خبرگزاری کار ایران

فضای بیرون خانه خود را زیباتر کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۹۱۴

با بهره مندی از تکنولوژی و به کار بردن ایده های خلاقانه بیش از بیش می توان طبیعت و زیبایی های آن را به تمام زوایای محیط خانه خود آورد. یکی از پر کاربرد ترین محصولاتی که به کمک صنعت نساجی و طراحی کمک بزرگی در دکوراسیون و زیباسازی فضای پیرامون ما کرده است چمن مصنوعی است.

 امروزه استفاده از چمن مصنوعی در طراحی داخلی و خارجی پیشرفت شایانی کرده است. با توجه به گستردگی و تنوع محصول که در ابعاد و رنگ های مختلف موجود است هیچ محدودیتی در ابعاد و سطح موجود نیست. هر فردی با توجه به سلیقه و بودجه ای که مدنظر دارد می تواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند و پاسخگوی طیف وسیعی از سلایق است. طراحی سبز نمای بیرونی ساختمان ها و فضای بیرونی خانه علاوه بر زیبایی باعث شادابی و حس آرامش می شود و فضای سرد و  بی روح را دلنشین می کند. در ادامه  به بررسی برخی از ایده های جذاب در دکوراسیون خارجی و فضای بیرونی می پردازیم.

۱- طراحی سبز بالکن و تراس

با کمی خلاقیت می توان بالکن را از حالت انباری  بودن به جای دنج و آرام تبدیل کرد. با توجه به وسعت و ابعاد بالکن می توان برای نظم دادن به وسایل با استفاده از قفسه های عمودی روی دیوار از  حداکثر فضا استفاده کرد. مناسب ترین کفپوش چمن مصنوعی است که علاوه بر سرسبزی و زیبایی با نرمی و لطافتی که دارد بیش از بیش برای کودکان هیجان انگیز است و علاوه بر  آن بسیار ایمن و  مقاوم می باشد. انواع چمن مصنوعی تزئینی و دکوراتیو متناسب با هر سلیقه ای را می توان برای بالکن در نظر گرفت و نصب آن نیز بسیار ساده است و می توان با کمی دقت این کار را انجام داد. همچنین استفاده از انواع گیاهان سبز و درختچه ها در فضای بالکن و تراس علاوه بر سرسبزی پوششی مناسب برای محفوظ کردن فضا می شود.

۲- طراحی سبز پشت بام با استفاده از چمن مصنوعی

فضای پشت بام به خصوص در آپارتمان ها و ساختمان هایی که فاقد حیاط مناسب هستند، با توجه به وسعت آن مکانی ایده ال برای طراحی یک فضای سبز و زیبا می باشد که با کمی خلاقیت و صرف وقت می توان  آن را به محیطی مناسب برای استراحت و دورهمی های خانوادگی تبدیل کرد. استفاده از آلاچیق و سایبان در کنار گلدان های سیمانی با انواع درختان سبز و گل های مقاوم در برابر سرما و گرما گزینه های مناسبی برای روف گاردن می باشند. امروزه در طراحی روف گاردن چمن مصنوعی گزینه مناسبی است که بر خلاف چمن طبیعی در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است و نیاز به مراقبت و نگهداری مداوم ندارد. در واقع با یک بار هزینه و  نصب آن فضای سبزی برای پشت بام خود می توانید بوجود آورید.

در تهیه چمن مصنوعی روف گاردن باید به نکات زیر دقت کرد:

  • الیاف با تراکم بالا انتخاب کنید پر پشت بودن چمن مصنوعی باعث زیبایی هر چه بیشتر فضا می شود.
  • در برابر شستشو مقاوم باشد.
  • با توجه به تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشد تا مانع از پوسیدگی شود.
  • زه کش مناسب برای عبور آب داشته باشد.
  • کاملا انعطاف پذیر و نرم باشد.
  • قابلیت ترمیم موضعی داشته باشد.

۳- داشتن دیوارهای سبز با چمن مصنوعی

دیوار سبز یا گرین وال ایده ای مدرن و امروزی برای زیباسازی و سرسبزی فضاهای عمودی است. در هر مکانی که امکان پرورش گیاه موجود نیست می توان با استفاده از چمن مصنوعی دیواری فضای سبز و طبیعی را طراحی کرد. چمن مصنوعی دیواری اگر کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته باشد علاوه بر زیبایی ظاهری دارای ویژگی های زیر است:

  • عایق حرارتی و صوتی
  • مقاوم در برابر اشعه یو وی
  • ماندگاری و دوام بالا
  • مقاوم در تغییرات آب و هوایی
  • عدم نفوذ حشرات

با توجه به متریال و ابعاد چمن مصنوعی رولی هیچ نوع محدودیت در طراحی وجود ندارد و نصبی ساده و آسان بر روی دیوارهای بتنی و سیمانی دارد.

۴- زیباسازی حیاط

با توجه به وسعت حیاط و مسیرهای عبور و  مرور  المانهای زیادی را می توان در حیاط در نظر گرفت. در واقع باید به طراحی جزء به جزء حیاط دقت کرد و به طور اصولی کار را پیش برد.

  • برکه، استخر و آبنما با ابعاد و شکل های منتظم یا غیر منتظم طرحی مدرن و امروزی برای حیاط خانه یا ویلا می باشد.
  • معمولا باغچه های ایرانی به شکل مستطیل هستند اما استفاده از طرح های منحنی و هندسی جذابیت خاصی دارد استفاده از انواع درختان و گلدان هایی مختلف و طراحی فضایی برای گل کاری به فرم های منحنی جذاب تر و دلنشین تر است.
  • نصب آلاچیق چوبی یا فلزی و قرار دادن تخت در داخل و اطراف آن محلی مناسب برای نشستن در هر شرایط جوی در حیاط می باشد.
  • بخشی از حیاط را می توان توسط چمن مصنوعی طراحی کرد کرد به خصوص استفاده از چمن مصنوعی بین سنگی امروزه کاربردی تر می باشد و جلوه زیبایی به حیاط می دهد. بهتر است ارتفاع الیاف به گونه ای انتخاب شود که کمی از شیارها بیرون باشد تا زیباتر و شکیل تر به نظر  آید. در مسیرهای پر رفت و آمد بهتر است از مدل هایی با تراکم و دیتکس بالا استفاده شود.
  • به کار بردن انواع قلوه سنگ ها لابه لای فضاهای خالی محیط را طبیعی تر جلوه می دهد.

۵- تزیین پله ها با چمن مصنوعی

پله های ورودی ویلا ها را می توان با پوششی از چمن مصنوعی و گلدان اطراف آن تزئین کرد. انتخاب چمن مناسب برای پله ها بستگی به میزان تردد دارد همچنین اگر در معرض مستقیم نور آفتاب باشد بهتر است از جنسی مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش استفاده شود.

در آخر باید اشاره کرد برای خرید چمن مصنوعی و تنوع محصولی که موجود است میزان بودجه ای است که در اختیار است بسیار مهم است. قیمت چمن مصنوعی دکوراتیو و انواع چمن های مصنوعی با توجه به جنس و نوع الیاف، تراکم الیاف و لایه های پشتیبان بسیار متفاوت است. اما گزینه مناسبی برای آراستن فضای بیرونی خانه همچون بالکن، حیاط و روف گاردن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز