خبرگزاری کار ایران

وکیل کیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۹۳۸

به فردی که برای انجام امور اداری و دیگر مسائل مالی و یا کاری نایب دیگری می شود براساس نوع فعالیت و تخصص آن‌ها در انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند وکیل می‌گویند.

کیفری کیست ؟

وکیل کیفری در اموری که نیاز به اقامه دعوی کیفری مانند سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، انتقال مال غیر، جعل، استفاده از سند مجعول و … به فعالیت می پردازد. یکی از مهم ترین تضمینات حقوقی دفاعی متهم حق داشتن وکیل کیفری است.

وکیل حقوقی کیست؟

وکیل حقوقی کسی است که از جانب موکل اجازه داشته باشد در خصوص مسائل حقوقی، در مراجع قضایی یا غیر قضایی اقدام کند. دراین رابطه وکیل حقوقی نسبت به احقاق حقوق موکلش در رابطه با  موضوع مطروحه در مراجع قضایی و غیر قضایی طبق حدود اختیاراتش انجام وظیفه می نماید و آثار اقدام وکیل در مراجع فوق، طبق قانون مدنی متوجه موکل است.

موسسه حقوقی چیست؟

موسسه حقوقی در واقع یک واحد غیرتجاری است که از جانب چندین وکیل متخصص و صاحب نظر در مسائل حقوقی برای انجام فعالیتهای حقوقی با جنبه های علمی حقوق تأسیس شده است.

چند نوع وکیل داریم؟

وکیل پایه یک  دادگستری کیست؟

به وکیلی که تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و بالاتر در رشته های حقوق، مبانی و فقه گذرانده است و در آزمون کانون وکلای دادگستری در میان رقابت سرسخت و سنگین رقبا موفق به کسب رتبه بالایی شده است وکیل پایه یک دادگستری می گویند. انواع وکیل پایه یک دادگستری بعد از گذراندن دوره کارآموزی پروانه وکالت کسب می کنند و می توانند به پرونده های حقوقی گوناگونی رسیدگی نمایند.

وکیل مدنی کیست

 در مواردی چون خرید و فروش ملک و املاک یا حتی اجاره و رهن آن ها، رسیدگی به امور اداری و سازمانی فردی به عنوان وکیل تعیین می شود که به آن وکیل مدنی می گویند.

وکیل مع الواسطه به چه معناست

در برخی موارد که فرد دسترسی مستقیم به انتخاب وکیل ندارد مانند افرادی که در حبس هستند یا امور اداری داخلی برای  افرادی که خارج از کشور هستند، این کار را به فرد دیگری می سپارد تا به جای خودش فرد مناسبی را به عنوان وکیل اصلی تعیین کند چنین وکیلی که توسط فرد دیگر (غیر مستقیم) انتخاب می­شود وکیل مع الواسطه می گویند. وکیل مع الواسطه معمولا برای امور جزایی و محکومیت های مالی استفاده می شود.

چند نوع وکیل داریم؟

وکیل اوقاف کیست؟

در خصوص وکیل اوقاف اینگونه می توان بیان نمود که از تاریخ  تصویب قانون اوقاف اموری من جمله : نظارت کامل بر کلیه اموال مربوط به تولیت و نظارت متولیان، اداره امور امکان مذهبی اسلامی، اداره امور حج و مواردی که در ماده ۱ قانون اوقاف بدان اشاره گردیده است در صلاحیت سازمان اوقاف قرار گرفته  که در تبصره ۳ ماده  ۴ قانون اوقاف به موضوع وکیل اوقاف اشاره شده است.

 وکیل کیست؟

وکیل انتخابی: وکیل انتخابی یکی از رایج ترین انواع وکالت است چرا که هر شخص مستقیماً وکیل مورد نظر خود را انتخاب می کند و با تنظیم قرارداد وکالت او را برای دفاع از حقوق خود در مراجع قضایی جانشین قرار می دهند.

وکیل معاضدتی کیست

هر فرد درجایگاه متهم می تواند برای پاسخگویی به جای خودش در مراجع قضایی از وکیل استفاده کند اما گاهی این حق برای عده ای به دلیل نبود استطاعت مالی ضایع می شود لذاست که در بری موارد با تشخیص دادگاه و صلاح دید کمیسیون کانون وکلا به صورت رایگان برای او وکیل در نظر گرفته می شود تا از تضییع حق وی در دادگاه جلوگیری کند و از حق موکل خود در پرونده های حقوقی و مالی دفاع کند به این نوع وکیل معاضدتی می گویند.

وکیل تسخیری کیست

وکیل تسخیری به نوعی چون وکیل معاضدتی است اما در پرونده های کیفری ورود می کند، به این صورت که در موارد محاکماتی  متهم به دلیل عدم بضاعت مالی یا دیر دلایل قادر به گرفتن یک وکیل مناسب برای پرونده خود نیست. در واقع زمانی که هیچ وکیلی به پرونده ورود نکند دادگاه از میان وکلای دادگستری وکیلی را به صورت رایگان برای رسیدگی به پرونده متهم قرار می دهد به وکیلی که به این شکل به پرونده تعلق می گیرد تسخیری می گویند.

وکیل سازمانی کیست

وکیل سازمانی به نوع خاصی از وکلا می گویند که هنگام مواجهه با مشکلات حقوقی وکیفری کارمندان لشگری وکشوری از طرف اداره مربوطه بر اساس قانون مایت  از کارمندان نیروهای مسلح انتخاب می شوند. به چنین وکلایی که در مراجع قضایی از حقوق کارکنان دولتی دفاع می کنند وکیل سازمانی می گویند.

وکیل اتفاقی کیست

به فردی که تحصیلات حقوقی دارد اما حرفه وی وکالت نیست و به صورت اتفاقی واسطه حل مشکل یکی از خویشاوندان خود می شود وکیل اتفاقی می گویند. این مورد بدین شکل است که فرد بدون وارد شدن به دوره کارآموزی و آزمون وکلا در این مورد خاص پروانه وکالت اخذ می کند و با گذراندن روند قانونی و پرداخت هزینه ها می تواند چنین وکالتی را از بستگان درجه یک خود بپذیرد به چنین وکیلی اتفاقی می گویند .

وکیل کار آموز کیست

هر فرد پس از قبولی در آزمون وکالت و سپری کردن مراحل قانونی کانون وکلا به مدت دو سال نزد یک وکیل با تجربه به کار آموزی می پردازد که طی این مدت می تواند پرونده های سبک را به عهده بگیرد. به وکلایی که در دوران کار آموزی به وکالت می پردازند وکیل کارآموز یا کار آموز وکالت می گویند.

وکیل قوه قضاییه کیست

این نوع وکالت از اصلی ترین شئون وکالت است. به تمامی وکلایی که پس از مرکز کارشناسان قوه قضائیه و مشاورین حقوقی پروانه وکالت اخذ کرده اند و در رابطه با اجرای قانون پنج ساله سوم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در تلاش هستند، وکلای قوه قضائیه می گویند.

وکیل ایثارگران(حمایتی) کیست

هنگامی که بسیجیان یا افراد ایثارگر با مشکلات حقوقی مواجه شوند، وکلای قضائی که در قانون سپاه از دفتر حمایت قضایی پروانه دریافت نموده اند به عنوان وکیل ایثارگران یا بسیجیان در محاکم قضایی حاضر شده و خود را با نام وکیل حمایتی معرفی می نمایند.

وظایف  موسسه حقوقی

مشاوره خانواده ، مشاوره کیفری ، وصول مطالبات وازدیگر وظایف :

۱ انجام امور مطالعاتی وپژوهشی حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی

٢تهیه و تنظیم کلیه قراردادهای داخلی و بین المللی

٣تهیه چک لیست انواع قراردادهای داخلی و بین المللی

۴تهیه و تنظیم انواع اسناد تعهدآور از قبیل وصیت نامه ، تقسیم نامه و ترکه نامه

۵تنظیم و ارسال اظهارنامه رسمی جهت ایفای تعهدات و پرداخت دیون

۶تهیه و تنظیم انواع مختلف مکاتبات قراردادهای پیمانکاری متناسب با قوانین و مقررات

٧ارائه مشاوره در مراحل مختلف انعقاد قرارداد شامل مراحل : مذاکره ، انعقاد

٨قرارداد ، اخذتضامین قراردادی ، ایفای تعهدات قراردادی ، فسخ قرارداد و طرح دعوا در مراجع داوری و دادگستری

٩پاسخگویی به سئوالات حقوقی از طریق تلفن ، ایمیل و نامه

۱۰انجام کلیه امورثبتی در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری

۱۱اخذ کارت بازرگانی جهت اشخاص حقیقی و حقوقی

۱٢ثبت علائم تجاری در اداره کل مالکیت صنعتی

امروزه به دلیل گسترش کسب و کارهای مختلف از جمله حوزه وکالت و نیز گذر از فضای سنتی و روی آوردن به فضای مدیریت مدرن و کسب و کارها، تقاضای مردم برای استفاده از خدمات موسسه حقوقی در موضوع پرونده مدنظر خود رو به افزایش است. شهر تهران به عنوان کلان شهر و پایتخت کشورمان، به دلیل شلوغی و حجم بالای پرونده های طرح شده در محاکم قضایی آن، یکی از شهرهایی است که نیاز به وجود موسسه حقوقی بسیار معتبر در آن به وضوح احساس می‌شود

ویژگی های بهترین موسسه های حقوقی

داشتن مکان و فضایی مناسب برای ارائه خدمات حقوقی مختلف نظیر مشاوره حقوقی و پذیرش وکالت در اختیار داشتن بهترین وکیل تخصصی در هر زمینه حقوقی نظیر خانواده، مالی، ملکی و کیفری و … پیگیری مستمر و دقیق پرونده ها و نیز امور حقوقی موکلین.

بهترین موسسه حقوقی تهران کجاست؟

باید گفت بهترین موسسه حقوقی تهران مکانی است که:

بتواند تمامی خدمات حقوقی لازم از جمله مشاوره حقوقی، پذیرش وکالت، تنظیم دادخواست و شکوائیه و نیز انواع لایحه و اظهارنامه و … را از ابتدا تا انتها انجام دهد.

گروه وکلای آراز فرتاک به عنوان یکی از برندهای موفق موسسات حقوقی، با فعالیت چندین ساله در غرب تهران، همواره پذیرای موکلینی است که نگران احقاق حق خود در محاکم قضایی هستند. بهترین وکیل تخصصی در هر زمینه را از گروه وکلا غرب آراز فرتاک بخواهید.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی کسی است که به واسطه‌ی دانش خود نسبت به قوانین،اصول و خدمات حقوقی می‌تواند به شرکت‌ها و افراد در زمینه‌های حقوقی مانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد.

وظایف مشاورحقوقی چیست؟

مشاور حقوقی وظایف مختلفی دارد.

وظیفه‌ی اصلی او ارائه مشاوره و راهنمایی های حقوقی است.

مشاور حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مربوط به روابط خصوصی اشخاص نقش مهمی ایفا می‌کند.

چنین فردی می‌تواند در امور کاری و اداری، امور مربوط به مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی و سایر امور حقوقی به اشخاص کمک کند.

موسسه حقوقی اراز فرتاک  در زمینه های تجارت الکترونیک، حقوق استارتاپ ها و شرکت ها، قانون مالکیت معنوی و اموال و مالکیت ، خدمات حقوقی به شرکت های دانش بنیان می تواند به شما عزیزان مشاوره دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز