خبرگزاری کار ایران

فاز نخست تاسیسات انتقال نفت میادین غرب کارون به‌طور رسمی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۱۷

فاز نخست زنجیره انتقال نفت میدان‌های غرب کارون با ظرفیت انتقال روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت خام سبک به مبادی صادراتی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، طرح خطوط لوله و تاسیسات جانبی انتقال نفت میدان‌های غرب کارون امروز (پنجشنبه، ۲۳ مردادماه) با حضور معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت و مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به طور رسمی افتتاح شد.

اجرای این پروژه که امروز به طور رسمی افتتاح شد و از مدت‌ها پیش عملیاتی شده، انتقال روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت خام سبک میادین غرب کارون را به مبادی صادراتی امکانپذیر کرده است.

نقطه ابتدای مسیر انتقال در این طرح، تلمبه‌خانه غرب کارون و نقطه میانی، تلمبه‌خانه امیدیه است که پایانه‌های بهرگان و جاسک هم در انتهای زنجیره انتقال قرار دارند.

انتقال نفت آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران و دارخوین به تلمبه‌خانه غرب کارون، انتقال نفت یاران شمالی به واحد بهره‌برداری جفیر و سپس تلمبه‌خانه غرب کارون، ظرفیت‌سازی برای پمپاژ بیش از ۷۰۰ هزار نفت سبک و سنگین در تلمبه‌خانه غرب کارون، احداث خط انتقال نفت سنگین تا کریت‌کمپ و سپس خطی تا تلمبه‌خانه امیدیه و برقراری اتصال تا بوستر اهواز، احداث خط انتقال نفت سبک تا کریت‌کمپ و مابقی خط تا تلمبه‌خانه امیدیه و احداث خط انتقال نفت سنگین تا پایانه صادراتی بهرگان و برقراری اتصال تا تلمبه‌خانه و مخازن ذخیره‌سازی گوره از فعالیت‌های انجام شده در این طرح به شمار می‌رود.

نکته حائز اهمیت آنکه بیش از ۹۰ درصد نیروی انسانی شاغل در تکمیل این طرح، نیروهای بومی استان خوزستان بوده‌اند.

با توسعه فاز ۲ این طرح نیز که هم‌اکنون در دست اجراست، برای انتقال بیش از یک میلیون بشکه نفت خام غرب کارون به مبادی صادراتی ظرفیت‌سازی خواهد شد.

تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در آیین افتتاح رسمی این طرح، از تلاش‌های مدیران سابق شرکت مهندسی و توسعه نفت که در تکمیل طرح ایفای نقش کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: افزایش ظرفیت تولید نفت در غرب کارون طی سال‌های اخیر به پشتوانه عملیاتی شدن تاسیسات انتقال نفت غرب کارون امکانپذیر شد.

وی از مجری و دیگر دست‌اندرکاران این طرح در شرکت مهندسی و توسعه نفت و همچنین پیمانکاران طرح قدردانی کرد و افزود: تلمبه‌خانه غرب کارون امروز به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل داده خواهد شد.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این طرح، گفت: با انجام فرایند تحویل‌گیری، شرکت نفت و گاز اروندان از این پس راهبری تاسیسات را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز