خبرگزاری کار ایران

2 فاکتوری که در زمان خرید لاستیک باید بدان توجه کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۳۱۶

بسیاری از دارندگان خودرو تا زمانیکه لاستیک ماشین آنها به مشکل بر نخورده باشد و یا جلوبندی ماشین دچار مشکل نشود اصلا تصور اینکه چیزی بعنوان لاستیک در زیر ماشین آنها وجود دارد را نمی کنند, در صورتیکه لاستیک یکی از اساس ترین وسایل مورد نیاز جهت برخورداری از یک ماشین ایمن و رانندگی جذاب می باشد.

از اینرو, خرید لاستیک یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از دارندگان خودرو مخصوصا بانوان در زمانیکه لاستیک ماشین آنها به مشکل بر می خورد می باشد. نداشتن اطلاعات کافی در این ارتباط که چه لاستیکی برای خودروی شما مناسب می باشد, می تواند باعث سردرگمی شما در زمان خرید لاستیک شود. با توجه به این مسئله, در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی 2 فاکتوری که در زمان خرید لاستیک باید بدان توجه کنید می پردازیم تا بتوانید یک انتخاب هوشمندانه در زمان خرید لاستیک داشته باشید.

1- سایز لاستیک

اولین فاکتوری که باید در زمان خرید لاستیک در نظر داشته باشید اینست که یک لاستیک را براساس سایز آن طبقه بندی می کنند و هر خودرویی , چه ایرانی و چه خارجی, یک یا دو و نهایتا 3 سایز لاستیک را در زیر خود می تواند جای دهد.

در این رابطه لازم است که بدانید که سازندگان خودرو در زمان طراحی و ساخت خودرو با توجه به وزن و سرعت ماشین اقدام به انتخاب سایز لاستیک برای ماشین مورد نظر می کنند. در نظر داشتن این شرایط در زمان تولید خودرو باعث می شود تا یک خودرو نرم و روان تحویل مشتری شود.

حال که متوجه شدید که لاستیک ماشین براساس سایز طبقه بندی می شود, شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که سایز لاستیک خودروی من چیست و چگونه می توانم سایز لاستیک ماشین خود را متوجه شوم. پاسخ به این سوال کاملا ساده می باشد و کافیست که نگاهی به دیواره لاستیک ماشین خود بیندازید تا متوجه سایز لاستیک خودروی خود شوید.

سایز لاستیک ماشین بصورت یک سری رشته از اعداد و با یک فرمت مشخص بروی هر دو دیواره لاستیک ماشین توسط تولید کننده لاستیک حک می شود, که هر یک از این اعداد نشانگر یکی از مشخصات لاستیک می باشد.

بعنوان مثال لاستیک بارز به سایز 185/65R14 86H سایز فابریک لاستیک برای خانواده خودرو پژو از جمله 405, 206 و پرشیا می باشد. همانگونه که ذکر شد هر یک از این اعداد بیانگر یکسری از مشخصات لاستیک مورد نظر می باشد. این اعداد به ترتیب از چپ به راست به ترتیب بیانگر موارد زیر میباشد:

2  فاکتوری که در زمان خرید لاستیک باید بدان توجه کنید

1- 185:  این عدد بیانگر پهنای لاستیک مورد نظر بر حسب سانتیمتر می باشد.

2- 65: این عدد بیانگر ضریب منظر لاستیک می باشد. حاصلضرب این عدد در پهنای لاستیک تقسیم بر صد بیانگر ارتفاع فاق لاستیک می باشد.

3- R: این حرف بیانگر این می باشد که ساختار تولید لاستیک رادیال می باشد. لازم بذکر است که ساختار لاستیک تمامی خودروهای سواری بصورت رادیال می باشد.

4- 14: این عدد بیانگر قطر رینگ لاستیک شما برحسب واحد اینچ می باشد.

یاد گیری همین 4 عدد و حرف برای اینکه متوجه شوید سایز لاستیک خودروی شما چیست کافی می باشد و شما کافیست که به فروشنده لاستیک این اعداد را بدهید تا از به روزترین قیمت لاستیک ماشین خود متوجه شوید. اما همانگونه که مشاهده می کنید یک عدد و حرف دیگر بعد از این اعداد وجود دارد که یادگیری آنها اختیاری می باشد و ما در اینجا آنها را به اختصار برای شما شرح خواهیم داد:

5- 86 : این عدد به سرویس کاری لاستیک یا شاخص فشار لاستیک مشهور می باشد و بیانگر میزان وزنی که یک لاستیک قادر به تحمل است, می باشد.

6- H: این حرف لاتین بیانگر شاخص سرعت لاستیک می باشد و نشان می دهد که لاستیک مورد نظر تا چه حداکثر سرعتی تولید شده است.

لازم بذکر است که مثال ارائه شده در این بخش برای خودرو پژو بود و شما برای خودروی خود باید طبق همین الگو عمل کنید تا متوجه سایز لاستیک خودروی خود شوید.

2  فاکتوری که در زمان خرید لاستیک باید بدان توجه کنید

2- تاریخ تولید لاستیک

دومین فاکتوری که در زمان خرید لاستیک باید به آن توجه کنید تاریخ تولید لاستیک مورد نظر می باشد. لازم بذکر است که لاستیک جزء محصولاتی است که تاریخ تولید روی آن توسط سازنده لاستیک درج می شود.

لازم است که بدانید که تاریخ تولید لاستیک بصورت یک عدد چهار رقمی بعنوان مثال 4520 درجه می شود که دو عدد اول بیانگر هفته تولید لاستیک می باشد و دو عدد آخر بیانگر سال تولید لاستیک به میلادی می باشد, که در مثال فوف لاستیک مورد نظر در هفته 45 ام سال 2020 تولید شده است.

سخن آخر

در نظر داشتن دو فاکتور مورد نظر تا حد زیادی می تواند به شما در زمان خرید لاستیک کمک کند. آشنایی با سایز لاستیک و نحوه خواندن آن برای دارنده هر خودرو یک امر ضروری می باشد, بطوریکه این مسئله باعث می شود یک انتخاب هوشمندانه در زمان خرید لاستیک داشته باشید. در پایان از شما دعوت می کنیم جهت دریافت قیمت روز انواع لاستیک خودرو به فروشگاه رینگ و لاستیک تهران تایر مراجعه نمائید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز