خبرگزاری کار ایران

پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان امری ضروری و حیاتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۵۰

ایلنا: پیچ و رولپلاک نما با طناب بدون داربست در تهران . پیچ رولپلاک سنگ نما امری ضروری برای کنترل خطرات ناشی از افتادن سنگ های نمای ساختمان

به نقل از یک شهروند تهرانی : قضیه پیچ و رولپلاک نما ساختمان بنده از این قرار بود که یه روز من ماشینم جلوی ساختمان خونه ام پارک بود و دنبال یک کار شخصی رفته بودم

همه چیز تا اینجا خوب بود تا اینکه بعد اتمام کارم برگشتم تا ماشینم را بردارم و با صحنه ی بسیار ناامید کننده ای روبرو شدم.

متاسفانه چند تکه آجر جدا شده از نمای ساختمان خانه که ماشین کنارش پارک بود رو روی سقف ماشینم مشاهده کردم و روزم رو ساخت.

در این فکر بودم که این اتفاق ممکن است به کرات و برای همه اتفاق بیفتد و شاید حتی تهدیدی برای سلامتی عابران نیز باشد.  این اتفاق موجب شد تا کار پیچ رولپلاک نما ی ساختمانم را جدی بگیرم.

خیلی از ساختمان هایی که دارای نمای سنگی هستند معمولا بعد از گذشت چند سال و حتی بعد از گذشت چند ماه از اجرای سنگ کاری نمای ساختمان دچار ریزش سنگ و سقوط ناگهانی سنگ نما می شوند.

خوب مسلما این سقوط سنگ ناشی از نحوه سنگ کاری نمای ساختمان و مجری سنگ کاری می باشد.در ادامه درباره جزئیات سنگ کاری نیز صحبت خواهیم کرد.

اما با کابوس سقوط سنگ چه کنیم؟با کابوس سقوط سنگ بر روی مردم، وسایل نقلیه و ... چکار کنیم؟

در حال حاضر بهترین راه حل این مشکل پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد.

حال با داربست یا با روش طناب که اینجا روش کار با طناب مورد بحث ماست.پس به عبارتی به غیر از خطرات مالی که سقوط سنگ به همراه دارد تمرکز ما باید بحث جان مردم باشد و حتی یک لحظه از آن غافل نشویم.

نمای سنگی مزایا و معایب آن

استفاده از نمای سنگی مزیت های زیادی نسبت به نمای سیمانی و ...دارد. نمای سنگی علاوه بر زیبایی و تنوعی که دارد موجب استحکام ساختمان می‌شود، اما اگر این کار اصولی انجام نشود و دقت کافی در نصب آن انجام نشود می‌تواند خطرآفرین باشد، زیرا اگر نمای سنگی استحکام کافی را نداشته باشد. می‌تواند موجب خسارات جبران ناپذیر جانی و مادی برای دیگران شود.

حتما شما هم هراز چندگاهی این اخبار ناگوار را می‌شنوید که بر اثر ریزش سنگ نمای ساختمان، عابری مصدوم شده یا در مواردی منجر به فوت او شده است. اما چه دلایلی وجود دارد که این حوادث رخ می‌دهد و جان عابران بی گناه را به خطر می اندازد؟ جلوگیری و پیشگیری از این حوادث بدون شناخت دلایل ریزش سنگ امکان پذیر نیست. 

علت ریزش سنگ نما

ریزش سنگ دلایل انسانی و طبیعی دارد. یعنی بخشی از آن به دلیل خطاب انسانی و سهل انگاری انسانی است و بخشی هم به دلایل حوادث طبیعی است . البته خطای انسانی نقش پررنگ تری در وقوع ریزش سنگ دارد.

پیچ و رولپلاک نما چیست و چگونه انجام می شود؟

پیچ و رولپلاک نما ساختمان برای جلوگیری از شل شدن سنگ نمای ساختمان در اثر عوامل مختلف که در بالا به آن اشاره شد استفاده می شود. پیچ و رولپلاک نما بدون داربست و با طناب، به منظور محکم سازی و مقاوم سازی وتثبیت سنگهای نمای ساختمان انجام میشود تا  خطرات احتمالی پیشگیری کرد و امنیت ساختمان را افزایش داد.

رولپلاک نوعی بست است که روی دیوار نصب می شود. جنس آن ها معمولا پلاستیکی و مخروطی شکل است و  بهترین نوع پیچ را که باید در اسکوپ کردن سنگ ها به کار برد پیچ گالوانیزه است زیرا در برابر شرایط جوی مقاومت بیشتری از خود نشان میدهد و بهتر است که این پیچ ها بر روی بتونه کار شوند. بد نیست بدانیدکه این  بعد از پیچ و رولپلاک نما، این پیچ ها در ظاهر ساختمان  از فاصله حداقل ۵ متری قابل رویت نیستند.

در روش پیچ و رولپلاک نما ابتدا محلی که سنگ نما ریزش کرده را تمیز می کنند وتمامی نخاله های به جا مانده از سنگ نما را بدون اینکه به سایر سنگ های نما آسیبی برسد جمع میکنند. سپس پشت سنگ جدید توسط ابزا سنگ فرز شکاف داده می شود و با چسب های مخصوص سرامیک، پودر سنگ و سیمان سفید پر می شود. در نهایت با دقت در محل مورد نظر نصب می شود

چگونه بفهمیم نمای ساختمان ایمن نیست؟

به علت آلودگی های موجود بر روی سنگ ها و یا فاصله و دوری از نما نمی توان به راحتی با چشم دید که نما مشکلاتی دارد و ایمن نیست. حتی اگر ظاهر نما هم خوب باشد اما درواقع مشکلاتی دارد که نمایان نیست.

به کمک روش های زیر می توانیم بفهمیم که سنگ نما وضعیت خوبی ندارد و زمان پیچ و رولپلاک نما است.

ریزش سنگ ریزه و یا تکه هایی از سنگ نما

اسکوپ نشدن سنگ ها در حال نصب

در زمان شست و شو نما و یا بعد از آن ترک هایی بر روی سنگ ها ظاهر شود

پیچ و رولپلاک با طناب راه کاری برای استحکام سنگ نما

پیچ و رولپلاک نما با طناب ، چنانچه شما به مشکل ریزش سنگ نما ویا مشاهده فرمودید سنگ‌ های نما شما تبله کرده و در حال ریزش می باشد می توانید با تماس با هلدینگ بهمنی بدون نیاز به داربست نسبت به استحکام سنگ نمای خود اقدام فرماید که پیش از انجام این کار چند نکته ضروری باید بدانید که شامل موارد زیر است.

پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان امری ضروری و حیاتی

مهم ترین نکاتی که در اجرای پیچ ور ولپلاک سنگ نما بایبد بدانید عبارت است از

  • جنس پیچ مهم ترین مورد در پیچ و رولپلاک سنگ نما ی ساختمان می باشد جنس پیچ گالوانیزه ضد زنگ بهترین پیچ ممکن برای رولپلاک نمای ساختمان میباشد که اندازه آن هم باید ۶ سانتی متر باشد ترجیحا پیچ مارک دیاموند از کیفیت مطلوبی برخوردار است
  • دریل باید در حالت معمولی باشد نه حالت دریل وقتی دریل در حالت دریل باشد باعث لق شدن سنگ و درنتیجه احتمال افتادن در طی فرایند پیچ کاری افزایش میابد و حتی در برخی موارد احتمال شکستن سنگ نیز وجود دارد
  • دقت و احتیاط و عجله نکردن هم مهم ترین نقاطی هست که باید هر راپل کار به آن توجه نمایند وقتی کار با دقت و حوصله اجرا شود طبیعتا از کیفیت خوبی نیز برخوردار خواهد شد
  • فاصله پیچ ها بهتر است ۴۰سانتی متر از هم باشد به عنوان مثال برای یک سنگ یک مترعرض در چهل سانت ارتقاع باید دو تا پیچ و رولپلاک زده بشود حال اگر ارتفاع ۸۰سانت باشد ۴ پیچ و رولپلاک زده میشود
  • بیمه بودن راپل کارها هم بسیار مهم است

پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان امری ضروری و حیاتی

از چه رولپلاک هایی در نمای ساختمان استفاده می شود؟

در تیتر قبل درباره انواع پیچ ها صحبت کردیم. متناسب با ضخامت سنگ ها از پیچ های ۶ سانتی و ۸ سانتی استفاده می کنیم. انواع مختلف فراوان رولپلاک در بازار وجود دارد که معمولا شرکت ها از رولپلاک ساده برای اجرا در نما استفاده می کنند.

از چه پیچ هایی در پیچ و رولپلاک نما استفاده می شود؟

به طور کلی معمولا پیمانکاران و مجریان پیچ و رولپلاک نما از سه نوع پیچ  که بیش ترین کاربرد را دارند استفاده می کنند.معرفی این پیچ ها به صورت زیر است.

پیچ های استیل: این پیچ ها جز گرانترین پیچ ها برای استفاده در نمای ساختمان هستند.البته این قیمت بالا به خاطر کیفیت فوق العاده پیچ های استیل است.شرکت ها معمولا در صورتی که کارفرما خود هزینه این پیچ ها را تقبل کند از ابن پیچ ها استفاده می کنند.

پیچ ها فولادی: این پیچ ها دارای قیمت مناسب و رو به بالا می باشند.

پیچ های گالوانیزه طلایی رنگ: این پیچ ها دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به پیچ های دیگر هستند.بعضی از شرکت ها برای اینکه هزینه های خود را پایین بیاورند از این پیچ ها استفاده می کنند.این پیچ ها بعد از مدت چند سال زنگ میزنند و کیفیت خوبی ندارند.

پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان امری ضروری و حیاتی

بهترین زمان پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

برخی افراد با این تصور که بلافاصله پس از اتمام سنگ نمای ساختمان باید کار پیچ و رولپلاک آن را انجام دهند باعث افزایش هزینه های خود می شوند. به طور معمول ریزش سنگ از نمای ساختمان حدودا پس از دو سال از ساخت نما اتفاق می افتد. بنابراین بهترین زمان برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بین ۲ الی ۴ سال از عمر بنا می باشد. دقت داشته باشید که حتی سقوط یک تکه از سنگ نمای ساختمان می تواند نشانه این نکته باشد که به زودی سنگ سایر قسمت ها نیز دچار ریزش خواهد شد. بنابراین به محض اینکه متوجه چنین موضوعی شدید اقدام به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود کنید تا از خسارات و خطرات بعدی جلوگیری نمایید.

مزیت های شستشوی نما بدون داربست

  • هزینه اجاره و نصب داربست روی نما پرداخت نمی شود
  • صرفه جویی در زمان.
  • منظم بودن نمای ساختمان هنگام انجام کار.
  • امنیت بالا نسبت به نصب داربست و احتمال ورود سارقین به کمک داربست نصب شده.
  • امکان دسترسی به تمام قسمت های نما.
  • صدمه ندیدن نما بعلت استفاده نکردن از داربست.
  • شستشوی نما باعث مشخص شدن مشکلات نما می شود.

پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان امری ضروری و حیاتی

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را به دست چه کسی بسپاریم؟

همان طور که گفته شد پیچ و رولپلاک کردن کار بسیار حساسی است و نیاز به مهارت و تخصص دارد. زمانی که این کار بدون داربست و با طناب انجام شود که بسیار مهم تر است و هر کسی قادر به انجام آن نیست. هلدینگ بهمنی با دارا بودن راپل کارانی کاربلد و ماهر با سابقه ۱۵ ساله در این (پیچ و رولپلاک نما در تهران) کار آماده است تا برای حفظ ایمنی ساختمان شما بهترین خدمات را ارائه دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز