خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی نفت مطرح کرد:

هدفگذاری برای تولید ۶۰۰ هزار بشکه نفت در آزادگان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۶۷۸

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ۲۷میلیارد بشکه نفت درجا در میدان آزادگان جنوبی، گفت: هدفگذاری برای تولید نفت از این میدان ۶۰۰ هزار بشکه در روز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود کرباسیان در مراسم امضای قرارداد تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی بین شرکت متن و پتروپارس با بیان اینکه آزادگان بزرگترین میدان مشترک نفتی ایران به شمار می‌رود، اظهار داشت: نفت درجا در میدان‌های آزادگان شمالی و جنوبی 33 میلیارد بشکه است که 27 میلیارد آن در آزادگان جنوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: کشف و توسعه این میدان در زمان وزارت نفت بیژن زنگنه در دولت اصلاحات آغاز شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت تاکید کرد: طبق برنامه، در این میدان به 320 هزار بشکه تولید نفت و 200 میلیون فوت مکعب گاز  در روز می‌رسیم.

وی گفت: هدفگذاری تولید 600 هزار بشکه در روز از این میدان وجود دارد که امیدواریم با شرکت‌های اکتشاف و تولید به این هدف دست پیدا کنیم.

کرباسیان افزود: در خصوص افزایش ضریب بازیافت از 12 میدان نفتی، قراردادی با 8 دانشگاه امضا شد که بالغ بر 292 میلیارد تومان و 19 میلیون یورو می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با کمک دولت برای پیشرفت کار نزد مردم و جامعه روسفید باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تامین مالی به دلیل تحریم‌ها مشکل است از اوراق و سایر منابع استفاده می‌کنیم تا توسعه در نفت متوقف نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز