خبرگزاری کار ایران

توسعه مکانیزاسیون در برنج‌کاری به ۸۵ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۴۵

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، از توسعه ۸۵ درصدی مکانیزاسیون در زمین های شالیزاری کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما، با اشاره به این که ۶۲۰ هزار هکتار برنج کاری در کشور داریم، افزود: در بخش برنج در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰ درصد از زمین های شالیزاری کشورمان مکانیزه بود که در این شش سال، این مکانیزاسیون به حدود ۸۵ درصد رسید.

وی افزود: در سال های ۹۲ تاکنون دستگاه های نشاءکار و کمباین برنج جزو ماشین هایی بوده که تولید داخل نداشته است.

عباسی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، مقرر شد این دو کالا در سال های ۹۷ و ۹۸ به علت نبود تولید داخل، همچنان بتوانند ارز دولتی بگیرند و وارد شوند.

وی ادامه داد: شرکت کمباین سازی ”ایران“ هم یکی از بزرگترین وارد کننده های کمباین بود و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می گرفت و در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰۰ دستگاه و در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰۰ دستگاه وارد کرد و در نیمه دوم سال ۱۳۹۸، این شرکت مدعی تولید شد و ما از کارخانه بازدید و حمایت کردیم اما حدود ۷۰ درصد این کالا همچنان وارداتی بود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که نیاز داخلی کشور به کمباین، سالی ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است، گفت: در سال جهش تولید هستیم و شالیکاران کشورمان شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار بهره بردار هستند و باید محصول مزارع خود را با ماشین کمباین برداشت کنند.

وی افزود: شرکت کمباین سازی ”ایران“ ۱۲ تا ۱۳ دستگاه کمباین برنج تولید کرد در حالی که کشورمان به سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز