خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حمایت بنیاد علوی در ایجاد اشتغال فناورانه نوین برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۰۵۹

مجری تسهیلات بنیاد علوی در استان البرز از ایجاد اشتغال فناورانه خبر داد که طی آن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار می‌توانند از آموزش مورد نیاز بازار کار، ایجاد فضای اشتغال و تهیه تجهیزات لازم تا گرفتن پروژه‌های بین‌المللی از حمایت بنیاد علوی برخوردار شوند.

مرتضی محرم خانی در گفت‌وگو با ایلنا به اقدامات جدید بنیاد علوی برای توسعه مشاغل خاص به اشتغال فناورانه اشاره کرد و اظهار داشت: در استان البرز در حمایت از اشتغال نوپای فناورانه که اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، برای نخستین بار، فضایی مهیا شد که این کسب و کار توسعه پیدا کند.

وی افزود: در این راستا، تفاهم‌نامه ای با انجمن صنفی رایانه‌ای استان البرز منعقد و مقرر شد، فارغ‌التحصیلان دانشگاه که بیکار هستند و تمایل به اشتغال در فضای فناورانه دارند، تحت حمایت بنیاد علوی مشغول به کار شوند.

مجری تسهیلات بنیاد علوی در استان البرز گفت: این پروژه حمایتی، دارای چند بخش است. در ابتدا علاقه‌مندان جویای کار، تحت آموزشی که به روز و مورد نیاز بازار کار است، قرار گرفته و کمک می‌شوند در قالب فضای کار اشتراکی، میز کار در اختیار داشته باشند. بنیاد علوی با حمایت مالی که در قالب پرداخت تسهیلات و خرید تجهیزات مورد نیاز است شرایط اشتغال را برای این متقاضیان فراهم می‌کند.

محرم خانی اضافه کرد: همچنین تیمی با هدف هماهنگی ایجاد قراردادهای پروژه‌ای به ویژه پروژه‌های بین‌المللی با ارزش افزوده بالا به علاقه‌مندان تحت آموزش مشاغل فناورانه، کمک و راهنمایی خواهند کرد.

وی در ارتباط با مزیت‌های این پروژه حمایتی گفت: اولین مزیت، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که با این پروژه مشکل بیکاری این افراد حل شده و بحث اشتغالزایی این افراد محقق می‌شود. 

محرم خانی تاکید کرد: با توجه به روند مهاجرت نخبگان دانشگاهی که بیکار هستند، این اشتغالزایی می‌تواند با ایجاد فضای کسب و کار فناورانه از این اتفاق جلوگیری کند و شرایطی مهیا شود که فارغ‌التحصیلان در داخل کشور بر روی پروژه‌های بین‌المللی کار کنند.

وی در مورد سومین مزیت این حمایت بنیاد علوی گفت: با این روش از پرداخت تسهیلات کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای نوین هدایت شدیم که منجر به تغییر فضای کسب و کار خواهد شد لذا سیاست پرداخت تسهیلات بنیاد نیز با این هدف ارائه می‌شود.

مجری تسهیلات بنیاد علوی در استان البرز گفت: تلاش ما این است که سهم فارغ‌التحصیلان در بازار کسب و کار نوین افزایش پیدا کند چراکه شاهد هستیم در حال حاضر فارغ‌التحصیلان ایرانی حتی در منطقه خاورمیانه سهم پایینی از کسب و کارهای فناورانه دارند. قطعا با ادامه سازوکار جدیدی که آغاز کردیم، می‌توانیم در بالا بردن سهم اشتغال بین‌المللی به جوانان جویای کار در کشور، کمک کنیم.

محرم خانی به بالا بردن سطح علمی مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: با این رویکرد، تغییر و تحولی در ایجاد مشاغل خانگی نوین خواهیم داشت بدین صورت که یک شغل با فناوری یک شغل نوین و پردرآمد خانگی محسوب شود همچنان که در اغلب کشورهای پیشرفته، بعضی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در منزل و به صورت دورکاری روی پروژه‌های مهم فناورانه کار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز