برای آنها نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه سه دسته بندی را مشاهده می‌کنید که برای هر کدام محدوده وزنی استاندارد نیز بیان شده است.

  1. گاوصندوق کوچک

 محدوده وزنی استاندارد برای این نوع گاوصندوق‌ها بین 25 تا 120 کیلوگرم است تا با توجه به سایز و ابعاد و همچنین وزن خود بتوان در هر جایی آنها را قرار داد که در زمان جابجایی نیز مشکل وجود نداشته باشد. توجه داشته باشید که وزن کم و سایز کوچک این محصولات نباید ارتباطی با کمتر بودن ویژگی‌های امنیتی مثل نسوز بودن و درجه امنیت داشته باشد.

تنها تفاوت این محصولات در ابعاد و وزن است. وزن پایین استاندارد تعریف شده برای این صندوق‌ها با قابلیت رول بولت و همچنین نصب تا حد زیادی جبران می‌شود یعنی برای افزایش امنیت و کاهش احتمال سرقت در آنها، برای انواع با وزن زیر 100 کیلوگرم باید قابلیت نصب هم قرار داده شده باشد. نصب حرفه‌ای و درست این محصولات در جای درست بر روی ایمنی و سرقت نشدن آنها تأثیرگذار است تا وزن استاندارد پایین آنها را که براساس سایز و ابعاد تعیین شده جبران نماید.

2. گاوصندوق متوسط یا معمولی

 وزن استاندارد در این نوع گاوصندوق‌ها بین 120 تا 280 کیلو تعیین شده. در طراحی این محصولات با وزن بیشتر از 120 کیلوگرم هم، امکان نصب را هم فراهم کرده‌اند.

به گاوصندوق متوسط، گاوصندوق خانگی هم می‌گویند به همین دلیل محدوده استاندارد وزن گاوصندوق خانگی هم مشابه است. معمولا در طراحی آنها یک طبقه متحرک یا کشو نیز در نظر گرفته شده تا فضای داخلی را تقسیم نماید. محدوده وزنی استاندارد که برای این گاوصندوق‌ها تعیین شده کاملا مناسب است و تمامی خانه‌ها توان تحمل این میزان وزن را دارند.

وزن گاوصندوق استاندارد چقدر باید باشد؟

3. گاوصندوق بزرگ

 گاوصندوق بزرگ یا سنگین که به گاوصندوق اداری هم معروف هستند، وزن استاندارد خاص خود را دارند. وزن استاندارد برای این محصولات بالاتر از 280 کیلوگرم است و حتی با توجه به وزن بسیار بالای خود، قابلیت نصب دارند و امکان تولید این گاوصندوق ها به صورت پایه دار هم وجود دارد.

معمولا این نوع گاوصندوق‌ها زمانی خریداری می‌شود که نیاز به جابجایی در کوتاه مدت نباشد چون جابجایی این محصولات همراه با آسیب به محیط داخلی و خود این محصولات همراه است و هزینه‌های حمل و نقل بالایی هم دارند. ضمنا کشش ساختمان در تحمل وزن این گاوصندوق‌ها باید سنجیده شود.

وزن گاوصندوق استاندارد تا چه حد تضمین کننده امنیت است؟

یقینا اگر وزن گاوصندوق خریداری شده استاندارد باشد و در محدوده وزنی گفته شده قرار گیرد تا حد بسیار زیادی امنیت آن را تأمین می‌کند و از طرفی هم هر چقدر وزن یک گاوصندوق بیشتر باشد، جابجایی و سرقت آن سخت‌تر ودرنتیجه امنیت آن بیش تر خواهد شد. به همین دلیل در گاوصندوق‌های کوچک که وزن کمتری دارند، قابلیتی مثل نصب محصول تا حد بسیار زیادی این نقص را جبران می‌کند.

اما در انتخاب و خرید گاوصندوق نباید فقط به وزن توجه کرد بلکه عوامل دیگری مثل سیستم رمز و پسورد، ضخامت درب، ضخامت بدنه، نوع و جنس آلیاژ پرکننده فضای دو جداره، نوع و جنس لولا و زبانه و مدل طراحی آنها، نوع قالب، لایه‌های فولادی بکار رفته و غیره نیز اهمیت بسزایی دارند.

چه عواملی روی ابعاد و وزن گاوصندوق‌های استاندارد تأثیرگذار هستند؟

چهار عامل اساسی تعیین می‌کنند که چه سایز و ابعادی از گاوصندوق برای مصرف شما مناسب است تا براساس آن وزن گاوصندوق استاندارد خود و سه دسته بندی توضیح داده شده را انتخاب کنید.

وزن گاوصندوق استاندارد چقدر باید باشد؟

چهار پارامتر در انتخاب سایز و ابعاد تأثیرگذار هستند:

  • وضعیت مالکیت منزل یا اداره
  • حجم و اهمیت اموال و مدارکی که نیاز به محافظت دارند
  • محل قرارگیری صندوق
  • کشش ساختمان برای تحمل وزن

به عنوان مثال افرادی که حجم دارایی و اموال، اسناد و مدارک و سایر موارد محرمانه و بسیار مهم آنها زیاد است، منزل یا اداره شخصی است و اجاره‌ای نیستند، کشش و تحمل ساختمان برای وزن‌های بالا مناسب باشد و محلی مناسب و تأیید شده از نظر کارشناسی برای نگهداری داشته باشند باید ابعاد بزرگ انتخاب کنند که بسته به ابعاد و موارد گفته شده، وزن گاوصندوق استاندارد حداقل 280 کیلوگرم خواهد بود.

به هر میزان عوامل یا پارامترهای گفته شده کمتر از این موارد باشند، به همان میزان ابعاد و سایز گاوصندوق و به عبارتی محدوده وزنی استاندارد کاهش پیدا خواهد کرد. البته اگر از فروشگاه‌های معتبر و حرفه‌ای خرید کنید امکان دریافت مشاوره رایگان هم دارید و می‌توانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید.

با انتخاب فروشگاهی معتبر، بهترین و استانداردترین گاوصندوق را خریداری کنید

انتخاب درست و صحیح گاوصندوق که از لحاظ کیفیت ساخت، ضریب ایمنی و وزن استاندارد متناسب با هدف شما باشد، تاثیر زیادی روی امنیت اموال، اسناد و مدارک شما خواهد داشت. این مورد تنها زمانی محقق خواهد شد که فروشگاهی معتبر با سابقه کاری درخشان و طولانی انتخاب نمایید.

گروه تولیدی آرکا (گروه صنعتی صندوق نسوز محمدزاده) با بیش از 2 دهه فعالیت درخشان در زمینه تولید انواع گاوصندوق‌های نسوز، درب ایمنی و سیستم ضد سرقت، در زمره قدیمی‌ترین و مشهورترین برندهای داخلی قرار دارد. استفاده از آخرین تکنولوژی ساخت گاوصندوق و همچنین رعایت تناسب ایده‌آل بین ابعاد و وزن باعث شده تا امنیت و آرامش اموال و مدارک مشتریان تضمین گردد.

شما می‌توانید با خرید گاوصندوق مناسب و وزن استاندارد از گروه تولیدی آرکا، از خدماتی مثل گارانتی 2 ساله، خدمات پس از فروش مادام العمر و پشتیبانی تلفنی 24 ساعته توسط کارشناسان فنی در هر جای کشور، نصب محصولات در تمامی طبقات با بالاترین دقت بهره مند شوید. این موارد تنها بخش کوچکی از خدماتی است که دریافت خواهید کرد.

تهیه و تنظیم: گاوصندوق آرکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز