خبرگزاری کار ایران

ویژگی‌های وکیل در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۱۸۳

امروزه به دلایل مختلفی نیاز به داشتن وکیل در زندگی افراد دیده میشود.

افراد برای حل کردن مسائل حقوقی از وکیل باید استفاده کنند و اینکه این را بدانند که در صورت استفاده از وکیل امکان پیروزی شان در دادگاه بسیار بیشتر است.

به دلیل اینکه وکیل با مواد قانونی و رویه شکایت آشنا است،پس هم موجب پیروزی شما در پرونده میشود هم اینکه باعث میشود روند پرونده کوتاه تر شود و اینکه شما برای هر موردی به دادگاه نروید،معمولا بیشتر کارها را وکیل انجام خواهد داد و اینکه یک وکیل میداند که چگونه با قاضی صحبت کند منتها افراد عادی به دلیل آشنا نبودن با روحیات قضات نمیدانند که چگونه صحبت کنند تا قاضی عصبانی نشود.

وکیل در شیراز  چه شخصی است؟

به چه کسانی وکیل میگویند؟

وکیل در شیراز فردی است که به موجب عقد وکالت از طرف شخص دیگر انتخاب میشود برای انجام کاری، در واقع وکیل برای کار خاصی از طرف شخص دیگری انتخاب میشود حال این شخص میتواند حقیقی یا حقوقی باشد.

براینکه به یک فرد وکیل بگوییم فرد باید دوره کارشناسی رشته حقوق را گذارنده باشد و اینکه در آزمون وکالت قبول شده باشد،بعد از ازمون وکالت هم باید کارآموزی انجام بدهد.

قرار داد وکالت در شیراز  باید به چه صورتی باشد؟

قرار داد وکالت باید به صورتی باشد که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد.

وکالت یک عقد جایز است،پس در هر زمانی میتوان آن را فسخ نمود،مورد وکالت باید به گونه ای باشد که وکیل توانایی انجام آنرا داشته باشد و اینکه وکیل باید اهلیت قانونی داشته باشد.

دادسرایار انتخاب وکیل در شیراز را آسان کرد!

دادسرایار یک وب سایت حقوقی است که در زمینه انتخاب وکلا فعالیت میکند وب سایت حقوقی دادسرایار تلاش کرده است وکیل متناسب با نیازتان را معرفی کند! و به انتخاب وکیل در شیراز کمک شایانی کند!

ویژگی‌های وکیل در شیراز

معنی وکالت؟

قراردادی که طبق قوانین و حقوق مدنی بین طرفین منعقد میشود{وکالت}میباشد.

[وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری]

به چه کسی وکیل پایه یک دادگستری گفته میشود؟

وکیل پایه یک در شیراز کسی می باشد که بعد از اخذ مدرک لیسانس حقوق یا فقه و حقوق در آزمون کانون وکلا پذیرفته شده باشد.

دلایلی که باعث میشود افراد بتوانند به وکلاهای پایه یک دادگستری اعتماد کنند:

یکی از این دلایل این است که جدا از هدف رشته حقوق که تحقق کردن عدالت در جامعه می باشد،قبول شدن در آزمون های رشته حقوق از جمله آزمون کانون وکلا کار سختی میباشد و نیازمند مهارت های ذهنی است.

تفاوت اصلی وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری چیست؟

اصلی ترین تفاوت را می توان روش پذیرش اشخاص در قبول شدن در آزمون وکالت نام برد.

کسانی که بتوانند در آزمون وکالت کانون وکالای ایران قبول شوند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته میشوند اما شخصی که بتواند از سوی قوه قضائیه پذیرش(قبول) شود، وکیل پایه دو خواهد بود.

دلیل اینکه مردم به وکلای پایه یک بیشتر مراجعه میکنند؟

پذیرش از سوی قوه قضائیه سختی های مورد نیاز خود را دارد منتها قبول شدن در کانون وکلا کاری دشوارتر نسبتا میباشد.

تعهدات موکل بعد از انعقاد قرار داد چیست؟

التزام عملی به تعهدات وکیل در قبال افراد ثالت

پرداخت حق الوکاله+پرداخت هزینه های فرعی

کارهایی که باید انجام داد تا وکیل مناسبی در شیراز اتخاذ کنیم

در بسیاری از پرونده ها نمیتوان هر وکیلی را انتخاب کرد به دلیل اینکه پرونده پیچیدگی های را دارد که یک وکیل باید بتواند آن را درست تحلیل و حل کند،پس نمیتوان هر وکیلی را انتخاب کرد.

درست است که یک وکیل دادگستری اطلاعات عمومی بالایی را دارا است منتها امروزه در شغل وکالت نیازمند به تخصص خاص است از جمله:وکیل خانواده بودن،وکیل تجاری بودن،وکیل امور حسبی،وکیل کیفری......پس سعی کنید بر اساس تخصص وکیل انرا انتخاب کنید تا نتیجه بهتری را حاصل کنید.

در خصوص انتخاب وکیل پایه ی وکالت را در نظر داشته باشید:

سه نوع پایه وکالت در ایران موجود است:

۱)وکیل پایه یک

۲)وکیل پایه دو

۳)کار آموز وکالت

قبل از انعقاد قرار داد حتما توجه داشته باشید که وکیلتان پایه یک یا دو یا کار آموز است،به دلیل اینکه بر اساس پیچیدگی های پرونده شما هر وکیلی نمیتواند کار شما را انجام بدهد،مثلا وکیل پایه دو در یکسری از موارد حوزه فعالیتش محدود است، یا اینکه وکیل پایه یک هم اگر در ابتدای کار باشد نمیتواند آنطور که باید در خصوص پروند های پیچیده عمل کند.

یک وکیل باید به چه میزان تجربه داشته باشد؟

تجربه در خصوص وکالت یکی از موارد مهم است خصوصا اگر وکیل در خصوص موضوع خاصی تجربه بالایی داشته باشد خیلی بهتر از افرادی که در ابتدای کارشان هستند میتوانند عمل کنند،منتها این موضوع را به یاد داشته باشید که عموما افراد با تجربه حق الوکاله بالاتری را مطالبه میکنند،پس اگر شرایط مالی مناسبی را ندارید حتما این موضوع را در نظر بگیرید.

حسن شهرت در شغل وکالت:

حسن شهرت یکی از موارد مهم برای یک وکیل است،وکیلی که حسن شهرت بالا و تجربه بالایی در خصوص وکالت دارد عموما مراجعه کنندگان بیشتری خواهند داشت و اینکه شما به راحتی میتوانید با پرس و جو در خصوص وکیل و اینکه تا چه اندازه ای خوب است اطمینان حاصل کنید.

امانت داری،راز داری یک وکیل:

یک وکیل خوب باید راز دار خوبی هم باشد به دلیل اینکه افراد اسرار خود را برای وکیل بازگو میکنند و به وکیل اعتماد میکنند پس وکلا باید در حفظ اسرار موکل کوشا باشند.

مورد دیگر امانت داری یک وکیل است:

یک وکیل باید اگر مالی در خصوص پرونده به او داده میشود از ان مال کمال مراقبت را به جا بیاورد.

صداقت:یک وکیل باید با موکل خود با صداقت صحبت کند باید با موکل خود در خصوص اینکه به چه میزان پرونده امکان پیروزی یا باخت را دارد صحبت کند و با راستگویی تمام مواردی را در خصوص پرونده به موکل خود بیان کند‌.

انتخاب وکیل از دادسرایار به چه صورت است؟

افراد میتوانند با سرچ کردن در سایت کانون وکلا،وکیل مناسب را پیدا کنند.

وکلا در سایت کانون وکلا به چند دسته تقسیم میشوند:

۱)وکیل پایه یک

۲)وکیل پایه دو قوه قضاییه

۳)کار آموز کانون وکلای دادگستری

۴)کار اموز قوه قضاییه

۵)کارشناسان رسمی دادگستری

هر یک از وکلا در این سایت پروفایل شخصی خود را دارند و به راحتی میتوان مواردی همچون میزان تحصیلات،نوع تخصص،میزان تجربه،حوزه جغرافیای وکیل را بررسی کنید.

افراد در هر کجای ایران که باشند میتوانند بر حسب نیاز وکیل مناسب خود را در سایت دادسرایار  بیابند و اینکه در سایت دادسرایار به وکلا ستاره میدهند و وکلا را نقد و بررسی میکنند،پس شما میتوانید از طریق نظرهایی که مراجعه کنندگان داده اند وکیل مناسب خود را پیدا کنید و با او قرار داد منعقد کنید.

شما میتوانید در بسیاری از موارد کار خود را حتی با یک مشاوره حقوقی ساده حل کنید پس بر اساس پرونده تان حتما نیازی به وکیل های گران قیمت نخواهید داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز