خبرگزاری کار ایران

در اشتهارد انجام‌ شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۰۹۶

تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه تهران در مجموعه آموزشی اشتهارد منعقد شد.

به گزارش ایلنا از البرز،‌ سیدمحمد مقیمی،‌ رییس دانشگاه تهران عصر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه تهران که در چارچوب ظرفیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد برگزار شد، اظهار داشت: الگوی موفقی نداریم که بگوییم دانشگاه و صنعت توانسته‌اند به خوبی با هم پیوند برقرار کند چراکه اغلب  این پیوند و تعامل، پروژه‌ای بوده که‌ دائمی و پیوسته نیست لذا لازم است زنجیره ای تکمیل کنیم و نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در این خصوص مهم است.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه تهران و سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: این کار یک پیوند بین دانشگاه تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که یک نهاد واسط است. دانشگاه تهران خیلی علاقه مند است این اتفاق بیفتد و کمک کند ولی از نظر مالی و امکانات همیشه در تنگنا است. 

مقیمی افزود: با دو درصد ظرفیت مرکز هم این کار می‌تواند انجام شود. متاسفانه از امکانات فراوان کشور به خوبی استفاده نمی‌شود. 

وی گفت: با رویکرد ملی که سازمان فنی و حرفه‌ای دارد می توان با کمک هم ظرفیتی ایجاد شود که برای توسعه منطقه و کشور مفید باشد.

وی اظهار داشت: ورود به این کارها برای دانشگاه همراه با ریسک است. با انواع مشکلات خود مواجهیم و انجام چنین کاری انرژی دوستان را می گیرد و بخشی از فعالیت‌هایمان را باید معطوف به این کار کنیم که معلوم نیست نتایج آن به گونه‌ای که پیش‌بینی می شود اتفاق بیفتد. اما دوست دارم که این ریسک را بپذیریم و با مشارکت هم الگوی بزرگی را رقم بزنیم و در جاهای دیگر این را آزمون کنیم چراکه این کار عملیاتی است و باید انجام شود و عزم را باید جزم کرد.

زمینه برای دانش‌بنیان شدن اشتهارد وجود دارد

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اشتهارد یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، از این نظر ظرفیت خیلی خوبی وجود دارد و با توجه به توافق همکاری آموزشی،‌ می‌تواند برای دانش‌آموختگان دانشگاه تهران فرصت خوبی باشد.

وی افزود: در ادامه و در سال‌های بعد که طرح آموزشی مهارتی کامل برای دانشجویان دانشگاه تهران اجرا شد این فرصت را می‌توان برای دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز فراهم کرد. 

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: شهرک صنعتی شماره دو،‌ مرکز و قطب صنعت خودروی ایران خواهد شد.

وی با عنوان اینکه زمینه خوبی برای کارهای دانش‌بنیان در اشتهارد وجود دارد، گفت: هر میزان که سرمایه‌گذاری علمی و مهارتی در اشتهارد صورت گیرد، ظرفیت وجود دارد و زنجیره تولید و اشتغال دانش‌بنیان در آن شکل می گیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه تهران تا مرزهای دانش پیش می‌روند و علم روز را دارند و محیط مهارت آموزی هم وارد می شود.

حسینی‌نیا ادامه داد: ویژگی خاصی که آموزش‌های مهارتی در این دوره دارد این است که آموزش‌ها خاص دانشجویان و با ویژگی‌های آنها طراحی شده است. اولویت با بحث‌های آی.تی است که این صنعت یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده به حساب می‌آید. 

معاون وزیر کار افزود: بیش از ۱۲۳۴ استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر آی.تی طراحی کردیم که آماده است و از مباحث روز دنیا و تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شده است و این بهترین زمینه برای این اتفاق خوب است که با محوریت دانشجویان خواهد بود.

حسینی نیا با عنوان اینکه در سفرهای ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای گرفتیم که شامل استان البرز هم شده است، اضافه کرد: اگر کمبودهایی از نظر تجهیزات و خوابگاه هم وجود دارد تلاش می کنیم که تکمیل شده و پذیرش انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز