خبرگزاری کار ایران

نقش دستگاه هواساز در تهویه هوا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۱۱

به طور کلی هواساز از جمله سیستم‌های تولید هوای مطبوع است که در مکان‌های مختلف تجاری، صنعتی و بیمارستان‌ها نصب می‌گردد، این دستگاه دمای محیط مورد نظر را در تمام فصول سال در حد مطلوب نگه می‌دارد و هوایی تازه به آن وارد می‌کند.

هواساز یکی از انواع تجهیزات تهویه مطبوع ساختمان های مسکونی و صنعتی میباشد که معمولا برای تنظیم دما و رطوبت، عمل فیلتراسیون، کنترل توزیع و حرکت هوا استفاده میشود؛ خرید دستگاه هوارسان یا ایرواشر نیازمند به دانستن نکاتی درباره نقش هواسازها در تهویه هوا دارد که شرکت آسا تهویه سپند به عنوان یکی شرکت های فنی مهندسی برتر در حوزه تهویه مطبوع در ادامه تقدیم حضور شما خواهد کرد.

هواساز چیست؟

به طور کلی هواساز از جمله سیستم های تولید هوای مطبوع است که در مکان های مختلف تجاری، صنعتی و بیمارستان ها نصب می گردد، این دستگاه دمای محیط مورد نظر را در تمام فصول سال در حد مطلوب نگه می دارد و هوایی تازه به آن وارد می کند.

هواساز یکی از انواع سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع است که با کارایی فوق العاده خود هوایی باکیفیت به فضای مورد نیاز می فرستد.، همانطور که می دانید تهویه هوا یک نیاز اساسی برای ساختمان به شمار می آید و این روزها با توجه به گرم شدن زمین بیش از پیش این نیاز احساس می شود. (مشاهده لیست انواع سیستم های تهویه مطبوع)

در حال حاضر هواسازها از جمله بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی در دنیا به شمار می آیند که در مکان هایی نظیر رستوران ها، بیمارستان ها، هتل ها، فروشگاه های بزرگ و ادارات قابل استفاده هستند.

راهنمای خرید دستگاه هواساز یا ایرواشر

از آنجا که دستگاه های هواساز مدل های مختلفی داشته و در انواع گوناگونی تولید می شوند (اعم از یک منطقه ای، چند منطقه ای، عمودی، افقی و ...) لذا افراد می توانند با توجه به شرایط، نیاز پروژه و البته سایز و جایگاه، مکان نصب، نسبت به سفارش ساخت و خرید این دستگاه اقدام نمایند، در ادامه چند نکته مهم که هنگام خرید باید به آنها توجه شود را آورده ایم:

  • هواساز مجهز به فیلترهای مناسب باشد
  • هواساز با موتور دور متغیر یا دور ثابت
  • تامین سرمایش و گرمایش با کویل سرد و گرم در هواسازها
  • باید ظرفیت و میزان هوادهی هواساز به طور دقیق معین شود

انواع هواساز

نوع ایرواشر ساختمانی

همانطور که از نام این هواساز مشخص است باید بدانید که از آن بیشتر در ساختمان هایی که مسکونی، اداری، آموزشی، تجاری و ... می باشد، استفاده می کنند، خوب است بدانید که ایرواشر از نظر ساختاری بین دو مدل ساختمانی و صنعتی تقسیم میشود که این سیستم سرمایشی تفاوتی وجود ندارد و تنها تفاوت آنها در ابعاد، نوع فیلترها، سیستم رطوبت گیر، درصد هوای برگشتی و ... می باشد.

نقش دستگاه هواساز در تهویه هوا

به عنوان مثال اگر این سیستم را در صنایع بخواهید به کار ببرید باید دارای فیلتر های بسیار قوی باشد که آلودگی ها را به طور کلی از بین ببرد، برخی از مدل هایی که کوچک هستند در سیستم سرمایشی ساختمان ها نصب می شوند و به آنها خانگی نیز می گویند. برای این مدل سیستم رطوبت زدایی و رطوبت زنی طراحی نمی شود، البته در صورتی که مشتری درخواست دهد از این سیستم ها هم روی هواساز آنها استفاده می شود.

نوع ایرواشر صنعتی

دستگاه های هواسازصنعتی بیشتر در مکان هایی مانند تهویه هوای انبار، تهویه هوای سوله، سالن های ورزشی، سالن های تولیدی و ... استفاده بسیار زیادی می شود. از آنجایی که فضای این سالن ها و سوله ها بسیار بزرگ می باشد به گردش هوای زیادی هم نیاز دارند، به همین دلیل باید فیلترهای بسیار قوی روی آنها به کار رود. به طور کلی باید بدانید که نوع کارکرد آن بیشتر شبیه نوع ساختمانی می باشد ولی از نظر قدرت و حجم هوا با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

عملکرد هواساز در حالت سرمایش

نحوه عملکرد ایرواشر یا هواساز در حالت سرمایش و گرمایش با یکدیگر متفاوت می باشد؛ کارکرد این دستگاه در حالت سرمایش شبیه به کولر آبی بوده که بسیار جالب است و همچنین لازم است بدانید که طرز کار و عملکرد این دستگاه در حالت سرمایش به گونه ای است که تزریق کننده های آب با فشار بالا، آب را بر روی جریان هوای عبوری از دستگاه، اسپری کرده و به شکل ذرات پودری در می آورند.

نقش دستگاه هواساز در تهویه هوا

این ذرات پودری برای تبخیر شدن، حرارت هوای عبوری را گرفته و از این طریق باعث کاهش دمای هوا می شوند. از آن جایی که هوای سرد ایجاد شده با آب تبخیر شده ترکیب می شود، افزایش رطوبت نسبی هوا را به همراه دارد.

این عملکرد امکان تنظیم رطوبت هوا را از بین می برد. به همین خاطر استفاده از دستگاه هواساز برای ایجاد حالت سرمایش در ساختمان هایی که در مناطق مرطوب قرار دارند، گزینه مناسبی نمی باشد و بهتر است در مناطقی که از آب و هوای خشک و نیمه خشک برخوردار می باشند، از این دستگاه استفاده شود.

عملکرد ایرواشر در حالت گرمایش

استفاده از دستگاه ایرواشر به منظور ایجاد گرمایش در محیط گزینه مناسبی می باشد. در جهت استفاده از این دستگاه برای گرما در فضای مورد نظر، نیاز به استفاده از دستگاه های مکملی هم چون بویلر و پکیج می باشد. نحوه عملکرد این دستگاه در حالت گرمایش به گونه ای است که آب پس از گرم شدن، به لوله های ایرواشر پمپاژ شده و با چرخش فن، هوای گرم را به داخل فضای مورد نظر هدایت می کند.

اجزای هواساز

حال که به طور کامل با شرایط خرید و عملکرد انواع مختلف دستگاه هواساز آشنا شدید؛ لازم است که اجزای داخلی این دستگاه را نیز بدانید تا هنگام صحبت برای خرید با نمایندگی مورد نظر بتوانید اطمینان حاصل کنید که کلیه اجزا به درستی در دستگاه استفاده شده است:

  • بدنه هواساز
  • هواکش یا فن
  • فن
  • کویل های گرمایشی و سرمایشی
  • فیلتر تصفیه هوا
  • تجهیزات تنظیم رطوبت هوا
  • تجهیزات کنترل الکتریکی و مکانیکی
  • لرزه گیر

هواساز های شرکت آسا تهویه سپند

شرکت آسا تهویه یکی از مراکز فنی مهندسی برتر در زمینه تولید و فروش سیستم های تهویه مطبوع از جمله هواساز و چیلر و فن کویل میباشد که اجرا و پیاده سازی پروژه های صنعتی و بیمارستانی زیادی را در کارنامه خود دارد، چنانچه نیازمند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های تهویه مطبوع و به طور ویژه هواساز و و ایرواشر هستید میتوانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و در خواست خود را مطرح نمایید: https://asatahvieh.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز