خبرگزاری کار ایران

خرید ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم در کشور/ رشد ۱۲ درصدی خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال قبل

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۱۹۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید بیش از 5 میلیون و 900 هزار تن گندم تا 27 تیرماه خبر داد و گفت: علیرغم شرایط سخت نقدینگی، طی پنج مرحله مطالبات به گندم‌کاران پرداخت شد و تاکنون حدود 90 درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.

به گزارش ایلنا، یزدان سیف افزود: در مقایسه با 27 تیرماه سال گذشته، خرید تضمینی رشد 12 درصدی در کشور دارد و در حال حاضر مراکز خرید در 31 استان آماده تحویل گندم کشاورزان هستند.

سیف اضافه کرد: مطالبات گندم کارانی که تا 19 تیرماه گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده به طور کامل پول خود را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: 12 هزار و 500 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده که با پرداخت تنها 1000 میلیارد دیگر به کل پول واریزی برای خرید 7.7 میلیون تن سال قبل خواهیم رسید.

سیف گفت: مقدار خرید تضمینی گندم هم نسبت به 27 تیرماه سال گذشته رشد 12 درصدی دارد. که به مروز زمان این افزایش خرید بیشتر می‌شود.

وی افزود: ارزش کل خرید تضمینی گندم به حدود 14 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تاکنون 275 هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود 1155میلیارد تومان خریداری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز