خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز تاکید کرد؛

لزوم بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۵۵

تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد

کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با هدف بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع و با حضور متخصصین و صاحب نظران این عرصه تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا از البرز اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.

وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده 31 ق.ح.ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود: تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.

اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، دانشگاه کردستان و موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز