خبرگزاری کار ایران

پارتیشن اداری ، راهنمای انتخاب انواع پارتیشن های اداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۴۴۳

پارتیشن بندی به معنای جداسازی فضاهای مختلف از یکدیگر است به گونه ای که می توان فضاهای بزرگ را به قسمت های کوچک تر، تقسیم بندی نمود.

پارتیشن بندی به معنای جداسازی فضاهای مختلف از یکدیگر است به گونه ای که می توان فضاهای بزرگ را به قسمت های کوچک تر، تقسیم بندی نمود. 

پارتیشن اداری برای جداسازی فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد اما برحسب نیاز می تواند در فضاهای تجاری و خانگی نیز مورد استفاده قرار گیرد. امروزه با توجه به گشترش شرکت ها و سازمان ها و رواج طراحی مدرن در این مکان استفاده از پارتیشن اداری نیز افزایش پیدا کرده است. با کمک پارتیشن های اداری می توان فضایی شیک و مدرن را برای محل کار خود خلق نمایید.علاوه بر برخورداری از فضایی شیک، کارمندان نیز میتوانند حریم خصوصی خود را داشته باشند و با تمرکز بیشتر به کار خود بپردازند.

پارتیشن اداری با توجه به نیاز و فضای محل مورد نظر طراحی و ساخته می شود.پارتیشن ها جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارها هستند به گونه ای که هم در هزینه ها صرفه جویی می شود و هم ظاهری مورد پسندتر از دیوارها را  در اختیار شما قرار می دهند.

پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد که با توجه به سلایق افراد و یا کاربرد خاص آن ها در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.قیمت پارتیشن اداری بر حسب نوع متریال به کار رفته در پارتیشن و متراژ آن متغیر است.

در ادامه شما را با انواع پارتیشن اداری آشنا خواهیم کرد.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن ها از لحاظ کارکرد و قابلیت جابجایی به دو نوع پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک تقسیم بندی می شوند.پارتیشن های ثابت با کمک پیچ به زمین متصل می شوند و دیگر امکان جابجا کردن آن ها وجود نخواهد داشت. این پارتیشن ها بسته به نوع استفاده گاها دارای ارتفاع بلند هستند که به سقف متصل می شود و یا دارای ارتفاع کوتاهی هستند و فقط به عنوان یک جدا کننده فضا مورد استفاده قرار می گیرند. 

پارتیشن های متحرک همان طور که از نام آن ها مشخص است قابلیت جابجایی دارند و با کمک ریل سقفی و یا کفی جابجا می شوند. از این پارتیشن ها معمولا برای جداسازی موقت فضاها از یکدیگر استفاده می شود.

پارتیشن ها از لحاظ نوع متریال ساخته شده و طراحی با یکدیگر متفاوت هستند.در ادامه انواع پارتیشن اداری بر اساس نوع مواد به کار رفته در ساخت آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن اداری ، راهنمای انتخاب انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن تک جداره از مواد مختلفی مانند:شیشه،آلومینیوم و یا ام دی اف ساخته می شود و دارای ابعاد و اندازه متفاوت است که این ابعاد با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است.پارتیشن تک جداره می تواند به صورت کوتاه،بلند،نیمه بلند و یا حتی تا سقف نیز طراحی شود.اما توصیه می شود ارتفاع درب پارتیشن تک جداره کمتر از دو متر نباشد.پارتیشن های تک جداره دارای ستون های متعددی است تا به راحتی و بدون لغزندگی رو زمین قرار گیرد.

پارتیشن تک جداره اداری معمولا با فریم ها و پانل های ام دی اف و آلومینیوم و ترکیبی از شیشه اجرا می شوند.این پارتیشن ها معمولا عایق صوتی نیستند وفقط به عنوان جدا کننده فضا مورد استفاده قرار می گیرند اما طراحی آن ها به گونه است که امکان نصب قفل و یراق آلات در آن وجود دارد.پارتیشن تک جداره فضایی شیک و کلاسیک برای شما می سازد . پرکاربردترین نوع این پارتیشن ، پارتیشن شیشه ای تک جداره می باشد.

پارتیشن اداری دو جداره

مهم ترین ویژگی پارتیشن دو جداره این است که یک عایق بسیار خوب برای صدا و صوت است.این پارتیشن ها ستون ندارند ولی به راحتی روی زمین قرار می گیرند و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند.پارتیشن دوجداره اداری از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند زیرا در هنگام ساخت برای ایجاد عایق صدا در این محصولات ، عایق بندی حرارتی نیز می شوند.این نوع پارتیشن به دلیل عایق صوتی و خاصیت آکوستیک بودن آن،زیبایی و مقاومت، بیشتراز سایر انواع پارتیشن مورد استقبال قرار گرفته است.

استقامت پارتیشن دو جداره باعث می شود که در طول استفاده دچار فرسایش نشود و برعکس پارتیشن تک جداره کمتر نیاز به نگهداری و سرویس دارد.

پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری ، راهنمای انتخاب انواع پارتیشن های اداری

همان طور که از نام این پارتیشن می توان حدس زد متریال اصلی به کار رفته برای ساخت این پارتیشن،شیشه است. در ساخت پارتیشن شیشه ای می توان از شیشه های مات شونده استفاده کرد که زیبایی بیشتری نسبت به شیشه های ساده به فضا می دهند.

از ویژگی های مهم پارتیشن شیشه ای می توان به نصب آسان و سریع آن اشاره کرد.در ساخت این نوع پارتیشن می توان از شیشه های تک جداره، دو جداره و منحنی استفاده نمود.

پارتیشن شیشه ای خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شود:پارتیشن شیشه ای با فریم آلومینیومی،پارتیشن فریم لس،پارتیشن آلومینیوم استیل شیشه ای و...

در واقع پارتیشن ها را می توان با ترکیب انواع متریال های مختلف ساخت و مورد استفاده قرار داد و باید بدانید قیمت هر یک از این پارتیشن ها با توجه به مواد به کار رفته در آن ها متفاوت خواهد بود.

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن های ام دی اف کاملا واضح است که از ام دی اف ساخته شده است و دارای وزن سبکی هستند. این نوع پارتیشن ارزان ترین نوع پارتیشن اداری می باشد که در طرح ها و رنگ ها مختلف ساخته و نصب می شوند.پارتیشن MDF  نیز دارای انواع مختلفی است از جمله: پارتیشن تک جداره، دو جداره ، تمام ام دی اف،پارتیشن ام دی اف با شیشه سندبلاست مات و....

از مزایای پارتیشن ام دی اف می توان به این موارد اشاره کرد:ظاهر زیبا و متنوع، قیمت مناسب تر نسبت به سایر پارتیشن ها، وزن کم،سهولت در نصب و ساخت پارتیشن و از معایب این نوع پارتیشن نیز می توان به این مورد اشاره کرد که این پارتیشن ها پس از مونتاز شدن و نصب تنها 2 الی 3 بار قابلیت باز شدن و نصب مجدد را دارند.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن اداری آلومینیومی به پارتیشن هایی گفته می شود که در ساخت آن ها از فریم آلومینیومی استفاده می شود.این نوع پارتیشن ها معمولا با انواع دیگر پارتیشن ها ادغام می شوند تا زیبایی و کارایی بیشتری را به استفاده کنندگان خود ببخشند.به دلیل به کاربردن فلز آلومینیوم در این نوع پارتیشن از سایر مدل ها گران تر است اما نمی توان از زیبایی و سبکی و طول عمر زیاد این پارتیشن گذشت.استحکام بالا در عین حالا وزن کم از مهم ترین ویژگی های این پارتیشن اداری است.از ایرادات پارتیشن آلومینیومی این است که به دلیل اینکه جنس بدنه و لولای درب ها از فلز است به مرور زمان ایجاد سر و صدا خواهد کرد و در این صورت باید پارتیشن را سرویس نمایید.

پارتیشن چوبی

اگر می خواهید پارتیشن شما دارای ظاهری خاص و زیبا باشد به شما توصیه می کنیم از پارتیشن چوبی استفاده نمایید. پارتیشن با چوب راش ، پارتیشنی بسیار شکیل است اما نباید از قیمت آن هم غافل شوید.در طراحی پارتیشن چوبی می توان از هنرهایی مانند منبت کاری نیز در آن استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت www.workwood.ir مراجعه کنید و یا با شماره تماس 09124340498 تماس بگیرید. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز