خبرگزاری کار ایران

٣۴ مشوق برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که در دوران سربازی، کسب مهارت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۸۹

معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از ٣۴ مشوق برای دانشجویانی که اقدام به کسب مهارت کنند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، سردار موسی کمالی با حضور در مراسم اولین جشنواره دکتر لیراوی و دومین نکوداشت مدیران برتر و خانواده مهارت آموزی که با حضور اعضای کانون انجمن های صنفی کارفرمایی و مدیران آموزشگاههای آزاد فنی  و حرفه‌ای کل کشور در مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری یکی از بحران های کشور است و نیروهای مسلح با توجه به ظرفیتی که دارند هرکجا مشکلی باشد اگر توانی برای رفع مشکل داشته باشند، در آن ورود پیدا می‌کنند.

وی با عنوان اینکه سربازی راهی است که جوانان ذکور کشور باید از آن عبور کنند و وارد اجتماع شوند، افزود: سالانه حدود ٣٠٠ تا ٣۵٠هزار نفر از جوانان ذکور که حدود ۴٠درصد از جوانان کشور هستند، هر ساله وارد نیروهای مسلح می‌شوند و به همین تعداد نیز نیروهایی که سربازی آنها به اتمام رسیده است از نیروهای مسلح خارج می‌شوند.

سردار کمالی گفت: انصاف این بود که جوانانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند، بتوانند طی خدمت، مهارت آموزی کنند و حرفه ای یاد بگیرند.

معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با توجه به تدابیر رهبری و فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح قرارگاه مرکزی مهارت آموزی تشکیل دادند که دو هدف عمده را دنبال کرد. اول آنکه به همه جوانانی که با لباس سربازی وارد نیروهای مسلح می‌شوند، حداقل یک مهارت و کار یاد بدهد چراکه معتقدیم اگر جوانان مهارت داشته باشند به اشتغال آنها کمک می‌شود.

وی با اشاره به دومین هدف تشکیل این قرارگاه، گفت: به پاس دو سال خدمت نیروهای مسلح، طرح و نقشه ۵ ساله مطرح شد که سال اول با عنوان «سال رویش»، سال دوم «سال پرورش»، سال سوم «سال خیزش»، سال چهارم «سال گسترش» و سال پنجم به عنوان «سال پوشش ملی» نامگذاری شد که بتوانیم به تمام جوانان علاوه بر کارت پایان خدمت، گواهی معتبر به ارائه شود.

سردار کمالی اذعان داشت: قرارگاه مشابه در ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع در کل استانهای کشور به نام قرارگاه مهارت آموزی سربازان تشکیل شد.

این مسئول تاکید کرد: تمام سازمان‌های متولی را شناسایی کردیم که بیش از ٣۴ وزارت، سازمان و دستگاه در این امر دخیل بودند اما به صورت جزیره ای در حال فعالیت هستند. تا کنون با ٢۶ سازمان تفاهم‌نامه ای منعقد شده و در این راستا سندی تحت عنوان سند ملی مهارت آموزی سربازان تهیه شد که در شورای عالی اشتغال از سوی ریاست جمهوری به تصویب رسید و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

سردار کمالی توضیح داد: در آن سند برای تمام وزارتخانه ها و سازمانهایی که در حوزه مهارت و اشتغال دخیل هستند وظایفی مشخص و حدود ٧٩ اقدام برای دستگاهها انتخاب و ابلاغ گردید.

وی گفت: طی ۵ سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ٨٠٠ هزار جوان آموزش‌دیده شدند و حدود یک میلیون و ۶٠٠ هزار جوان گواهینامه دریافت کردند که از این تعداد حدود ٧۵٠هزار نفر گواهینامه تخصصی مهارت آموزی دریافت کردند. 

معاون قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ٣۴ مشوق  برای دانشجویانی که اقدام به کسب مهارت کنند، گفت: امسال بنا داریم بجایی برسیم که تمام دانش آموزان و دانشجویان را به نحوی تحت پوشش قرار دهیم.

سردار کمالی گفت: دانش‌آموزان در بخش کارورزی مهارت کسب کنند و وارد بازار کار شوند و برای دانشجویان برنامه ریزی شده که در راستای ٣۴ مشوق اعلام شده در رابطه با رشته خود، مهارتی یاد گرفته یا تدریس کرده و یا مطالعاتی تحقیقاتی انجام دهند، به آنها مشوق هایی داده خواهد شد که از جمله می‌توان به کسر خدمت، تعیین محل خدمت. اولویت در امریه و یک ماه مرخصی با حقوق اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز