خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

صنعت پتروشیمی سالانه از خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۵۵۱

وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی سالانه از خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و این صنعت نخستین تامین‌کننده ارز کشور در سامانه نیما است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از ۳ طرح صنعت پتروشیمی از سوی رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس گفت: امروز دو طرح متانول و یک طرح فناورانه تولید کاتالیست به بهره‌برداری می‌رسد و ان‌شاء‌الله تا پایان سال ۱۳ طرح پتروشیمی افتتاح می‌شود که ۲۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور می‌افزاید.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین وظیفه صنعت پتروشیمی جلوگیری از خام‌فروشی با تکمیل زنجیره صنعت نفت و گاز است. صنعت پتروشیمی سالانه از خروج بیش از ۵ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند و این صنعت نخستین تامین‌کننده ارز کشور در سامانه نیما است.

زنگنه افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ تعداد ۱۸ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری ۲۷ طرح تا سال ۱۴۰۰ و با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری ارزش محصولات پتروشیمی به ۲۵ میلیارد دلار می رسد.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: تولید پتروشیمی تا پایان این دولت نسبت به ابتدای دولت ۲ برابر و با ریل‌گذاری که انجام شده است تا پایان سال 1404 به میزان ۳ برابر می‌شود. حجم سرمایه گذاری در ۳ طرح پتروشیمی که امروز افتتاح می‌شود حدود ۱.۶ میلیارد دلار است  که ۴ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز