خبرگزاری کار ایران

محبوب‌ترین منابع کنکور بین تجربی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۳۵

در سال‌های اخیر تعداد متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی نسبت به سایر گروه‌های آزمایشی بیش‌تر بوده است، بنابراین رقابت در این گروه سخت‌تر و نفس‌گیرتر است. چراکه داوطلبان برای پذیرش در رشته‌های پرطرفدار این گروه آزمایشی باید با نفرات بیش‌تری به رقابت بپردازند و این، قبولی در گروه آزمایشی تجربی را سخت می‌کند.

 با این تفاسیر شما داوطلبان عزیز برای ثبت‌نام کنکور سراسری به بهترین منابع کمک آموزشی و تستی فوق‌العاده قوی احتیاج دارید تا با مطالعه آن‌ها به آمادگی بیش‌تری جهت شرکت در کنکور ۱۴۰۰ برسید. با توجه به این که اطلاع از منابع کنکور تجربی برای برنامه‌ریزی کنکور و موفقیت در آن بسیار مهم و ضروری می‌باشد، تصمیم گرفتیم با نوشتن این مطلب، به بررسی و معرفی بهترین منابع کنکور تجربی بپردازیم.

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای موفقیت در کنکور، مطالعه و حل تست‌های کتاب‌های کمک آموزشی و شما کنکوری عزیز باید بدانید باید از کتاب‌های کمک درسی به عنوان مکمل، در کنار کتاب های درسی استفاده کنید.

بهترین منبع زیست کنکور تجربی

کتاب زیست شناسی پایه انتشارات خیلی سبز، یکی از کامل‌ترین بانک تست‌های تالیف شده برای کنکور تجربی برای دانش آموزان دهم و یازدهم است.

در این کتاب درس‌نامه به صورت جدول و در داخل کادر در کنار پاسخ‌نامه آمده است. حجم توضیح درس‌نامه بسیار کم و در واقع به پوشش مهم‌ترین نکات کتاب درسی پرداخته شده است. یکی از ویژگی‌های این شکل از درس‌نامه این است که بخش‌های مهم کتاب درسی و برگرفته از متدهای آموزش آسان طراحی شده است. این جدول‌ها برای مرور نکات مهم و پراهمیت بسیار مفید می‌باشد ولی با همه این وجود، به علت حجم کم درس‌نامه دانش‌آموزان حتما باید کتاب درسی خود را دقیق مطالعه کنند.

پاسخ تشریحی برای تست‌های غیرترکیبی روان و قابل‌فهم است اما در مورد تست‌های کتاب نیاز به توضیحات بیش‌تری بوده است در پاسخ‌نامه هم نکات تستی به خوبی مشاهده می‌شود. در پاسخ همه تست‌های کتاب نیز حتی با متنی مختصر توضیحی برای هر گزینه سوال آمده و پاسخ‌نامه کلیدی در انتهای کتاب آورده شده است.

محبوب‌ترین منابع کنکور بین تجربی‌ها

بهترین منبع ریاضی کنکور تجربی

کتاب ریاضی تجربی تگزاس، تست‌های گزیده اساتید ویژه کنکور ۱۴۰۰، توسط انتشارات راه‌اندیشه به چاپ رسیده است. کتاب ریاضی تجربی تگزاس توسط آقایان آریان حیدری و حسین کاویانی تالیف شده است. آقای آریان حیدری، از جمله پر مخاطب‌ترین و شناخته شده‌ترین اساتید درس ریاضی کنکور در کشور است که برنامه‌های آموزشی زیادی در صداوسیما، از ایشان منتشر شده است. ویژگی اصلی کتاب ریاضی تجربی تگزاس در بخش پاسخ‌نامه تشریحی آن است، که در آن، علاوه بر پاسخ کامل،‌ به نکات و ارائه راه حل‌های سریع پرداخته شده که باعث سرعت بخشیدن به تست زنی داوطلبان در کنکور می‌شود.

ویژگی‌های اصلی این کتاب شامل:

۱. ارائه تست‌های سخت که در هیچ کتاب دیگری مشابه آن وجود ندارد.

۲. ارائه تست‌های ترکیبی

۳. ارائه روش‌های مختلف حل سوال

۴. ارائه راه حل‌های تستی، میان‌بر و کوتاه برای حل سریع تست‌ها

بهترین منبع زیست کنکور تجربی

کتاب فاگو زیست از انتشارات سایه گستر را می‌توان به جرات بهترین منبع کمک آموزشی زیست کنکور دانست. در ابتدای این کتاب، درس‌نامه‌های جامع و کامل از زیست شناسی دهم رشته تجربی ارائه شده است که کامل‌ترین و روان‌ترین درس‌نامه در بین تمام کتاب‌های کنکوری می‌باشد. پس از درس‌نامه، به سوالات تالیفی و استاندارد سازمان سنجش به صورت دقیق و سطح‌بندی شده پرداخته شده است.

بعد از سوالات کنکور، تست‌های تالیفی، تست‌های کنکور چند سال اخیر را به صورت کاملا پاسخ تشریحی جمع‌آوری کرده است و در نهایت پاسخ‌های تشریحی این کتاب به صورت جامع و تحلیلی ارائه شده است و دارای نکات با همیت و کنکوری می‌باشد.

بهترین منبع عربی کنکور تجربی

از جمله کتاب‌های مفید و سازمان دهی شده برای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف همچنین کتاب عربی جامع تست خیلی سبز متقاضیان کنکورهای سراسری به شمار می‌رود که فصل‌های کتاب درسی با توجه به نظم خاصی در این کتاب آورده شده است. کتاب جامع خیلی سبز این امکان را دارند تا با استفاده از تست‌های مختلف، یادگیری خود را در موضوعات قواعد، مخاطبین کتاب عربی ترجمه و همچنین واژگان ارتقا دهند. تست‌های این کتاب همراه با پاسخ‌های تشریحی نگاشته شده‌اند.

کتاب عربی جامع تست خیلی سبز به گونه‌ای طراحی شده است که در ابتدا به توضیحاتی در مورد هر یک از درس‌های کتب درسی پرداخته شده و در پایان تعدادی تست مربوط به قواعد درس‌نامه ذکر شده است. تمامی توضیحات قواعدی در این کتاب، مطابق با آخرین تغییرات کتاب‌های درسی عربی انجام گرفته است و تا جای ممکن سعی شده تا درس‌نامه‌ها به صورت جامع و کامل نگاشته شوند. کتاب جامع عربی تست خیلی ‌سبز با زبانی ساده و شیوا همچنین لحنی صمیمانه مطالب و موضوعات مهم عربی را بیان می‌کند در ابتدا برای فهم بیش‌تر دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور، مثال‌های ساده‌ای ذکر شده است و برای آشنایی مناسب‌تر با مفاهیم عربی سعی شده تست‌ها در کادر بندی‌های مجزا همراه با پاسخ‌شان آورده شود.

محبوب‌ترین منابع کنکور بین تجربی‌ها

بهترین منبع شیمی کنکور تجربی

تا به امروز، کتاب کمک آموزشی زیادی در زمینه شیمی به خصوص شیمی دهم نوشته و چاپ شده است. اما اکثر آن‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز کنکوری‌ها باشند؛ چراکه درس‌نامه‌های کاملی نداشته و تست‌های کمی در آن‌ها وجود دارد. در حالی که در مجموعه سه جلدی شیمی واجب بهمن بازرگان، کاملا برعکس است. یعنی ما با کتابی مواجه هستیم که تمرکز اصلی خود را روی درسنامه‌ها و تست‌های تالیفی گذاشته است. این تفاوت را در همان نگاه اول حس خواهید کرد چراکه لحن نوشته‌ها صمیمی و دوستانه است و مخاطب را خسته نمی‌کند همچنین یک نظم خاصی در نحوه ارائه مطالب وجود دارد که قطعا برای شما حس خوشایندی خواهد بود.

این کتاب‌ها از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: درسنامه‌ها، تست‌ها و پاسخ‌های تشریحی. با مطالعه کتاب متوجه خواهید شد که چقدر روی این سه بخش کار شده است! در حقیقت، تمامی مباحث آن‌قدر دقیق طبقه‌بندی شده اند که خواندن آن‌ها را لذت بخش و ساده کرده است. همچنین، استفاده از نمادهای مختلف برای آموزش نیز به جذابیت‌های این کتاب افزوده است. از جمله این نمادها می‌توان به ایستگاه‌های درس و نکته، طرح‌های آموزشی کارتونی، مناظره با دانش‌آموزان و سوال‌های متداول، علائم کاریکاتوری برای بیان میزان سختی تست‌ها و بسیاری دیگر از نمادها اشاره کرد.

بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید منابع کنکور تجربی

ما در فروشگاه اینترنتی دانش‌لند تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا بتوانیم تمامی کتاب‌هایی که دانش‌آموزان سراسر کشور در هر مقطع تحصیلی به آن نیاز دارند را با بهترین تخفیف در اختیارشان قرار دهیم. در دانش لند، امکان فروش انواع کتاب، دی‌وی‌دی‌های کمک آموزشی و نرم‌افزاری به صورت اینترنتی فراهم شده است.

با خرید از فروشگاه دانش لند یک خرید لذت بخش به همراه بیشترین درصد تخفیف را تجربه خواهید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز