خبرگزاری کار ایران

آشنایی با ورق استیل و عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل در بازار

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۱۲۹

ورق استیل کاربردهای گوناگونی در صنعت و در بخش های مختلف صنایع دارد. این ورق ها ضد زنگ بوده و در برابر رطوبت و دیگر شرایط نامطلوب جوی مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر میزان عرضه و تقاضا عوامل زیادی مانند قیمت ارز ، آهن ، نفت و هزینه حمل و نقل و ... می توانند بر قیمت این نوع ورق ها تاثیرگذار باشند.

ورق استیل چیست؟

پایه و اساس ورق استیل از آهن تشکیل شده است. در ساختار این نوع از ورق ها آلیاژ های بسیار گوناگونی به کار رفته است. ترکیباتی که در ساختار ورق استیل وجود دارد باعث شده است که این نوع ورق ها از خواص مکانیکی ، سختی ، شکل پذیری و جوش بالایی برخوردار باشند. اگر گشتی در بازار ورق های استیل بزنیم می توانیم آن ها را به شکل قطعات مستطیلی یا مربعی ببینیم.

مقاومت و سختی ورق های استیل با میزان کربنی که در ساختار آنها وجود دارد سنجیده می شود. ابعاد و اندازه ورق های استیل دارای تنوع زیادی بوده و می توان هر اندازه و ابعادی که برای کار شما مفید است انتخاب کنید. از دیگر ویژگی ها و مشخصه های بارز استفاده از ورق های استیل این است که این نوع از ورق ها می توانند مقاومت بسیار خوبی در  دمایی بین 200- تا 1000 درجه سانتیگراد از خود نشان دهند.

اگر بخواهیم از بین انواع مختلف این نوع از ورق ها، پرکاربردترین ورق ها را نام ببریم باید به ورق استیل 300 و ورق استیل 304 اشاره کنیم. در واقع این تقسیم بندی بر اساس آلیاژی که در آن ها به کار رفته است صورت می گیرد.

آشنایی با ورق استیل 304

ویژگی بارز ورق استیل 304 این است که  قابلیت شکل پذیری بالایی داشته و می تواند در برابر خوردگی و شرایط نامطلوب جوی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد. همین موضوع باعث می شود که بتوان برای کاربری های مختلف از آن استفاده نمود.  از دیگر ویژگی های آن این است که رسانای الکتریکی بسیار ضعیفی بوده و  جزو فلزاتی است که خاصیت مغناطیسی پایینی دارد. در این نوع از ورق های استیل به میزان 18 تا 20 درصد کروم و 8 تا10.5 درصد نیکل به کار رفته است. در مقایسه با فولاد باید بگوییم که این نوع از ورق ها دارای مقاومت بالاتری در برابر خوردگی نسبت به فولاد دارند.

همچنین خاصیت شکل پذیری بالای ورق های استیل 304 باعث شده است که محصولاتی که قرار است  با این ورق ساخته شوند در اشکال و ابعاد مختلفی بتوان آن ها را ساخت.اگر جستجوی در بازار مصرف کنیم شاهد هستیم که تقریباً چیزی بیش از 50 درصد از فولاد ضد زنگ را همین ورق های استیل 304 تشکیل می دهند. در مورد قیمت ورق استیل و عواملی که می توانند بر  قیمت ورق استیل 304   تاثیر بگذارند در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد. بازرگانی استیل خانی یکی از عرضه کننده های مطمئن و معتبری می باشد که سالیان سال است در زمینه عرضه و فروش ورق های استیل 304 و دیگر انواع ورق های استیل فعالیت دارد. برای خرید این نوع ورق ها کافی است که به سایت آن مراجعه کنید.

آشنایی با ورق استیل و عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل در بازار

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل

عوامل زیادی هستند که می توانند بر قیمت ورق استیل 304 و همچنین قیمت انواع ورق های استیل دیگر تاثیر گذار باشند. از عوامل داخلی گرفته تا عوامل خارجی که در ادامه با این عوامل بیشتر آشنا می شویم.

  1. همانطور که می دانید در ساختار ورق های استیل مواد خام و اولیه ای که استفاده می شود سنگ آهن بوده و هرچه ما هزینه بیشتری برای استخراج سنگ آهن از معدن و حمل و  نقل و همچنین هزینه نیروی کار ، و هزینه تجهیزات استخراج و استهلاک این تجهیزات بپردازیم قطع به یقین می تواند بر قیمت ورق استیل تاثیر زیادی بگذارد.
  2. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این نوع از ورق ها می توان به میزان عرضه و تقاضای این محصول در بازار مصرف اشاره نمود. وقتی که نیاز به استفاده از ورق های استیل در صنایع مختلف افزایش پیدا می کند و تقاضا برای خرید این محصول روز به روز بیشتر شود و در مقابل عرضه آن در بازار کم یا ثابت باشد شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف خواهیم بود. همچنین برعکس آن نیز صدق می کند.
  3. نوسان قیمت ارز و دلار در کشور ما که هر روز شاهد آن هستیم یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ورق استیل است. نوسان ارز نه تنها بر قیمت فلزات بلکه بر قیمت هر چیزی در کشور ما تاثیرگذار است. مخصوصاً این روزها که در دوران مبارزه با بیماری کرونا به سر می بریم و اکثر کسب و کار ها از رونق افتاده اند و مطمئناً تولید و عرضه این ورق ها کم شده یا ثابت مانده است باعث شده است که در بازار شاهد افزایش قیمت ورق استیل 304 و سایر انواع ورق های استیل باشیم. همچنین تغییر در قیمت نفت نیز می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.
  4. زیرا نفت به عنوان مهم ترین ماده برای فرآوری ورق استیل و همچنین حمل و نقل آن کاربرد دارد. زیرا سوخت خودرو ها و سایر وسایل حمل و نقل که برای جابه جایی این محصولات و حتی مواد خام و اولیه ساخت ورق های استیل به کار می رود از نفت و مشتقات نفتی می باشد و کمترین افزایش در قیمت نفت می تواند بر افزایش هزینه حمل و نقل و فرآوری و در نهایت افزایش قیمت انواع ورق های استیل نیز تاثیر گذار باشد.

 یکی از بهترین سایت هایی که می توانید انواع ورق های استیل را در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه کنید سایت بازرگانی استیل خانی است. همچنین برای خرید و سفارش انواع ورق های استیل کافی است به سایت بازرگانی استیل خانی مراجعه کرده و از قیمت روز ورق استیل و نحوه سفارش آن اطلاع پیدا کنید.

آشنایی با ورق استیل و عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل در بازار

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز