خبرگزاری کار ایران

کارشناس بورس:

اصلاح سنگین بازار، درس عبرتی برای رویابافان بود/ تصمیمات خلق‌الساعه، اعتماد مردم را به بورس سلب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۲۶۹

حرکت کاهنده شاخص بازار سرمایه ایران، با حمایت‌های سنگین فعالان حقوقی بورس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، به پایان رسید و پس از مدت‌ها، شاخص بورس ایران شاهد رشد 41هزار واحدی بود.

یک کارشناس بازار سرمایه در این باره به ایلنا گفت: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد در دو روز کاری اخیر، اکثر صف‌های فروش به خصوص در سهام بزرگ بازار جمع شدند. حمایت‌های قابل پیش‌بینی حقوقی‌ها در دو روز اخیر، باعث شد که قیمت سهام شرکت‌های بزرگ به سمت مثبت تابلو حرکت کند که کلیت بازار را نیز تحت تاثیر قرار داده و شاخص را مثبت کرده است.

شایان زهراکار درباره عملکرد دو روز اخیر حقوقی‌های بورس گفت: حمایتی که انتظار می‌رفت انجام شده است و امیدواریم که این حمایت همچنان ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه، بازاری فعال و رو به رشد است اما باید بدانیم که ذات بازار سرمایه این نیست که هر روز مثبت باشد و شاخص بازار به سمت بالا حرکت کند. تازه‌واردان به بازار سرمایه توقع سود چشمگیر در کوتاه‌مدت را دارند که این تصور کاملا غلط و اشتباه است.

این فعال بازار سرمایه درباره دلایل افت سنگین بورس ایران در دو هفته گذشته گفت: بازار سرمایه بعد از رشد چشمگیر در مدت زمان کوتاه به خصوص در ماه‌های خرداد و تیر امسال، نیاز به اصلاح داشت و اکثر تحلیل‌گران این موضوع را پیش‌بینی می‌کردند اما میزان و مدت زمان این اصلاح کمی بیش از پیش‌بینی‌ها بود که به نظرم درس عبرتی برای کسانی بود که می‌خواستند یک شبه ره صدساله بپیمایند.

وی ادامه داد: در کل امیدوارم حمایت انجام شده ادامه داشته باشد و باعث شود که بازار به مدار تعادل و رشد بازگردد.

زهراکار درباره پیش‌بینی روزهای آینده بورس گفت: پیش‌بینی می‌کنم در چند روز کاری آینده هم بازار حرکتی مثبت و رو به بالا داشته باشد و دور از هیجان فعالان بورس به خصوص حقیقی‌های بازار سرمایه، مقداری از اصلاح روزهای گذشته را جبران کند.

وی در پایان افزود: امیدوارم عرضه‌های غیرمعقول توسط حقوقی‌ها در بازار انجام نشود چون یکی از دلایل تعمیق اصلاح اخیر بورس، همین عرضه‌های سنگین و بی‌منطق در بازار بود. اعتماد، سرمایه و پیشران اصلی بازار است که امیدوارم دوباره با تصمیمات دفعتی دولتمردان و عرضه‌های سنگین و بی‌منطق حقوقی‌های بازار، بیش از این خدشه‌دار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز