خبرگزاری کار ایران

رشد ۷ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل/ پرداخت به روز پول گندمکاران نسبت به ادوار گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۴۸۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید بیش از 7 میلیون و 596 هزار تن گندم تا 19 مرداد ماه خبر داد و گفت: دولت با تمام توان در شرایط سخت نقدینگی، پول گندمکاران را پرداخت کرده است و تاکنون 93 درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.

به گزارش ایلنا، یزدان سیف افزود: در مقایسه با 19 مرداد ماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد 7 درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در 31 استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون 17 هزار و 275 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده است.

سیف گفت: مقدار خرید تضمینی گندم هم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7 درصدی دارد که به مروز زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.

وی افزود: ارزش کل خرید تضمینی گندم به بیش از 19 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تاکنون 263هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 11807میلیارد تومان خریداری شده است.

سیف گفت: خرید تضمینی آفتابگردان هم در کشور شروع شده و در استانهای خوزستان و کرمان در اولین روزهای خرید 460 تن از این محصول خریداری شده است.

معاون وزیر صمت افزود: از نکات مثبتی که می توان در زمینه فعالیت خرید تضمینی گندم و دانه روغنی بدان اشاره کرد، پرداخت پول گندمکاران امسال بی سابقه بوده است و پرداخت ها به روز انجام شده، تاکنون17 هزار و 275 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده که از میزان کل پرداختی سال گذشته عبور کرده است.

سیف اضافه کرد: پول گندم کاران در سنوات گذشته به صورت دو مرحله و پس از تقریبا دو ماه پرداخت می شد الان به روز شده و 93 درصد آن تاکنون پرداخت شده و این درصد پرداخت روی اعداد 80 تا 95 درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز