خبرگزاری کار ایران

حناچی:

۹۰ درصد آبیاری فضای سبز تهران از منابع آب زیرزمینی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۳۸۲

شهردار تهران اعلام کرد: در حال حاضر 90 درصد آبیاری فضای سبز تهران از منابع آب زیرزمینی است که با اجرای این پروژه (استفاده از پساب برای آبیاری) به 60 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم امضاء تفاهمنامه جامع مدیریت فضای سبز شهر تهران بین وزارت نیرو و شهرداری شورای شهر اظهار داشت: در تاریخ دو هزار و پانصد و پنجاه سال پیش کشور کتیبه‌هایی در بیستون از داریوش به جا مانده و اینکه آرزو می‌کنیم کشور ما از خشکسالی و دروغ حفظ شود.

وی افزود: ارزش آب در سرزمین ما و در طول تاریخ اثبات شده است باید باور کنیم که در کشوری کم آب زندگی می‌کنیم و استفاده از این منابع مشکلاتی برای نسل بعد به وجود می‌آورد.

وی افزود: اکنون در تهران و همه شهرها به میزان زیادی از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود که در کوتاه‌ مدت جبران نمی‌شود.

شهردار تهران گفت: در حال حاضر 90 درصد آبیاری فضای سبز تهران از منابع آب زیرزمینی است که با اجرای این پروژه (استفاده از پساب برای آبیاری) به 60 درصد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نگاه زیست محیطی در اولویت شهرداری و شورای شهر تهران قرار دارد خاطرنشان کرد: با اجرای کامل شبکه تصفیه فاضلاب درون شهری و حاشیه به هدف مذکور دست پیدا می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود تا چند بار بتوانیم فاضلاب را برگردانیم و استفاده کنیم شاید با این نگاه کمبودها به واسطه استقرار جمعیت جبران شود و زمینه‌ای فراهم شود که شهرهای دیگر کشور نیز این اقدام را انجام دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با استفاده درست از پساب جوابگوی نسل های بعدی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز