خبرگزاری کار ایران

همه چیز در مورد خرید ایزوتیازولین و مشتقات آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۸۴

ایزوتیازولین به علت داشتن ویژگی های مانند خواص آنتی باکتریال، ضد سرطان و ضد التهاب توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. از نظر شیمیایی ایزوتیازولین یک حلقه هترواتم پنج عضوی است که از تیوفن مشتق شده و در موقعیت دوم آن نیتروژن قرار گرفته است. فرمول شیمیایی آن C3H5NS، است و با نام های دیگر مانند تیازولن و 2- ایزوتیازولین نیز شناخته می شوند. شکل ظاهری آن به صورت مایع شفاف مایل به زرد روشن است و در آب محلول است.

مشتقات ایزوتیازولین

همانطور که ذکر شد بیشترین میزان مصرف ایزوتیازولین از مشتقات آن است. انواع مشتقات آن شامل : 

  1. ایزوتیازولینون
  2. متیل ایزوتیازولینون (MI)
  3. متیل کلرو ایزوتیازولینون (MCI)
  4. بنزوایزوتیازولینون (BIT)
  5. اوکتیل ایزوتیازولینون (OIT)
  6. و دی کلرو اوکتیل ایزوتیازولینون (DCOIT) می باشد.

مهم ترین این مشتقات متیل ایزو تیازولین است که با نام تجاری کاتون یا کیتون (Kathon) شناخته می شود. ساختار آن مشابه ایزوتیازولین است که فقط یک گروه متیل به آن اضافه شده است و دارای جرم مولکولی 115 گرم بر مول است. این ماده در ترکیب با سایر انواع ایزوتیازولین ها ترکیباتی با نام بایوسید تولید می کند که بسیار پر کاربرد است. از طرفی استفاده از BIT و OIT در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع است، این مواد معمولا در شوینده ها و محصولات چرمی و همچنین به عنوان عایق رطوبت کاربرد دارند. DCOIT، ماده زیست کش در SeaNine 211 ، یک ماده ضد رطوبت است که به طور گسترده ای برای جلوگیری از کاربرد مواد زیست سوخت نامناسب استفاده می شود.

بایوساید ایزوتیازولین

به مخلوطی از متیل ایزوتیازولینون و متیل کلرو ایزو تیازولینون گفته می شود. برای تهیه این مخلوط از نسبت 3 به 1 استفاده می شود. بایوساید نام تجاری است که به این مخلوط داده می شود و در تصفیه آب کاربرد دارد. بایوساید ها دارای مزایایی مانند عدم خاصیت اکسید کنندگی، فعالیت در pH های مختلف، زیست سازگاری و تجزیه پذیر بودن و همچنین قیمت مناسب است.

کاربردهای ایزوتیازولین

همانطورکه پیش از این نیز ذکر شد، ایزوتیازولین و مشتقات آن به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال، ضد سرطان و ضد التهاب کاربردهای گسترده ای در صنعت دارویی، آرایشی و بهداشتی دارد. در ادامه به برخی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد :

  • کنترل باکتری ها، قارچ ها و جلبک ها در سیستم های خنک کننده آب، مخازن ذخیره سوخت، آسیاب ها و سیستم های استخراج روغن
  • در شوینده های خانگی، مواد پایه حلال آب، چسب ها، مواد آرایشی و رنگ ها
  • به عنوان نگهدارنده در رنگ ها، امولسیون ها، چرم طبیعی و مصنوعی و لاک ها
  • به جهت خاصیت آنتی باکتریال در تصفیه آب

همه چیز در مورد خرید ایزوتیازولین و مشتقات آن

مکانیسم عمل

این ترکیب از طریق شکستن پروتئین ها و تولید رادیکال آزاد در جلبک ها و باکتری ها، از تغذیه این موجودات جلوگیری می کند. این مکانیسم در دو مرحله سریع و مرحله تخریب سلولی صورت می گیرد. در نتیجه آن رشد و تنفس باکتری ها قطع شده و باکتری مهار می شود.

بازار فروش و خرید ایزوتیازولین

افزایش روزافزون جمعیت و در نتیجه آن افزایش تقاضا برای آب، دارو و مواد بهداشتی را در سال های آتی خواهیم داشت. تقاضا در این زمینه منجر به افزایش مصرف ایزوتیازولین و مشتقات آن می شود. از طرفی شیوع ویروس کرونا صنایع مختلفی را تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به این موضوع، انتظار می رود بازار خرید ایزوتیازولین به علت خواص آنتی باکتریال و آنتی ویروسی که دارد، در دوره 2020-2025 رشد قابل توجهی داشته باشد.

به طور کلی بازار خرید و فروش ایزوتیازولین به دو دسته تقسیم می شود. منطقه جغرافیایی، کاربرد نهایی.

بررسی بازار از نظر کاربرد

از لحاظ کاربرد نگهدارنده، خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس، و صنعت تولید دارو بیشترین میزان تقاضا را دارد. یکی از کاربردهای مهم دیگر این ترکیبات تولید بایوساید است که در صنعت تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نیاز روزافزون به آب تصفیه شده، نیاز به بایوساید نیز افزایش می یابد. در نتیجه در این زمینه نیز رشد قابل توجهی خواهد داشت.

بررسی بازار از نظر جغرافیایی

از لحاظ جغرافیایی بزرگترین مصرف کننده در این زمینه آسیا و اقیانوسیه است. رشد اقتصادی ، جمعیتی و صنعتی در این مناطق باعث بالا رفتن میزان تقاضا در 5 سال آینده خواهد شد.

مضرات ایزوتیازولین

این ماده به طور گسترده ای در ترکیبات آنتی باکتریال، شوینده ها و داروها کاربرد دارد. در برخی افراد می تواند منجر به ایجاد آلرژی شود. آزمایش های انجام شده در تست های حیوانی نیز ایجاد آلرژی تثبیت شده است. بنابراین افرادی که سابقه آلرژی دارند باید قبل از استفاده از این دست از محصولات، از محتویات تشکیل دهنده آن ها آگاهی پیدا کنند و در صورت وجود این ترکیب در محصول، از مصرف آن خودداری کنند.

MSDS

تماس مستقیم پوست و چشم با این ماده منجر به قرمزی و التهاب و واکنش های آلرژیک می شود. در صورت تماس با پوست محل تماس را با آب و صابون بشویید. در صورت برخورد با چشم، آن را به مدت پانزده دقیقه با آب شسته و در صورت نیاز به مرکز پزشکی مراجعه کنید. به منظور پیشگیری از هرگونه مشکل در هنگام کار با این ماده، از روپوش مخصوص آزمایشگاه، دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید. همچنین در صورت بلعیدن سریعا به مرکز پزشکی مراجعه شود و از هرگونه درمان خودسرانه خودداری شود.

روش تولید ایزوتیازولین

به طور معمول بیشترین میزان مصرف ایزوتیازولین از مشتقات آن است که یکی از مهم ترین آن ها ایزوتیازولینون و متیل کلروایزوتیازولین است. برای تولید ایزوتیازولینون ابتدا با استفاده از واکنشگرهای آکریلیک اسید و هیدروژن سولفید و در مرحله بعد با کمک آلکیل آمین، محصول 3- سولفانیل پروپان آمید تولید می شود. در ادامه با بسته شدن حلقوی با روش کلراسیون یا اکسیداسیون 3- سولفانیل پروپان آمید ایزوتیازولینون با فرمول مولکولی C3H5NOS تولید می شود.

جمع بندی

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد، ترکیب ایزوتیازولین و مشتقات آن به علت خواص ویژه خود به طور گسترده ای در صنعت کاربرد دارند. این ترکیب در دسته مواد ضد قارچ، ضد التهاب و ضد سرطان قرار دارد. از جمله ترکیبات تجاری مهم آن ها بایوساید ها هستند که کاربرد مهم آن در تصفیه آب است. به طور کلی استفاده از آن در تهیه مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی ایمن است اما در برخی افراد منجر به ایجاد واکنش آلرژیک شود.

شما می توانید برای دریافت مشاوره و خرید ایزوتیازولین با بهترین کیفیت و قیمت با موسسه مبتکران شیمی در تماس باشید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز