خبرگزاری کار ایران

ورود مپنا به ساخت راه آهن برقی اصفهان - اهواز

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۸۸۱

معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری دومین نشست همکاری شرکت ساخت وتوسعه و گروه مپنا خبر داد و گفت:‌ در راستای امضای تفاهم نامه شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و گروه مپنا در خصوص طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی از طریق فاینانس ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز، آخرین وضعیت روند تامین مالی و بررسی‌های میدانی اجرای این پروژه بررسی و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرا گرفته شد.

به گزارش ایلنا، خیراله خادمی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته گفت: روز گذشته دومین جلسه در خصوص بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسی های میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در خصوص سرمایه گذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمان بندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شرکت ساخت وتوسعه ارایه کند.

خادمی یادآور شد: اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق  استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی در جنوب کشور دانست و گفت:‌ این خط آهن به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.

گفتنی است: راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز 510 کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای 86 کیلومتر تونل و 15.5 کیلومتر پل است و در طول مسیر 10 ایستگاه درجه دو و 8 ایستگاه درجه 3 دارد. این خط آهن موجب اشتغال بیش از 5 هزار نفر در دوره 5 ساله ساخت و بیش از1200 نفر در زمان بهره برداری 30 ساله طرح می شود و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از 900 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز