خبرگزاری کار ایران

خاوازی:

قرارداد واردات کود فسفاتی بسته شده است/ تامین ذخایر استراتژیک گندم از طریق واردات

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۴۹۶

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در مورد کود فسفاتی، نیاز به واردات داریم که قرارداد آن بسته شده است. همچنین یک کود ترکیبی طراحی می‌شود که به دست کشاورزان خواهد رسید تا قیمت پایین بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم خاوازی در جلسه پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس اظهار داشت: ما طرح یاوران تولید را راه‌اندازی کردیم که دانش لازم به کشاورزان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه قیمت کود نیتروژنی یک ریال هم اضافه نخواهد شد، افزود: در حال حاضر 2.4 میلیون تن از این کود موجودی داریم. در مورد کود فسفاتی، نیاز به واردات داریم که قرارداد آن بسته شده است. همچنین یک کود ترکیبی طراحی می‌شود که به دست کشاورزان خواهد رسید تا قیمت پایین بیاید.

وزیر کشاورزی از نمایندگان خواست که در بودجه 1400 کمک کنند که تسهیلات،‌ اعتبارات و سرمایه در گردش و منابع در اختیار قرار گیرد. همچنین منابعی در اختیار قرار گیرد که کارت نهاده‌ها در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

خاوازی با اشاره به ذخایر مناسب استراتژیک گندم تصریح کرد: وزارت صمت به میزان کافی واردات داشته است و ذخایر تامین شده است. نهاده‌های دامی و طیور در بخش جو و ذرت میزان ذخایر کامل است. برای کنجاله سویا هم سفارش داده شده که اکنون در بندر است و مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز