خبرگزاری کار ایران

تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکس، دانشی ضروری برای برای بهبود مسیر رشد کسب و کارها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۱۲۱

اگر کسب‌و‌کار شما هم آنلاین است باید بدانید که جمع‌آوری و تحلیل و تجزیه و تحلیل داده‌ها یا اطلاعات کاربرهای سایت، برای رشد کسب‌و‌کارتان چقدر مهم و حیاتی است.

چرا؟ چون همان‌طور که در کسب‌وکار آفلاین (مثلا یک مغازه کفش فروشی یا کیف فروشی) جواب سوالات زیر در فروش بیشتر و درآمد شما نقش مهمی دارد، جواب این سوالات در فروشگاه آنلاین هم خیلی مهم است، چون شما یک فروشگاه 24ساعته باز دارید ولی به کاربر دسترسی ندارید.

سوالاتی مثل:

  • چه تعداد مشتری وارد فروشگاه شدند
  • چه تعداد خرید کردند
  • چند نفر از آن‌ها چیزی که می‌خواستند را پیدا نکردند
  • از کدام مدل کالا بیشتر خریده شد؟
  • از کدام مدل کالا کمتر خریده شد و ...

حالا اگر بخواهید این اطلاعات مهم را در مورد کاربران فروشگاه آنلاینتان به دست بیاورید باید از چه ابزاری استفاده کنید؟ از گوگل آنالیتیکس!

اما گوگل آنالیتیکس چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟ 

اگر در مورد بازاریابی دیجیتال یا  بهبود فروش فروشگاه‌های آنلاین، جستجو کرده باشید، حتما آموزش گوگل آنالیتیکس به‌ عنوان یکی از بخش‌های مهم دیجیتال مارکتینگ را در نتایج گوگل دیده‌اید.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان برای دنبال کردن رفتار کاربران سایت شما است تا بفهمید:

  • از چه محصولی بیشتر خوششان می‌آید
  • چه محصولی را کمتر دوست دارند
  • اصلا از کجا وب سایت و محصولات شما را پیدا کرده‌اند
  • و گزارش‌های بسیار جالب دیگری که با بررسی آن‌ها، شاید که نه قطعا مسیر کسب‌وکار و فروشتان تغییر می‌کند.

چه اطلاعاتی را می‌توانید با گوگل آنالیتیکس (Google analytics) به دست آورید؟ 

1. کاربران در سایت شما به دنبال چه چیزی هستند؟

با این اطلاعات می توانید محصولات مهم را بشناسید و آن‌ها را در دسترس کاربر قرار دهید. می‌توانید موضوعات پرسرچ در سایت را با تیم محتوا در میان بگذارید و مقالات بیشتری را برای موضوعات مورد علاقه کاربران بنویسید.

2. اطلاعات کاربران مثل سن، جنسیت، مدل گوشی و ... را نشان می‌دهد.

شما با داشتن این اطلاعات می‌توانید تبلیغات و کانال‌های تبلیغاتی را مطابق با کاربران خود انتخاب کنید و پروموشن‌های خود را برای مخاطبان وب سایتتان شخصی‌سازی کنید.  

3. اگر محصول خود را تبلیغ کرده باشید، می‌توانید با ساخت utm ببینید که چه تعداد روی تبلیغات شما کلیک کرده‌اند و وارد وب سایت شما شده‌اند و حتی بعد از آن، چه کارهایی در وب سایت شما انجام داده‌اند.

با این اطلاعات، متوجه می‌شوید چه مقدار بودجه باید برای یک ادنتورک هزینه کنید تا مشتریان بیشتری در سایت خود جذب کنید یا همکاری با کدام یک را قطع کنید.

تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکس، دانشی ضروری برای برای بهبود مسیر رشد کسب و کارها

گوگل آنالیتیکس را چطور می‌توانید یاد بگیرید؟ 

با استفاده از گوگل آنالیتیکس خیلی از رفتارهای کاربران در وب سایت را می‌فهمید و اگر یادگیری گوگل آنالیتیکس را شروع کنید، شاید با اصطلاحات زیادی مثل UTM، متریک و دایمنشن، نرخ پرش و ... در این بین برخورد کنید. اما خواندن نکات و اصطلاحات آنالیتیکس فقط آن‌ها را به گوش و چشم شما آشناتر می‌کند، ولی کافی‌ نیست و قطعا باید به دنبال روش‌ها و آموزش‌هایی باشید که واقعا ارزش دارند و به شما یاد می دهند چگونه ماهیگیری کنید.

خواندن بلاگ پست‌ها به یادگیری شما کمک زیادی می‌کند، اما اگر اول راه هستید، پیدا کردن ارتباط آن‌ها با یک‌ دیگر زمان‌بر است. برای شروع و یادگیری این ابزار، یکی از سایت‌هایی که می‌تواند مسیر را برایتان روشن کند، سایت آنالیتیپس است. پس اگر به دنبال یک «مرجع فارسی آموزش آنالیتیکس»، از سطح مبتدی تا پیشرفته هستید، سایت آنالیتیپس به آدرس analytips.io ببینید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز