خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی ایلام خبرداد؛

پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در استان طی سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۲۰

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام از پیش‌بینی ۳۹۹ هزار تن گندم برای سال زراعی جاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حشمت عزیزان در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۹۹ هزار تن گندم در استان تولید شده است که از این میزان گندم ۳۲۴ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال تعدادی از مزارع گندم در دشت عباس و دهلران به دلیل بارش‌های رگباری در پایان سال دچار خسارت شده است، اما انتظار می‌رود که به میزان سال گذشته گندم در استان تولید شود.

مدیرکل جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: خرید تضمینی گندم در استان از روز گذشته در استان با تشکیل ستاد برداشت غلات و کمیته خرید تضمینی گندم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این کمیته در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده است، ادامه داد: قیمت تضمین خرید گندم در سال جاری ۱۷۵ هزار ریال است.

عزیزان مطرح کرد: ۳۰ فروردین سال جاری به عنوان روز ملی گندم در تقویم نامگذاری شده است که در این راستا جشن استانی گندم در شهرستان دهلران برگزار می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز خرید تضمینی کلزا در سطح استان، عنوان کرد: تا کنون ۱۰ هزار تن گندم در سطح استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی تولید کلزا در استان برای سال جاری ۱۷ هزار تن است، ابراز کرد: سال گذشته ۶ هزار تن کلزا در استان تولید شده بود.

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال جاری به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دیم و آبی است.

تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز