خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی مطرح کرد:

سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی در بخش بزرگراهی و ریلی / آزادراه شرق سپاهان پنجشنبه افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۵۸۸

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: 7700 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که 1761 کیلومتر از این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های جهش تولید در 32 محور و در قالب 77 پروژه در اولویت ساخت و ساز هستند. مجموع سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌های عنوان شده 24 هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های بزرگ‌راهی و ریلی سرمایه‌گذاری صد درصدی دولت و در بخش آزادراهی مشارکت سرمایه‌گذار و دولت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیرالله خادمی در نشست خبری افتتاح آزادراه شرق سپاهان و راه‌آهن خواف- هرات اظهار داشت: در کل کشور بیش از 3400 کیلومتر مسیر ریلی جدید در حال ساخت داریم که 8 پروژه به طول 1560 کیلومتر در اولویت پروژه‌های ریلی قرار دارند و به عنوان پروژه‌های جهش تولید معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش آزادراهی 1340 کیلومتر در قالب 21 پروژه مسیر در حال ساخت است که 9 پروژه آزادراهی به طول 651 کیلومتر به عنوان اولویت اجرا تعیین کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت مسیر بزرگراهی در کشور گفت: 7700 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که 1761 کیلومتر از این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های جهش تولید در 32 محور و در قالب 77 پروژه در اولویت ساخت و ساز هستند.

خادمی گفت: مجموع سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌های عنوان شده 24 هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های بزرگ‌راهی و ریلی سرمایه‌گذاری صد درصدی دولت و در بخش آزادراهی مشارکت سرمایه‌گذار و دولت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های اجام شده در این بخش اظهار داشت: در بخش ریلی 4760 میلیارد تومان و 300 میلیون یورو ارزی هزینه شده است.

خادمی تصریح کرد: همچنین در بخش آزادراهی برای ساخت 651 کیلومتر در قالب 9 پروژه، 8493 میلیارد تومان و در بخش بزرگراهی برای پروژه‌های در اولویت 4254 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که مجموع تمام این سرمایه‌گذاری‌ها با یوروی 13 هزار تومان 24 هزار میلیارد تومان بوده است که امروز براساس جدول تعدیل سازمان برنامه و بودجه این هزینه‌ها حداقل 50 درصد افزایش یافته است و برای تکمیل به 35 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تاکید کرد: 3956 کیلومتر انواع پروژه‌های آزادراهی، بزرگراهی و ریلی در طول دو سال انجام می‌شود و اولین پروژه جهش تولید یعنی پروژه آزادراه شرق سپاهان پنجشنبه هفته جاری به افتتاح خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات آزادراه شرق سپاهان اظهار داشت: این آزادراه از محور کاشان به اصفهان شروع می‌شود به طول 63 کیلومتر و از تقاطع جاده اردستان به اصفهان به سمت جاده نائین – اصفهان ادامه پیدا می‌کند.

خادمی با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد که این آزادراه جدید 80 دقیقه زمان سفر را کمتر می‌کند، بیان کرد: همچنین مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان 35 کیلومتر کمتر خواهد شد و نقش بسیار مهمی در مسائل زیست محیطی خواهد داشت و شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و آلاینده‌های زیست محیطی خواهیم بود.

وی گفت: این پروژه در گذشته شروع شد اما به دلیل اینکه سرمایه‌گذاری قبلی اختلاف نظری با وزارت راه و شهرسازی داشت متوقف ماند و در سال 95 به سرمایه‌گذار دیگر واگذار شد و صندوق بازنشستگی کشوری با سرمایه‌گذاری 70 درصدی شروع به کار کرد و حدود 1000 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: پایان هفته یعنی روز پنجشنبه آزادراه شرق اصفهان با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور به افتتاح می‌رسد.

خادمی با اشاره به سایر آزادراه‌های در اولویت پروژه‌های جهش تولید اظهار داشت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه خرم‌آباد- بروجرد، آزادراه منجیل به رودبار، آزادراه ایزدخواست به شیراز، آزادراه تبریز به صوفیان، آزادراه مراغه به هشترود، منطقه دوم آزادراه تهران- شمال باند غربی و آزادراه گرمسار به سمنان در اولویت پروژه‌های آزادراهی هستند که با پیشرفت فیزیکی بالا به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: آزادراه شرق سپاهان یکی از مهمترین آزادراه‌های کشور است چرا که حلقه اتصال آزادراه‌های مرکزی محسوب می‌شود. همچنین ترافیک سنگین شیراز به بوشهر دیگر وارد مرکز شهر اصفهان نمی‌شود و ترافیک از داخل شهر جمع و به شرق اصفهان انتقال پیدا می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که قسمت شرق اصفهان نسبت به غرب آن محروم‌تر است زمینه توسعه برای مردم شرق اصفهان با افتتاح این آزادراه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز