خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایلنا:

آب شرب تحویلی به روستای شیخ‌صله کرمانشاه سالم است/ علت مسمومیت مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۴۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب شرب تحویلی به روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث‌‌باباجانی سالم است.

علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت سلامت آب شرب روستای شیخ‌صله در کرمانشاه اظهار داشت: طبق نمونه‌برداری‌های روز گذشته و امروز از آب روستای شیخ‌صله شهرستان ثلاث‌باباجانی آب تحویلی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان هیچ مشکلی نداشته و سالم است.

وی افزود: هنوز به طور قطع مشخص نیست، علت مسمومیت برخی از افراد این روستا مصرف آب یا چیز دیگری بوده است، اما نتیجه آزمایشات نشان می‌دهد آب تحویلی از سوی شرکت آب و فاضلاب مشکلی نداشته است.

مدیر عامل آبفای کرمانشاه گفت: تعدادی از اهالی روستا به صورت غیرمجاز چاه‌هایی را در منازل خود حفر کرده‌اند که این چاه‌ها عمدتا در نزدیکی چاه‌های فاضلاب قرار دارد و این احتمال وجود دارد که علت مسمومیت این افراد استفاده از آب این چاه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد این مشکل از روز گذشته آب روستا قطع و آبرسانی به صورت سیار انجام شد، با مشخص شدن نتیجه آزمایشات مبنی بر سالم بودن آب تحویلی شرکت آبفا، آمادگی داریم آب این روستا مجدد برقرار شود.

به گزارش ایلنا، روستای مرزی شیخ‌صله در شهرستان ثلاث باباجانی 570 خانوار با 2500 نفر جمعیت دارد که از روز گذشته (17 شهریور) جمعی از اهالی روستا با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: تا صبح امروز 120 تن از اهالی این روستا علائم مسمومیت داشته‌ و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که عمدتا به صورت سرپایی مداوا شده و تعدادی هم بستری شده‌اند.

لازم به ذکر است آزمایش آب روستا با حضور نماینده مرکز بهداشت انجام شده و نتایج نهایی آن نیز تا فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز