خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان خبر داد:

پهلوگیری ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس/ صادرات مواد نفتی ۶ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۶۲۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد سال ۹۹ تعداد ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در اسکله‌های تحت نظارت بندر نفتی خلیج فارس واقع در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایلنا، علی رضامحمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اعمال تحریم‌هایی که در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی، به‌عنوان یکی از اهرم‌های فشار آمریکا اجرا شد، اظهار داشت: با وجود همه چالش‌های تحمیلی خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در همسنجی انجام گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهشی رویت نشد، بلکه آمارها رشد ۶ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد .

وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۴۹۸ فروند کشتی در اسکله‌های حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج فارس پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری آن‌ها انجام گرفته است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان کشتی، تعداد ۲۰۵ فروند با تناژ بالغ بر ۱۱ میلیون تن به تخلیه و بارگیری و کابوتاژ(کران‌بری) انواع فراورده‎های نفتی سبک و سنگین جهت صادرات مستقیم فراورده‌ پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس و تعداد ۲۹۳ فروند با تناژ یک میلیون و ۵۷ هزار تن به صادرات انواع فراورده‌های نفتی اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه برای فعالیت‌های نفتی در بندر شهید رجایی از طریق جذب سرمایه‌‌گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید به‌عنوان طرح‌های مهم توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای طرح‌های مربوط به جهش تولید، درحال انجام است.

وی افزود: با بهره‌‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک، ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

محمدی در پایان گفت: لازم به ذکر است که بندر نفتی خلیج فارس به‌‌‌عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژ اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به‌عنوان مهم‌‌ترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز