خبرگزاری کار ایران

چقدر شغل‌تان با شخصیت‌تان سازگار است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۳۹

تا به حال فکر کردید که چقدر کارتان با شخصیت تان تناسب دارد؟

اگر هنوز به دنبال شغل رویایی تان هستید و نمی دانید برای چه کاری ساخته شدید، این مقاله کاران به شما کمک می کند تا تیپ شخصیتی تان را کشف کنید و بدانید در چه کارهایی می توانید موفق باشید.

چرا شغل باید با شخصیت همخوانی داشته باشد؟

متناسب با اینکه چه شخصیتی داریم، مهارت ها و توانایی هایمان متفاوت است ؛ در واقع هر تیپ شخصیتی برای یک دسته مشخص از کارها ساخته شده است؛ مثلا اگر به صورت ذاتی درون گرا هستیم قطعا در شغلی مثل بازاریابی یا کارشناس روابط عمومی نمی توانیم موفق باشیم.

اما اگر تیپ شخصیتی مان با میزان هوش هیجانی، رشته تحصیلی و شغل مان هماهنگ باشد انرژی بیشتری برای انجام کارها داریم؛ خلاقانه تر فکر می کنیم و در تصمیم گیری ها و پیشرفت تحصیلی و شغلی موفق تر هستیم. با شرکت در تست EQ می توانید ۱۵ مولفه مهم شخصیتی خود را بشناسید.

تجربه نشان داده اگر شغل مان را با توجه به نوع شخصیت و استعدادهای ذاتی مان انتخاب کنیم احتمال رضایت شغلی خیلی بیشتر از زمانی است که بدون ارزیابی مهارت هایمان وارد یک رشته تحصیلی و کاری می شویم.

چگونه تیپ شخصیتی مان را بشناسیم؟

تست شخصیت شناسی MBTIیا همان آزمون مایرز-بریگز (Myers-Briggs Type Indicator ) یکی از معروف ترین و جالب ترین تست های خودشناسی است که به همه افراد کمک می کند تا شناخت بهتری از خود پیدا کنند. در ادامه این مقاله کاران علاوه بر آشنایی با تست MBTI می توانید در این آزمون آنلاین به صورت رایگان شرکت کنید.

با شرکت در تست MBTIکاران تیپ شخصیتی تان را بشناسید و کشف کنید در چه مشاغلی موفق هستید؟

چقدر شغل‌تان با شخصیت‌تان سازگار است؟

با انجام تست MBTI شما متوجه می شوید درونگرا هستید یا برونگرا؛ آیا شخصیتی احساسی دارید یا منطقی؛ به کمک نتایج تستMBTI حتی با نقاط قوت و ضعف تان هم آشنا می شوید و می توانید در انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی، هوشمندانه تر عمل کنید.

نتیجه اختصاصی تست MBTI به شما می گوید در چه مشاغلی بهترین هستید. حتی می توانید متوجه شوید با چه شخصیت هایی سازگار هستید و با چه افرادی تضاد شخصیتی دارید. این موضوع روی انتخاب دوستان و حتی مشاوره ازدواج هم به شما کمک می کند.

شخصیت شما از چه عناصری تشکیل شده است؟

تست MBTI افراد را به ۱۶ شخصیت مختلف تقسیم می کند.

در نتایج تست شخصیت شناسی MBTI، با چهار عنصر مشخص شخصیتی روبه رو می شویم که پایه های شخصیتی را تشکیل می دهند:

۱. برون‌گرایی (E)و درون‌گرایی (I)

افراد برون‌گرا(Extraverts)، عمل‌گرا هستند، به راحتی احساسات خود را بیان می کنند؛ خوش مشرب هستند و از تعاملات اجتماعی با افراد بیشتر لذت می‌برند. افراد درونگرا (Introverts)، برعکس افراد برونگرا، تفکرگرا هستند؛ بیشتر از تنها بودن، لذت می برند و در ارتباطات اجتماعی به دنبال روابط عمیق و معنادار هستند.

۲. حسی (S) یا شهودی (N)

تعیین‌کننده این عنصر شخصیتی، روش جمع‌آوری اطلاعات فرد از دنیای اطراف است. افراد حسی(Sensing) ، توجه زیادی به واقعیت دارند؛ به‌ویژه آن‌چیزی را که می‌توانند از حواس‌شان بیاموزند؛ ببینند و حتی لمس کنند. آنها علاقمندند درباره واقعیت ها تحقیق کنند و از تجربه کردن لذت ببرند. در مقابل افراد شهودی،به قدرت تخیل و تصورات اهمیت بیشتری می دهند و حتی الهامات قلبی هم برای آنها مهم است.

۳.منطقی (T) یا احساسی (F)

افراد منطقی (Thinking) در هنگام تصمیم گیری براساس واقعیت ها و منطق عمل می کنند و اغلب احساسات را نادیده می گیرند اما افراد احساسی (Feeling) براساس احساسات تصمیم می گیرند و ملاک آنها به ندرت منطق است.

۴. قضاوت‌گر ( J ) یا ادراکی ( P )

افراد قضاوت گر (Judging) یا همان شخصیت های نظم گرا در ارتباط با دنیای اطراف تابع قانون هستند و بر اساس آن برنامه خودشان  را دقیق مشخص می کنند و سبک زندگی سازمان یافته ای دارند. اما افراد ادراکی ( Perceiving)یا انعطاف پذیر قوانین خودشان را تعیین می کنند و اغلب در ارتباط با دنیای بیرون، منعطف تر و سازگارتر هستند.

بر مبنای این چهار بعد در تست MBTI، شانزده تیپ شخصیتی

(ESTP – ESFP – ISTP – ISFP – ESTJ – ESFJ – ISTJ – ISFJ – ENTJ – ENTP – INTJ – INTP – ENFP – ENFJ  INFP – INFJ )

تعریف شده است. هر کدام از این شخصیت ها ویژگی های جالب و منحصر به فرد خود را دارند. تیپ شخصیتی شما هرچه باشد، ارزشمند است؛ تست MBTI به هیچ عنوان بیانگر میزان هوش  افراد نیست در واقع هیچ شخصیتی بر شخصیت دیگران برتری ندارد. در واقع روانشناسان با توجه به تیپ شخصیتی افراد متوجه می شوند که چه عواملی به آنها انگیزه می دهد، چه نقاط قوت و ضعفی دارند و در شرایط گوناگون چه رفتارهایی از خود بروز می دهند.

در نتایج این تست شما می توانید با صفات ناشناخته شخصیتی تان آشنا شوید حتی نقاط ضعف تان را بشناسید و البته رموز موفقیت تان را هم کشف کنید.

بعد از اینکه تیپ شخصیتی تان را شناختید می توانید برای پیدا کردن یک شغل مناسب در کاریابی آنلاین  کاران ثبت نام کنید؛ رزومه بسازید ؛ آگهی های استخدامی را از تمام کاریابی ها با موتور جستجوی کاران پیدا کنید و درخواست همکاری بفرستید. بهترین فرصت های استخدامی منتظر شما هستند.

چقدر شغل‌تان با شخصیت‌تان سازگار است؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز