خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان ایلام:

اشتغال مهمترین مانع اقتصادی ازدواج جوانان ایلامی

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۹۵

مشکل اشتغال و نداشتن سرمایه مهمترین مانع اقتصادی ازدواج جوانان است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: مشکل اشتغال و نداشتن سرمایه مهمترین مانع اقتصادی ازدواج جوانان است که تغییر در باورها و ارزش‌های اجتماعی می‌تواند نقش مؤثری در تسهیل ازدواج داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تردست اظهار کرد: ازدواج و تشکیل خانواده از مسایل مهم حیاتی و انسانی و مورد بحثهمه ادیان و مذاهب و علمای جامعه‌شناسی، تربیت، روان‌شناسی، فلسفه و صاحبان مکاتب و اندیشه‌هاست و موضوع و ابعاد آن مورد بررسی در همه محافل مذهبی و غیرمذهبی است.

وی ادامه داد: مسئله ازدواج در زندگی انسان‌ها نقطه عطف مهمی است که صدها پیروزی و شکست، کامیابی و ناکامی انسان‌ها بدان مربوط می‌شود. بر اساس آمارهای موجود و تحت تأثیر شرایط اقتصادی، اجتماعی، میانگین سن ازدواج در کشور و به تبع آن در استان ایلام رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت ازدواج و طلاق در استان ایلام باید گفت در سال ۸۵ نسبت طلاق به ازدواج در استان ۳/۴ درصد و در سال ۹۰،۱/۹ درصد بوده است. این در حالی است که در طول سنوات مذکور این نسبت برای کل کشور از ۱/۱۲ درصد در سال ۸۵ به ۳/۱۶ درصد در سال ۹۰ افزایش پیدا کرده است.

تردست تصریح کرد: باید اشاره کنم که در سال‌های ۸۵ تا ۹۰ تعداد جوانان در شرف ازدواج استان در بیشترین حد خود بوده است و در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ جمعیت جوان استان کاهش و بر جمعیت گروه‌های سنی میانی افزوده می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: در سال ۹۱ تعداد ۶ هزار و ۹۵۸ واقعه ازدواج و ۶۳۷ واقعه طلاق ثبت شده و در سال ۹۲ تعداد ۶ هزار و ۵۵۸ واقعه ازدواج و ۶۱۸ واقعه طلاق در استان ثبت شده است. نسبت طلاق به ازدواج در سال ۹۰،۱/۹ درصد و در سال ۹۲،۴/۹ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز