خبرگزاری کار ایران

معرفی انواع میخ و چاشنی و کاربردهای آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۹۷۵

تاکنون چندبار از میخ و چاشنی برای اتصالات استفاده کرده اید؟

تاکنون چندبار از میخ و چاشنی برای اتصالات استفاده کرده اید؟ اگر بخواهیم یکی از مهم ترین و قدیمی ترین ابزارآلات و وسایل موجود در صنایع چوب و نجاری را معرفی کنیم، مطمئنا «میخ» یکی از اولین‌ هایی خواهد بود که به زبان می آوریم. این کوچک اما پرکاربرد از گذشته تاکنون توانسته تغییرات بسیار زیادی را چه در ساختار و چه در نحوه استفاده از آن به وجود دارد. به گونه ای که امروزه با پیشرفت های صورت گرفته در علم و تکنولوژی دیگر نیازی به استفاده سنتی از میخ نیست. درواقع نیازی نیست شما با چکش های قدیمی و سنگین بر روی آنها بکوبید. میکخوب های بادی و مکانیکی جایگزین آنها شده و کار را برای متخصصان بسیار آسان کرده است.

واقعا چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟

همانطور که میدانید این روزها ما در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، دنیایی که کارگاه های صنعتی آن نیز دستخوش گسترش بسیار زیادی شده و دیگر شاهد بهره گیری از میخ ها به شکل گذشته نیستیم. این روزها همه چیز به سلیقه و نیاز مشتری و البته طرح ها و اندازه های مختلف بستگی دارد. از طرفی تنوع بسیار بالای مدل ها و اندازه میخ ها باعث شده تا نجاران و سایر فعالان در حوزه ساخت مصنوعات چوبی، براساس نیاز خود به سراغ بهره گیری از میخ مناسب بروند.

اگر هنوز با انواع میخ ها آشنایی ندارید، اگر قصد استفاده از آنها متناسب با نیاز خودتان در ذهن جولان می دهد، تعوصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما شرح خواهیم داد.

انواع میخ را بشناسید 

این روزها در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، از همین رو میخ ها توسط فلزهای متفاوتی ساخته شده و به بازار معرفی می شوند. از جمله معروف ترین موادی که برای ساخت مورد استفاده قرار میگیرند؛ فولاد، فولاد ضد زنگ، برنج، مس و آلومینیوم است. اندازه آنها نیز با توجه به نوع کاربری شان متفاوت می باشد. به طوریکه در بازار میتوانید میخ هایی با اندازه 4 تا 250 میلیمتر را مشاهده کنید. برای اندازه گیری نیازی نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید باید قسمت زیرین گل میخ تا محل نوک تیز آن را حساب کنید. طول بدنه نیز متناسب با پروژه انتخاب خواهد شد تا نه تنها قادر به تحمل فشار وارده باشد بلکه از سمت دیگر قطعه کار خارج نشود.

اگر بخواهیم شما را با انواع میخ آشنا کنیم میتوانیم به صورت موردی به آنها بپردازیم:

  • میخ قدیمی
  • میخ کف پوش قدیمی
  • میخ سر پهن
  • میخ بدون سر
  • میخ دو سر
  • میخ مارپیچ
  • میخ فولادی
  • میخ پوششی
  • میخ پرداخت
  • میخ سر بیضی
  • میخ بنایی
  • میخ دیوار
  • میخ بست
  • میخ بست موج دار
  • میخ نواری
  • میخ و چاشنی

با توجه به کاربری بالای این روزهای میخ و چاشنی، در ادامه قصد داریم توضیحات کامل تری ارائه دهیم.

معرفی انواع میخ و چاشنی و کاربردهای آن

میخ و چاشنی با هم بکار میروند

باید بدانید ؛ این روزها با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در علم و تکنولوژی، دیگر شاهد بهره گیری از میخ، آن هم تنها در صنعت چوب و نجاری نیستیم. در حال حاضر به جهت متصل کردن قطعات به سطوح بتنی میتوان از میخ و چاشنی استفاده کرد. میخ چاشنی با بهره گیری از تفنگ میخکوب، مخصوص میخ و چاشنی کار می کند.

اما چاشنی چیست؟ میخ ها به خودی خود از تفنگ میخکوب به بیرون پرتاب نمی شوند. برای رسیدن به چنین چیزی به یک نیروی محرک نیاز دارند. در حقیقت مهم ترین کار چاشنی این است که میخ ها را از داخل تفنگ شلیک کند. میخ از طریق نیروی احتراق به وجود آمده از باروت به بیرون پرتاب خواهد شد.درواقع با بهره بردن از نیروی انفجاری که باروت یا گاز در مقیاس کم ایجاد می نماید نیروی لازم جهت فرو رفتن میخ در قطعه بتنی فراهم می شود.

 اگر قصد بهره گیری و خرید میخ چاشنی را در ذهن دارید باید بدانید اولین موردی که باید به آن توجه کنید، کیفیت محصول است. دومین مورد به قیمت آن برمیگردد. تا زمانی که بودجه درنظر گرفته شده شما با قیمت محصول هماهنگی نداشته باشد، خرید آن غیرممکن است. در این مسیر میتوانید با کارشناسان و متخصصان دکتر هیلتی تماس بگیرید. آنها راهنمایی های دقیق و اطلاعات کاملی را در این راستا در اختیار شما قرار خواهند داد.

مزایای استفاده از میخ و چاشنی 

در ابتدا گفتیم که به جهت اتصال سطوح بتنی، از میخ و چاشنی استفاده می شود. اما قابل ذکر است که این روزها میتوان از آنها برای اتصال سطوح فلزی و فولادی نیز با کمک تفنگ های میخکوب قوی و باکیفیت استفاده نمود. اما چه مزایایی را با خود به همراه دارند؟

با کمک آنها میتوان موفق به نصب انواع پوشش های ایزولاسیون، تورهای فلزی، اتصالات موقت و دائمی در کارگاه ها، سیستم های برقی و مکانیکی، دیوارهای سبک و دکوراسیون داخلی، همچنین نصب زائدهای برشی و ورق های فلزی در اجرای سقف های عرضه فولادی، کامپوزیت و نصب های سبک که دارای بارهای استاتیکی می باشند اشاره کرد.

بهره گیری از میخ و چاشنی های آن اغلب میتواند ورق فلز و بتن را با ضخامت 5 میلی متر به یکدیگر متصل کند. همچنین خالی از لطف نیست اگر بگوییم به جهت مهاربندی میخ های تفنگ میخکوب از واشرها برای جلوگیری از تو رفتگی سطوح طراحی شده و به کارآمدی میخ و چاشنی استفاده می شود.

چاشنی ها انواع مختلف دارند!

چاشنی به نوعی پودر گفته می شود که هسته اصلی انفجار در تفنگ میخکوب به واسطه آن شکل میگیرد. این چاشنی تنها زمانی کاربرد دارد که بهره گیری از میخکوب ها در اولویت باشد. از طرفی فرآیند کاری نیز هیچ تفاوتی با شلیک گلوله ندارد. افنجار اصلی ترین عامل فعالیت آن است.

برای ساخت چاشنی تفنگ های میخکوب اغلب از دو نوع برنجی و نیکلی استفاده می شود. که در نوارهای پلاستیکی با رنگ‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند. هر رنگ معرف سرعت آن چاشنی خواهد بود. متداول‌ترین چاشنی‌ها که برای مقاصد عمومی و سرعت‌های متوسط به کار گرفته می‌شوند به رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و زرد هستند.  همچنین رنگ‌های خاکستری، قرمز و بنفش نیز وجود دارند که برای سرعت‌های کمتر و بیشتر استفاده می‌شوند.

سرعت رنگ های مختلف چاشنی را می دانید؟

چاشنی هایی با نوار برنجی به رنگ خاکستری سرعتی معادل 315 متر بر ثانیه، رنگ قهوه ای، 385 متر بر ثانیه، سبز 490 متر بر ثانیه، زرد 575 متر بر ثانیه، قرمز 675 متر بر ثانیه، بنفش 755 متر بر ثانیه دارند.

این سرعت در چاشنی نواری نیکلی در رنگ خاکستری به 258 متر بر ثانیه، در رنگ قهوه ای 285 متر بر ثانیه، سبز 312 متر بر ثانیه، قرمز 367 متر بر ثانیه و... میرسد.

فکر می کنید کدام یک از انواع رنگ ها میتواند نیاز شما را برآورده سازد؟ در این مسیر توصیه می شود که حتما به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت دکتر هیلتی آماده اند تا پس از نیازسنجی دقیق از کار شما و همچنین سبک کاری تان، چاشنی های مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. جالب اینجاست که این چاشنی ها معمولا با تمامی میخ ها سازگاری ندارند و تنها برخی از آنها هستند که باید بکار گرفته شوند.

آشنایی بیشتر با کاربرد میخ و چاشنی

میخ های مورد استفاده در تفنگ های میخکوب و چاشنی ها نیز دارای انواع مختلفی می باشد. آیا هر کدام را می شناسید؟ آیا می دانید هر یک از آنها به چه جهت مورد استفاده قرار میگیرد؟ در ادامه توضیحاتی خدمت شما شرح خواهیم داد.

میخ و چاشنی ٢٢ آهن مکس

برای ساخت این نوع از میخ و چاشنی، کیفیت بسیار بالایی در نظر گرفته شده است. شما میتوانید از آنها با خیالی آسوده برای اتصال ورق های فلزی با ضخامت حداکثر 5 میلیمتر به ورق هایی با ضخامت حداکثر 5 میلیمتر استفاده نمائید. این میخ ها اغلب اندازه ای بین 19 الی 22 میلیمتر دارند و بهره گیری از آنها با چاشنی های قرمز و مشکی بهترین انتخاب است.

میخ و چاشنی ( ٢٢ ) آهن ردهیت

اگر قصد بهره گیری از تفنگ میخکوب آهن را دارید باید بگوییم میخ و چاشنی ( ٢٢ ) آهن ردهیت بهترین گزینه است. این نوع از میخ و چاشنی ها با چاشنی قرمز ترکیب شده و عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای میگذارد. خرید آنها معمولا در بسته های 100 عددی صورت میگیرد.

معرفی انواع میخ و چاشنی و کاربردهای آن

میخ و چاشنی 32 آهن هاسل (HUSEL)

اگر حوزه طراحی و نصب سقف کاذب و اتصالات پلیت به بتن فعالیت می کنید، این نوع از میخ و چاشنی بهترین گزینه برای رسیدن به نتیجه مطلوب است. خصوصا اینکه چاشنی مشکی بکار رفته در میخکوب ها میتواند قدرت بیشتری را برای اتصالی قوی تر به همراه آورد. نکته قابل توجه درباره میخ و چاشنی هاسل عملکرد کامل آنهاست. در صورتی که این مسئله در سایر میخ و چاشنی ها به هر 8 یا 9 تا برمیگردد. یعنی در هر نوار ده تایی حداقل یکی یا دو چاشنی عمل نکرده و تنها زمان مجری را هدر می دهد.

آلیاژ مرغوب بکار رفته در میخ های هاسل از هرگونه شکستگی میخ و گیر کردن آن درون سیلندر تفنگ میخکوب جلوگیری می کند. صحت این گفتار را میتواند عدم گزارش این موارد در طی چندین سال فعالیت این نوع از میخ ها دانست. میزان خرج درون چاشنیهای هاسل کاملاً یکنواخت و قدرت انفجاری آنها برابر بوده و این موضوع باعث جلوگیری از آسیب و ضربه شدید به سنبه تفنگ میخکوب گردیده و عمر مفید آن را افزایش میدهد.

میخ و چاشنی 32 بتن مکس (MAX)

اگر به دنبال اتصالات موقت یا دائمی در کارگاه ها و حتی دیوارهای سبک و دکوراسیون داخلی هستید باید بگوییم که میخ و چاشنی مکس یکی از گزینه های مناسب برای شماست. البته از این نوع میخ میتوان برای اتصال ورق فولادی به تیرآهن نیز استفاده نمود.

آیا فکر می کنید میخ و چاشنی 32 بتن مکس ( MAX) میتواند نیاز شما را برآورده سازد؟

میخ و چاشنی 32 بتن هلزمک

معمولا از میخ و چاشنی هلزمک برای پروژه های عمرانی و ساختمانی استفاده می شود. این نوع میخ با انواع تفنگ های میخکوب سازگاری داشته و به راحتی نیاز کاربران را برطرف می کند. برای خرید آن تنها کافیست به بخش فروشگاه سری بزنید.

میخ و چاشنی آهن 22 هاسل

میخ و چاشنی آهن 22 هاسل همانطور که از اسمش پیداست طول آن به 22 میلی متر میرسد و عرضی برابر 12 میلی متر و قطر 1 میلی متر دارد. خصوصا اینکه عبارت HUSEL بر روی واشر طلایی رنگش حک می شود. ظاهر تمیز آن اغلب افراد را به سمت خود جذب می کند. علاوه بر اینکه بسیار مقاوم بوده و نتایج بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است. اما مسئله اینجاست زمانی میتوانید به این نتیجه خوب برسید که آن را با چاشنی قرمز رنگ از تفنگ میخکوب خارج کنید. به علاوه اینکه نیازسنجی درستی انجام داده باشید.

برای نیازسنجی دقیق توصیه میکنیم با مشاوران شرکت دکتر هیلتی تماس بگیرید.

میخ و چاشنی بتن 32 ردهیت (RED HIT)

میخ و چاشنی های ردهیت اغلب دارای بهترین متریال کربن استیل هستند. و از آنها به جهت اتصال قطعات مختلف سطوح بتنی، سطوح فلزی و حتی فولادی استفاده می شود. به راحتی با چاشنی های قرمز و مشکی منطبق می شود و هر بسته آن شامل 100 عدد میخ و 100 عدد چاشنی است.

معرفی انواع میخ و چاشنی و کاربردهای آن

میخ نفوذی

از این میخ به جهت اتصال دو سازه استفاده می شود. بیشترین کاربرد آن نیز در متصل کردن چوب به آهن یا بتن می باشد. اگر قصد اتصال سازه های نرم را در سر دارید باید بگوییم که بهره گیری از واشرهای پلاستیکی بهترین گزینه ممکن به حساب می آید.

میخ رزوه شده

میخ رزوه شده به آن دسته از میخ هایی گفته می شود که از دو بخش تشکیل شده اند. قسمتی از این میخ ها رزوه شده و بخش بالای آنها کاملا صاف است. باید این مسئله را ذکر کنیم که تمامی میخ و چاشنی های تولید شده توسط شرکت دکتر هیلتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. میتوانید نمونه هایی از آن را در سایت ببینید.

قیمت انواع میخ و چاشنی 

در ابتدای این مقاله به طور واضح گفته شد که به جهت اتصال قطعات مختلف در سطوح بتنی و حتی سطوح فلزی و فولادی، متخصصان از انواع میخ و چاشنی و همچنین تفنگ های میخکوب استفاده می کنند. باید به این مسئله باور داشته باشید که میخ و چاشنی همواره مهم ترین ابزار برای اتصال سازه های بتنی هستند که این روزها به واسطه پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده در کیفیت و استانداردهای بالایی به بازار عرضه می شوند. برای اینکه نسبت به قیمت نهایی آنها مطلع شوید، در ابتدا باید نوع میخ و همچنین چاشنی خود را انتخاب کنید. میدانید که هر کدام از چاشنی های موجود از سرعت متفاوتی برخوردارند. همین مسئله میتواند در تعیین قیمت نهایی نیز تفاوت هایی را به وجود آورد. از طرف دیگر تعیین دقیق نوع میخ انتخابی باید با فعالیت شما از دیگر مواردی به شمار می آید که قبل از خرید باید به آن پرداخته شود.

معرفی انواع میخ و چاشنی و کاربردهای آن

این مسائل باعث می شود تا سردرگمی در حین خرید به سراغ افراد آید. اینجاست که حضور مشاوران و کارشناسان خبره میتواند کمک کننده باشد. درواقع آنها با نیازسنجی دقیق و کسب اطلاعات از فعالیت آنها راهنمایی ها و اطلاعات دقیقی را در اختیارشان قرار می دهند.

فروشگاه میخ و چاشنی دکتر هیلتی با سال ها فعالیت و تجربه در این حوزه همواره تلاش کرده تا بهترین شرایط را برای فعالیت مشتریان خود فراهم آورد. از همین رو اگر فکر خرید و تهیه انواع میخ و چاشنی را در سر دارید، توصیه می کنیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز