خبرگزاری کار ایران

صادرات ۱۵۴ میلیون دلاری لبنیات در چهار ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۳۹۶

سخنگوی گمرک گفت:کشورمان در طی 4 ماهه اول سال 99 اقدام به صادرات بیش از 153 میلیون و742 هزارو 611 دلار برابر با 152 هزارو 574 تن انواع لبنیات به کشورهای مختلف کرده است.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی،سخنگوی گمرک اظهار داشت: لبنیات یکی از این محصولاتی است که خوشبختانه به همت تولیدکنندگان داخلی، ایران هم اکنون از یک کشور واردکننده بزرگ لبنیات، به یک کشور صادرکننده این کالا تبدیل شده است بطوریکه کشورمان در 4 ماهه اول سال 99 اقدام به صادرات بیش از 153 میلیون  و742 هزارو 611 دلار برابر با 152 هزارو574 تن انواع لبنیات را به کشورهای مختلف جهان صادر کرده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک گفت :علیرغم مشکلات ناشی از کرونا و توقف فعالیت مرزها و محدودیت های تجاری در جهان، کشورهای مقصد لبنیات ایرانی،در چهار ماهه اول سال، 30 کشور جهان  از جمله کانادا، آلمان، انگلستان، استرالیا، روسیه، ترکیه، مالزی، امارات متحده عربی، بحرین، افغانستان، قزاقستان، عراق، زلاندنو و..بودند که در این میان بیشترین سهم صادرات به کشور عراق با بیش از 75 میلیون و998 هزارو 975 دلار وپس از آن افغانستان با بیش از 18 میلیون و825 هزارو 170 دلار وپاکستان با 13 میلیون و 411 هزارو 286 دلار اختصاص دارد .

لطیفی خاطر نشان کرد : اقلام وانواع لبنی صادراتی ایران شامل ، پنیر تازه، پنیر رنده شده، آب پنیر، کشک، مواد چرب وروغن های مشتق شده از شیر، کره بسته بندی شده، محصولات متشکل از شیر، دوغ پاستوریزه، شیر، خامه، ماست، شیرخشک صنعتی وشیر خشک ویژه اطفال است .

وی افزود: با توجه به اقلیم کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، صنعت غذای ایران توانسته است جایگاه ویژه‌ای در صادرات محصولات غیرنفتی کشور بازی کند، همچنین این بخش در سال 97 معادل 14درصد و در سال 98 معادل 15درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.که این مقدار علی غم اینکه قابل توجه است استعداد رشد بیشتری را نیز داراست .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز