خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالی شهرداری کلانشهر کرج:

تلاش کردیم حقوق پرسنل خدمات شهری به موقع پرداخت شود/ قول پرداخت مطالبات کارگران تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۹۳

مدیرکل امور مالی شهرداری کلانشهر کرج با اشاره به پرداخت حقوق پاکبانان و نیروهای خدمات شهری، تصریح کرد: در حال حاضر سیاست کلان مجموعه مدیریت شهری این است که حقوق این عزیزان به موقع پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، محمد احمدی با اشاره به میزان حقوق پرسنل شهرداری کرج، گفت: شهرداری کرج 12 هزار و 800 نفر پرسنل دارد و ماهیانه حدود 47 تا 54 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند و این حقوق نیز برابر بخشنامه اداره کار و مصوبه هیات وزیران وآنچه که در چارچوب اعتبارات مصوب در ماده 1 و 2 است، محاسبه و پرداخت می شود. 

احمدی در ارتباط با تفاوت حقوق پرسنل شهرداری، توضیح داد: یک ردیف اعتباری (ماده 1 و 2) در زمینه هزینه های جاری داریم که شامل حقوق، دستمزدها و مزایای پرسنل است و یک ردیف  نیز در خصوص پرداخت پاداش است. ردیف حقوق و دستمزد، مشخص است که برابر احکام پرسنلی بخشنامه های وزارت کار و امور اجتماعی و مصوب هیات وزیران است و در رابطه با پاداش هم بالغ بر 12 میلیارد تومان فقط رقم عیدی پرسنل شهرداری کرج است. در خصوص پاداش و عیدی کارکنان  باید اشاره کرد که در حدود 4 هزار و 600 نفر پرسنل کارگری با توجه به بخشنامه وزارت کار، هر کارگر میانگین 3 میلیون و 400 هزار تومان عیدی دریافت می کنند و پاداش 6 ماهه اول و دوم به طور متوسط  یک میلیون و 500 هزار تومان است. جمعا حدود 17 میلیارد تومان فقط عیدی و پاداش کل پرسنل شهرداری کرج است . بنا بر تصمیم مدیریت کلان شهری و مصوبات شورا و آئین نامه های مالی و استخدامی این مبلغ بین پرسنل شهرداری توزیع می شود. 

وی افزود: شهرداری کرج 12 هزار و 800 نفر پرسنل دارد که به تفکیک جمع پرسنل مرکز، مناطق و سازمان ها حدود 4 هزار و 910 نفر است و پرسنل تامین نیرو درحدود 2 هزار 944 نفر، رانندگان استجاری و تاکسی ها، پرسنل مرکز و مناطق  و سازمان‌ها 151 نفر و تعداد پرسنل خدمات شهری 2 هزار و 50 نفر، پرسنل پیمانکار فضای سبز حدود 2 هزار و 270 نفر و 400 نفر و سایر حوزه ها است. 

احمدی با اشاره به پرداخت حقوق پاکبانان ها و نیروهای خدمات شهری، تصریح کرد: علیرغم تاکید مدیران ارشد شهرداری، این مسئله دغدغه بنده نیز بوده و بارها تلاش کرده ایم که حقوق پرسنل خدمات شهر به موقع پرداخت شود. پرداخت به موقع حقوق تا سال گذشته نیز اینگونه بوده است و در حال حاضرنیز سیاست کلان مجموعه مدیریت شهری این است که حقوق این عزیزان به موقع پرداخت شود. متاسفانه پیمانکاران مجموعه خدمات شهر و فضای سبز به دلیل عدم ارائه به موقع صورت وضعیت ها و بعضا پیمانکارهایی که به دلایلی خلع ید شده اند از جمله منطقه 5 و 6 باعث شده است اختلالاتی در نظامهای پرداختی این کارکنان به وجود بیاید و بنده این قول را می دهم مطالبات عیدی وسنوات این پرسنل زحمتکش را تا پایان سال پرداخت کنیم. 

مدیرکل امور مالی شهرداری کرج به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و لباس برخی مشاغل شهرداری، گفت: پرداخت مبلغ لباس بر اساس بخشنامه هیات وزیران به همه پرسنل و کارگران سقف مشخصی دارد. این کارگر امکان دارد پست مدیریتی داشته یا عادی باشد، کارمندان و رانندگان هم میزان سقف مبلغ مشخصی دارند اما پرداخت ایاب و ذهاب با توجه به مصوبه شورای پنجم، ممنوع است و هیچ پرداختی بابت حق ایاب و ذهاب به مدیران شهرداری تعلق نمی‌گیرد. البته بابت ایاب و ذهاب، مبلغی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد که به کارشناسانی که پست مدیریتی ندارند، پرداخت شود. 

مدیرکل امور مالی شهرداری کلانشهر کرج در ارتباط با اولویت‌های پرداختی، تاکید کرد: اولویت بنده برابر با تکلیف مدیریت شهری بوده و از ابتدای تصدی بنده، اولویت پرداخت های، پرسنلی است و تا به حال علیرغم تنگناهای مالی که وجود داشته، پرداختی به صورت دلبخواه صورت نگرفته است. روابط هیچ تاثیری در این مهم ندارد و احدی توصیه‌ای در خصوص پرداخت ها نکرده است و انجام پرداخت ها مستلزم دستور دو مافوق از جمله شهردار و معاون مالی اقتصادی است. اینجانب سعی کرده ام در مقاطع مختلف هر 15 روز لیست کاملی از اسناد آماده از صدور چک ها را تقدیم مافوق های خود کنم. بعضا اولویت بندی بر اساس پروژه ای مهم با سیاست و نظر شهردار و معاونت اداری مالی بوده و آنچه که همیشه دغدغه ایشان و بنده در این حوزه است اولویت بر مبنای زمان ایجاد مطالبه بوده و سعی کرده ام این موضوع را رعایت کنم. 

وی در ارتباط با منابع جذب درآمد شهرداری کرج، گفت: درآمد شهرداری تا این تاریخ 44 درصد در نقد و تهاتر است و افزایش بودجه سال 98 هم معقول دیده شده است که برابر دستورالعمل اجرایی بودجه هزینه های جاری 15 درصد می تواند نسبت به متمم 97 افزایش یابد. اولویت بودجه عمرانی هم بیشتر در پروژه های نیمه تمام است و آنچه که بایستی در مناطق و سازمان ها در نظر  گرفته شود می بایست به جهت جلوگیری از توقف اجرای پروژه های مذکور است. در خصوص بدهی به پیمانکاران نیز رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان بدهی تهاتری است و مبلغ 140 میلیارد هم طلب نقدی پیمانکاران درمرکز ومناطق و سازمان ها است. رقم بدهی شهرداری کرج به شهرآتیه نیز بالغ بر 100 میلیارد تومان بوده که از این میزان، 25 میلیارد آن در مرحله تعیین و تکلیف است و با انتقال سند از این رقم کم می شود. همچنین برابر مصوبه شورای پنجم خوشبختانه راه هموارتر شده تا مابقی مطالبات شهر آتیه را به صورت تهاتری تسویه کنیم. 

احمدی در خصوص اخذ مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی (موضوع ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی) پیمانکارانی که بدون اخذ مفاصا حساب قادر به وصول صورت وضعیت آخر، سپرده بیمه، سپرده حسن انجام کار و بخشی از سپرده انجام تعهدات خود نیستند، تصریح کرد: ما از هر صورت وضعیت 5 درصد کم می کنیم و صورت وضعیت پیمانکاران که به شهرداری ارائه می دهند شهرداری نیز موظف است برابر با ماده 38 این اقدام را انجام دهد. معمولا بیمه عدد 15 درصد و 8/7 درصد را مطالبه می کند و چنانچه مقرر شود به 5 درصد اکتفا کنیم مطمئنا در پایان، پیمانکار رقمی را دریافت می کند که جوابگو استرداد 5 درصد بیمه نخواهد بود بنابرین یک مابه التفاوتی وجود خواهد داشت. در حال حاضر شهرداری با جرائم سنگین مواجه نیست وهر آنچه که بوده حق بیمه است و معمولا در مبالغی که بیمه احصا می کند از زمانی که کار قطعیت پیدا می کند پیمانکار موظف است بیمه را پرداخت کند و چون پیمانکار به وظایف قانونی خود عمل نمی کند و به دنبال پرداخت مبلغ حق بیمه نیست متاسفانه در این زمینه هم بیمه همکاری های لازم را ندارد و اعلامیه بیمه را به شهرداری اعلام می کند و شهرداری نیز بابت این جرائم، مبلغی را پرداخت نمی کند چراکه بایستی از سوی پیمانکار پرداخت شود. 

وی با اشاره به هزینه های جاری شهرداری کرج، گفت: در سال 92 مبلغ 320 میلیارد تومان بودجه جاری و 314 میلیارد تومان عملکرد جاری در سال 93  مبلغی بالغ بر 365 میلیارد تومان بودجه جاری و 352 میلیارد تومان نیز عملکرد جاری و سال 94 مبلغ 489 میلیارد تومان بودجه جاری و 460 میلیارد تومان عملکرد جاری بوده است. سال 95  مبلغ 680 میلیارد تومان بودجه جاری و 585 میلیارد تومان عملکرد جاری، سال 96 مبلغ  869 میلیارد تومان بودجه جاری و 603 میلیارد تومان عملکرد جاری و در سال 97 نیز 836 میلیارد تومان بودجه جاری بوده است. 

وی با اشاره به دلایل رویکرد تهاتر شهرداری، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع و اینکه شهرداری در همه حوزه ها بخصوص حقوقی تلاش خود را می کند تا مطالبات خود را دریافت کند، در این مهم دچار آسیب هایی بوده و با کمبود منابع نیز مواجه هستیم و اولویت های پرداختی شهرداری دیون ممتاز پرسنلی است و با این بضاعت، چاره ای جز تهاتر نداریم. 

وی از تعهدات مالی دولت به شهرداری کرج، یاد کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل، سازمان اتوبوسرانی از سال 91 به بعد کمترین کمک مالی از دولت را داشته است در حال حاضربا چالش جدی مواجه هستیم و در سایر بخش ها از جمله قطارشهری و پروژه بزرگراه شمالی تقاضا داریم که دولت به مجموعه شهرداری کمک کند. در مجموع میزان مطالبات شهرداری از دولت بالغ بر 250 میلیارد تومان می باشد  که عمده ترین این مطالبات مربوط به دانشگاه خوارزمی است. 

این مدیر مالی با اشاره به میزان اعتبار ماده 17 در بودجه سالجاری، گفت: این بودجه آئین نامه ای دارد که به تصویب شورای شهر رسیده و بالغ بر 5 میلیارد تومان است و در ردیف های مشخص احصا شده است. اختیاراین بودجه با شهردار است و بخشی از اختیارات را به اعضای شورا می دهد و با توجه به مراجعات تعداد بسیاری ازافراد فقیر و بازمانده و تهیدست به شورا این ماده در اختیاراعضای شورا قرار گرفته و آنها با تهیه لیستی از افراد بی بضاعت و با اخذ کارت ملی وشماره حساب لیستها را تکمیل و برای پرداخت به شهرداری ارائه می دهند. درماده 17 موضوع محرمانه و غیرمحرمانه ای نداریم وهمانطورکه در شوراهای سابق اول تا چهارم بود در شورای پنجم نیز به همان گونه عمل می شود. 

احمدی با عنوان اینکه اداره کل مالی درحال حاضر در ستاد مرکزی شهرداری کرج بالغ بر 50 نفر نیرو دارد در خصوص واگذاری پست های مدیریتی به بانوان، گفت: در این خصوص سعی شده رعایت عدالت شود ضمن اینکه سعی شده انصاف وعدالتی در چینش بانوان در حوزه های مدیریتی داشته باشیم و دراین دوره سعی شده از بانوان در تصدی مدیر مالی مناطق 7، 8 و 12،  معاون مالی و سرپرست حقوق و دستمزد و سرپرست چک از بانوان باشد که به نحواحسن در حال انجام وظیفه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز