خبرگزاری کار ایران

سه هزار کودک در شیرخوارگاه‌های بهزیستی نگهداری می‌شوند

کد خبر : ۱۰۶۵۱۳

سه هزار کودک در کشور هم اینک در شیرخوارگاه‌های بهزیستی استان‌های مختلف نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: سه هزار کودک در کشور هم اینک در شیرخوارگاه‌های بهزیستی استانهای مختلف نگهداری می‌شوند.
به گزارش ایلنا «محمد نفریه» در جمع خبرنگاران رسانه‌های مختلف گروهی ایلام افزود: این تعداد کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست به دلایل مختلفی نظیر طلاق والدین، اعتیاد، زندانی شدن والدین و غیره در این مراکز پذیرش شده‌اند.
وی ادامه داد: ۳۴شیرخوارگاه وابسته به بهزیستی در استانهای مختلف کشور کار پذیرش و نگهداری این کودکان را به عهده دارند.
وی همچنین از نگهداری ۱۳هزار فرزند بهزیستی در مراکز شبه خانواده بهزیستی کشور خبر داد و گفت: این افراد نیز در ۵۰۰مرکز در سراسر کشور نگهداری می‌شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور سرانه یارانه پرداختی هریک از این کودکان در سال جاری را دو میلیون ریال عنوان کرد.
وی بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی کشور را اعتیاد عنوان کرد و گفت: این معضل اجتماعی متاسفانه گروه‌های مختلفی از عموم مردم جامعه را در بر می‌گیرد.
نفریه بیان کرد: در چند سال اخیر اگرچه تعداد مطلق معتادان کشور عدد قابل توجهی نبوده اما شدت اعتیاد در کشور رو به افزایش است.
وی گفت: متاسفانه در این مدت آلودگی زنان به اعتیاد بیشتر شده بطوریکه درصد جامعه زنان آلوده به مواد مخدر از پنج درصد تا ۱۰درصد هم افزایش داشته است.
وی تغییر نوع مصرف از مواد سنتی به صنعتی، کاهش سن مصرف اعتیاد در کشور و نوع تزریق را از دیگر آسیبهای جدی حوزه اعتیاد در کشور عنوان کرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور بیکاری، فرار از منزل و آسیبهای جنسی را از جمله علل رواج پدیده اعتیاد در جامعه عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز