خبرگزاری کار ایران

دریافت نزدیک به ۲۲ هزار گزارش و شکایت پیرامون کالا و خدمات

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۶۶

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بیان کرد: در تیر ماه سال‌جاری 21 هزار و 906 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

به گزارش ایلنا، عباس تابش در خصوص شکایات واصله به سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تیر ماه سال 1399 اضافه کرد: از این تعداد شکایات، 18 هزار و 779 فقره (86 درصد) مربوط به کالا و 3 هزار و 127 فقره (14درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب می‌باشد، تصریح کرد: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 14 هزار و 264 فقره (65درصد) تلفنی، 3 هزار و 906 فقره (18درصد) حضوری و 3 هزار و 736 فقره (17 درصد ) کتبی بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 6 هزار و 312 فقره (29 درصد) متخلف و 8 هزار و 808 فقره (40 درصد) غیر متخلف شناخته‌ شده و 6 هزار و 786 فقره (31 درصد) تحت بررسی می باشند.

رسیدگی و پاسخگویی کامل به 69 درصد از شکایات دریافتی

تابش ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی طی تیر ماه سال جاری، 69 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و31 درصد بدلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.

وی در پایان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 747 فقره با برآورد ارزش 59 میلیارد و 414 میلیون و 77 هزار و 72 ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات‌کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز