خبرگزاری کار ایران

سکوت آموزشیار در مقابل اعتراض دانشجویان/ادامه همکاری آی‌گپ و آموزشیار در هاله‌ای از ابهام

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۱۹۷

پیامرسان ایرانی آیگپ تصمیم گرفت در مورد قطع و یا ادامه همکاری با سامانه آموزشیار، بررسی‌های جدیدی انجام دهد.

 سامانه مدیریت یکپارچه امورآموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) زمستان سال گذشته راه‌اندازی شد و دانشجویان دانشگاه آزاد همه موارد مرتبط همچون پرداخت شهریه، انتخاب واحد، مشاهده ریز نمرات و ... را ازطریق این سامانه انجام می دادند. طبق تفاهم صورت گرفته میان پیامرسان آیگپ و آموزشیار، دانشجویان برای ورود به سامانه آموزشیار می بایست کد تاییدیه را از طریق آیگپ دریافت می کردند.

پیرو همین توافق و با شروع زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه که از روز شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، بخش زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد هنگام ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد با مشکلاتی مواجه شدند چرا که کد امنیتی برای ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد برای دانشجویان ارسال نمی شد و آنها نمی توانستند وارد پرتال دانشجویی خود شوند. این مشکل اعتراضات بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد را به همراه داشت.

پیرو این اعتراضات علی محمد کرد نائیج، مدیرارتباطات پیامرسان آیگپ، طی گفتگویی  اظهار داشت: درباره مشکل به‌وجود‌آمده باید اعلام کنیم که پاسخگویی سیستم ما کمتر از دو ثانیه بوده و مشکلی از طرف ما وجود نداشته است. گویا این مشکل از طرف آموزشیار به‌وجود آمده بود و دوستان نیز این موضوع را تأیید کردند. آزمایش عملکرد آیگپ هم کار ساده‌ای است. اگر شما با استفاده از چند دستگاه و اتصالات اینترنت‌های مختلف در آیگپ پیام ارسال کنید، مشاهده خواهید کرد که پیام‌ها بدون مشکل ارسال و دریافت می‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: پروتکل‌ها مشخص هستند و ما فقط برای دانشگاه API آزاد کرده‌ایم. بنابراین، هیچ‌کدام از اطلاعات دانشجویان دراختیار ما نیست و آموزشیار خودش مستقیما اطلاعات دانشجویان را مدیریت می‌کند. درواقع، ما فقط اطلاعات کاربران در خود پیام‌رسان آیگپ را دراختیار داریم، بنابراین دیتا(کد) باید از طریق آموزشیار در اختیار ما قرار بگیرد تا به دانشجو ارسال شود.

با این حال و به دلیل سکوت مسئولان سامانه آموزشیار، هجمه ای که علیه پیامرسان آیگپ از جانب دانشجویان پیش آمده بود، ادامه پیدا کرد و ناآگاهی و کمپین‌های متعددی که در فضای مجازی علیه آیگپ ایجاد شد، امتیاز این اپلیکیشن پرمخاطب را به ۱٫۵ رساند و ضررهایی را متوجه آیگپ کرد تا جایی که مسئولان این اپلیکیشن اعلام  کردند که؛ متأسفانه دانشگاه آزاد عکس‌العملی به اعتراض‌های دانشجویان نشان نداده و با اینکه این مشکلات بر گردن ما نیست، فعلا فقط ما پاسخگوی اعتراض‌ها بوده‌ایم!

مدیر ارتباطات پیامرسان آیگپ روز گذشته در توئیتی تاکید کرد: با توجه به عدم سرویس دهی مناسب سامانه آموزشیار و سکوت دانشگاه آزاد برای اعتراض کاربران، آیگپ در حال بررسی برای ادامه همکاری با آموزشیار است.

گفته می شود آیگپ به زودی درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد و نکته مهم این است که مسئولان این اپلیکیشن تاکید دارند که از ابتدا با دانشگاه به توافق دوسویه رسیده اند و هر تصمیمی که بگیرند توافقی خواهد بود و هیچ تصمیمی یک‌طرفه و با عجله گرفته نخواهد شد چراکه معتقدند اگر آن ها هم سرویس خود را بدون هماهنگی و توافق قطع کنند، به قطع سرویس‌دهی و برانگیخته‌شدن سویه دیگری از اعتراض‌ها متهم خواهند شد.

حال باید دید نتیجه این اعتراضات از اختلال ایجاد شده برای دریافت کد آموزشیار توسط دانشجویان از بستر آیگپ به چه نتیجه ای خواهد رسید. آیا سکوت آموزشیار درباره سرویس دهی نامناسب، ادامه خواهد داشت و یا مسئولان این سامانه خود را ملزم به ارائه توضیحات خواهند کرد و آیا همکاری آیگپ با آموزشیار ادامه پیدا می کند یا این موضوع که منجر به از دست رفتن ستاره های اپلیکیشن آیگپ در مارکت‌های مختلف شد، آن هم در حالی که هیچ تقصیری متوجه این پیامرسان نبود، نقطه پایان همکاری آیگپ و آموزشیار خواهد بود؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز