خبرگزاری کار ایران

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و صنایع در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۸۳

امروزه با توجه به اهمیت استانداردهای بین المللی و الزاماتی که برای واحدهای صنعتی تعیین شده تصفیه فاضلاب یا پیش تصفیه فاضلاب جزء جدایی‌ناپذیر واحدهای تولیدی و خدماتی است. واحدهای صنعتی باید مطابق با استانداردهای آلودگی آب و با استفاده از تکنولوژی‌ها و روش‌های پیشرفته تصفیه فاضلاب و دانش فنی به روز عمل کنند.

با افزایش روزافزون جمعیت و لزوم توسعه در شهرک های صنعتی، صرفه جویی در مصرف آب و بکارگیری روش های جدید برای استفاده مجدد از آب امری اجتناب ناپذیر است. فاضلاب صنعتی بسیار متنوع است، از مهمترین مشخصه های این نوع پساب، تغییرات کمی و کیفی شدید است که سبب پیچیده تر شدن روش تصفیه پساب صنعتی می شود.

خواص فاضلاب های صنعتی و پساب کارخانه ها کاملا بستگی به نوع فرآورده های کارخانه دارد. مهمترین تفاوتی که فاضلاب کارخانه ها با فاضلاب های خانگی دارند عبارتند از:

  • امکان وجود مواد و ترکیب های شیمیایی سمی بیشتر
  • خاصیت خورندگی بیشتر
  • خاصیت قلیایی و اسیدی  بالاتر
  • امکان کم وجود موجودات زنده در آن ها

 

انواع آلودگی و ناخالصی موجود در پساب صنعتی

 

آلودگی ­ها و ناخالصی ­های که در فاضلاب صنعتی وجود دارند را می ­توان به دو دسته­ کلی آلاینده­ های آلی و آلاینده ­های غیر آلی یا معدنی تقسیم بندی کرد که هر کدام شامل مواد و پساب­ های خاصی هستند که در ادامه به مهم­ترین آن ها اشاره می­ کنیم:

آلاینده­ های آلی: فنول­ ها، نونیل فنول، فنول­ های کلردار، رنگ­ های آزو، فتالیک استر، هیدروکربن­ های نفتی، حشره کش­ ها، آلاینده ­های آلی پایدار یا POPها، قندها، روغن­ ها و چربی­ ها، پروتئین­ ها، شوینده ­ها، اسیدهای آلی و غیره

آلاینده­ های غیر آلی یا معدنی: فلزات سنگین غیر قابل تجزیه ­ای به شدت سمّی مثل آرسنیک، نیکل، کروم، سرب، جیوه، کادمیم، اسیدهای معدنی، سولفید هیدروژن، فسفات­ ها، نیتریت­ ها، کاتیون­ ها، مواد قلیایی و غیره.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و صنایع در ایران

 

 

برخی از تولید کننده های آلاینده های آلی و غیر آلی در آب

آلاینده ها

منبع تولید

مواد شیمیایی

صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی زغال سنگ، صنایع اسید و قلیایی، صنایع کود شیمیایی، صنایع پلاستیک، صنایع دارویی، صنایع رنگ، صنایع لاستیکی ...

فنل

گیاهان کک، گیاهان بنزینی، کارخانجات پتروشیمی و سایر بخش های صنعتی، تولید اتیلن، فنل مصنوعی، الیاف پلی آمید، رنگ های مصنوعی، سموم دفع آفات آلی و رزین های فنولیک ناشی از ترک خوردگی نفت حاصل می شود

فلزات سنگین

معدن، ذوب، الکترولیز، آبکاری، سموم دفع آفات، دارو، رنگ، رنگدانه

اسیدی و قلیایی

فولاد، مواد شیمیایی، گیاهان رنگزا و معادن حاصل می شود که حاوی مواد مضر مختلف یا نمک فلزات سنگین است

روغن

بخش های صنعتی مانند نفت، پتروشیمی، آهن و فولاد، ایستگاه های تولید گاز و فرآوری مکانیکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و صنایع در ایران

 

 

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

روش های تصفیه فاضلاب در سه دسته فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی قرار می گیرند. در صورتی که آلاینده های موجود در پساب صنعتی رفع نشوند و در آب دریاچه ها و رودخانه ها رها شوند، خیلی زود با بحران آب مواجه خواهیم شد.

در طی دهه های گذشته، آمارها درصد بیشتری را از تخلیه فاضلاب صنعتی به تالاب ها، رودخانه ها و مناطق ساحلی نشان می دهند. میزان آلودگی محیط زیست افزایش داشته و حتی خطرات جدی برای زندگی اکوسیستم و زندگی انسان ایجاد کرده است.

در این راستا استفاده از روش های مختلف تصفیه آب صنعتی نیز جهت بازگردانی کامل پساب های صنعتی به چرخه مصرف به عنوان آب مصرفی نیز میتوان استفاده نمود که در این میان میتوان به آب شیرین کن های صنعتی و انواع فیلتراسیون اشاره نمود.

 

با توجه به الزام صنایع برای پیش تصفیه فاضلاب و جلوگیری از ورود آلاینده های سمی به چرخه طبیعت، شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی طراحی و ساخت انواع پکیج تصفیه فاضلاب پتروشیمی، کارواش، بیمارستانی، صنایع غذایی ، کاغذ سازی، رنگرزی، قالیشویی… را برای پاسخ به این نیاز مهم دانسته اند.

 

علی رغم اینکه در نگاه اول ساخت تصفیه خانه صنعتی در محل بسیار هزینه بر می باشد، عواملی چون حفظ محیط زیست، استفاده مجدد از منابع آبی و به حداقل رساندن مصرف آب موجب کاهش هدر رفت منابع طبیعی و مالی خواهد بود.

 

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

۱- در کارخانه هایی که آب مصرف و پساب تولید می شود، بعضاً می توان با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی بهینه، همان آب را مجدداً استفاده کرد. به عنوان مثال نیروگاه های برق با تصفیه مجدد پساب ناشی از تولید برق،‌می توانند مجدداً آب را استفاده کنند.

۲- این امر از محیط زیست در برابر آلودگی های جانبی محافظت می کند.

۳- بیماری های ناشی از تخلیه پساب صنعتی به محیط زیست، کاهش می یابد.

۴- تولید انرژی (در تصفیه خانه ها از لجن های باز مانده، متان و دی اکسید کربن تولید می شود که متان برای تولید انرژی مورد نیاز نیروگاه ها مصرف می شود.)

5- تصفیه لجن می تواند متان قابل استفاده مجدد را بازیابی کند - کود طبیعی را می توان بازیابی و در کشاورزی استفاده کرد

6-دفع ساده زباله به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و صنایع در ایران

 

 

پکیج تصفیه فاضلاب شرکت مهندسین سازه های آبی مهاب

شرکت مهندسین سازه های آبی مهاب در تلاش است با بهره مندی از دانش حوزه آب و فاضلاب بتواند در حوزه تصفیه آب و فاضلاب در راستای اهداف توسعه پایدار نقش موثری ایفا نماید. این شرکت آماده ارایه خدمات مشاوره رایگان به تمامی صاحبان بنگاه های صنعتی میباشد. جهت تماس با مشاورین مهاب میتوان با شماره 02186122170 تماس حاصل فرمایید و همچنین برای بازدید از سایت بر روی لینک سفارش انواع پکیج تصفیه فاضلاب کلیک نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز