خبرگزاری کار ایران

چگونه کامپوزیت دندان باعث می‌شود تا دیگران عاشق لبخند شما شوند؟تخفیف 99

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۸۹۴

کامپوزیت دندان چیست؟

امروزه از کامپوزیت دندان برای زیبایی استفاده می‌کنند و استفاده از آن بسیار متداول شده است.

کامپوزیت دندان این امکان را برای مردم و طرفداران این کار فراهم می‌کند تا اگر عیب و ایرادی و یا ناهنجاری‌هایی روی دندانشان وجود داشت از طریق این روش آن را از بین ببرند.

برای کامپوزیت کردن دندان‌ها چند نوع از مواد شیمیایی را با هم ترکیب می‌کنند. زمانی که این مواد  را با هم ترکیب می‌کنند یک‌ذره به نام فیلر تولید می‌شود.

فیلر از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. بعد از این که کامپوزیتی که قرار است برای دندان استفاده شود کمی سفت شد سپس با استفاده از پولیش هایی به آن شکل می‌دهند و قالب دندان را درست می‌کنند. البته این تعیین قالب بستگی به سلیقه و نظر بیمار هم دارد.

کامپوزیت دندان

نکات مهم در هزینه کامپوزیت دندان

 کامپوزیت دندان هم مانند هر کار دیگری که می‌خواهیم انجام دهیم قبل از آن باید به همه‌ی موارد آن دقت کنیم و قبل از انجام دادن آن به همه‌ی مزیت‌ها و عیب‌های آن توجه داشته باشیم.

به‌طورکلی همه‌ی موردهایی که در هنگام کامپوزیت کردن دندان و طول عمر کامپوزیت قید می‌شود در هزینه نهایی تأثیرگذار است.

در زیر در مورد هزینه کامپوزیت دندان به نکات مهم و تأثیرگذاری اشاره کرده‌ایم:

1 – قیمت لیفت لثه: هزینه‌ی هر واحد لیفت لثه حدود 150 هزار تومان می‌باشد. البته این مورد برای افرادی لازم است که نیاز دارند طول تاج خود را بیشتر کنند.

2 – قیمت جراحی لثه: برای انجام دادن جراحی لثه و انجام دادن عمل کامپوزیت دندان هزینه‌ای حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان را باید به این کار اختصاص داد.

این مورد بیشتر برای افرادی الزامی است که خنده‌های لثه‌ای دارند. یا همان افرادی که زمانی که لبخند می‌زنند، لثه‌های آن‌ها دیده می‌شود.

3 – قیمت ترمیم پوسیدگی در دندان: در بعضی از موارد هم دندانی که قرار است کامپوزیت و یا لمینت بشود دارای پوسیدگی است و باید آن را قبل از انجام کامپوزیت ترمیم و درست کرد و سپس عمل کامپوزیت را انجام داد.

هزینه‌ی ترمیم کردن دندان‌ها نیز حدود 200 هزار تومان می‌باشد. این مورد هم مثل موردهای قبلی دیگر فقط برای افرادی که نیاز دارند این عمل انجام شود توصیه می‌شود نه همه‌ی افراد.

4 – برداشتن کامپوزیت‌های قبلی: یک سری از افراد قبلاً کامپوزیت دندان را انجام داده‌اند اما به هر دلیلی می‌خواهند آن را عوض کنند یا یک کامپوزیت دندان دیگر را انجام دهند.

این دسته از افراد هم برای هر واحد  برداشتن کامپوزیت‌هایشان باید مبلغ 50 هزار تومان را در نظر گرفته و پرداخت کنند.

5 – برداشتن روکش یا لمینت اگر روی دندان وجود دارد: اگر بیماری قبل از انجام کامپوزیت دندان‌هایش روکش روی آن‌ها داشته باشد باید اول آن‌ها را بردارد و بعد کامپوزیت دندان را برایش انجام بدهند.

اما این مورد جزو یکی از کارهای هزینه‌بر است  که در هر واحد آن هزینه‌ای بین 50 تا 80 هزار تومان را دربرمی گیرد.

طول عمری که کامپوزیت‌ها دارند هم از موردهای بسیار حائز اهمیت است. مثلاً افرادی که به دنبال هزینه‌های کمتر هستند قطعاً کامپوزیت آن‌ها هم برای یک مدت‌زمان کمتری می‌تواند پاسخگو باشد و در کنار آن همه‌ی موارد مراقبتی از آن را باید انجام دهد.

قیمت کامپوزیت دندان 99

شماره

نوع عملکرد

قیمت

1

لیفت لثه

حدود 150 هزار تومان

2

دادن جراحی لثه و انجام دادن عمل کامپوزیت

حدود1,500,000  هزار تومان

3

برطرف کردن پوسیدگی و ترمیم

حدود 200 هزار تومان

4

برداشتن کامپوزیت

هر واحد حدود 50 هزار تومان

5

برداشتن لمینت

بین 50 تا 80 هزار تومان

 

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌های دندانی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد.

از انواع کامپوزیت‌ها می‌توان به موردهای زیر اشاره کرد:

  • 1 – کامپوزیت ونیر دندان
  • 2 – کامپوزیت درشت دانه و یا ماکروفیل
  • 3 – کامپوزیت‌های دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید
  • 4 – نانو کامپوزیت‌ها

چگونه کامپوزیت دندان باعث می‌شود تا دیگران عاشق لبخند شما شوند؟تخفیف 99

دندان زیبا

کامپوزیت دندان ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر یکی از بهترین روکش‌ها است که معمولاً برای کامپوزیت دندان از آن استفاده می‌شود.

روکش کامپوزیت‌های ونیر از رزین ساخته شده و نسبت به خیلی از کامپوزیت‌های دیگر هم قیمت کمتری دارد و هم با کیفیت بیشتری است و برای مردم در این زمینه معمولاً از این مورد استفاده می‌شود.

استفاده از این نوع از کامپوزیت‌ها می‌تواند مشکل‌هایی از قبیل  انواع ساییدگی‌های روی دندان و فاصله‌های بین آن‌ها و جلوگیری و رفع کردن تراشیده شدن دندان‌ها و شکستگی‌ها و یا کوتاهی‌های روی دندان و ... همه ئ همه را حل می‌کند و برای این موردها مناسب است و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

درمان با پر کردن دندان

علت این که دندان‌پزشک‌ها به بیمارهای خود پر کردن دندان‌هایشان را توصیه می‌کنند این است که دندان‌های آن‌ها دچار پوسیدگی شده است در این موردها برای این که از خراب شدن کامل دندان‌ها جلوگیری بشود این کار را پیشنهاد می‌کنند.

بهترین روش برای ترمیم دندان

ترمیم دندان‌ها نیز یکی دیگر از موردهایی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد گاهی وقت‌ها که دندان‌های انسان دچار پوسیدگی می‌شوند می‌توان از روش ترمیم کردن دندان برای بهبود یافتن آن استفاده کرد.

ترمیم کردن دندان از این روش بسیار مهم و ضروری است چرا که زمانی که دندان پوسیده می‌شود ترکیب شیمیایی آن هم تغییر می‌کند و دندان را نرم می‌کند.

بنابراین برای داشتن دندان زیبا حتماً باید به این موارد دقت بسیار کرد.

یکی از روش‌هایی که در ترمیم از آن استفاده می‌کنند روش باندینگ کامپوزیت می‌باشد.

در طی انجام این عمل این‌طوری است که آن موادی که برای پر کردن داخل دندان استفاده می‌شوند کم‌کم به مینای دندان‌ها وارد می‌شوند  و قسمت‌های خالی آن را پر می‌کنند.

دندان

بهترین مرکز کامپوزیت دندان در تهران

عرشیان کلینیک یکی از کلینیک‌های بزرگ و معتبر برای کامپوزیت دندان و سایر خدمات دندانپزشکی است و با ارائه خدمات ‌فراوان تلاش کرده است تا بیماران این کلینیک، نهایت رضایت را داشته باشند.

چگونه کامپوزیت دندان باعث می‌شود تا دیگران عاشق لبخند شما شوند؟تخفیف 99

کلینیک دندانپزشکی عرشیان به آدرس اینترنتی www.arshianclinic.com به دغدغه‌های بیماران خود اندیشیده ‌است! این کلینیک معتبر نه‌تنها ‌کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه کامپوزیت دندان را، بلکه رضایت حاصل از فرایند خدمات را در اولویت ‌فعالیت‌های خود قراردادهاست. ‌

همچنین سایت‌های معتبر زیادی مانند https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/dental-composite وجود دارند که مطالب مفیدی در مورد کامپوزیت دندان ارائه داده‌اند که شما می‌توانید مطالعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز