خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۳۱۴

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز به کار سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی تحت عنوان "سپیدار" خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم اظهار داشت: بر اساس ماده ۳ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۸ مقرر شده است کارگروهی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق توسعه ملی، بانک توسعه صادرات ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  ساز و کار استفاده از منابع ریالی و ارزی مندرج در مواد ۱و ۲ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۸ را طراحی کنند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر این اساس با تدوین دستورالعمل مربوطه،  سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی موسوم به "سپیدار" اقدام کرد.

زادبوم بیان داشت:  بر این اساس کلیه صادرکنندگان متقاضی دریافت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی که با نرخ‌های ترجیحی پرداخت می‌شود، می‌توانند از روز دوشنبه مورخ ۱۲ خردادماه سالجاری با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.  Tpo.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: این سامانه به صورت خودکار نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و درخواست‌های وارده را به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات ارسال می‌کند.

 زادبوم ارتباط سامانه‌ای با بانک‌های عامل را از مهم‌ترین مزیت‌های سامانه"سپیدار" اعلام کرد و گفت: صادرکنندگان می‌توانند یکی از بانک‌های پارسیان، توسعه صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا انتخاب کنند تا پس از احراز اهلیت صادراتی آنها بر اساس شاخص‌های موجود، در خصوص معرفی صادرکنندگان در اسرع وقت اقدام شود.

به گفته وی صادرکنندگان لازم است ابتدا به سامانه مراجعه کنند و بانک‌ها مجاز به تشکیل پرونده قبل از احراز هویت از سوی سازمان توسعه تجارت ایران نیستند.

معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در سال ۹۸، ۴ هزار میلیارد تومان است که ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و ۲ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی است.

گفتنی است، سامانه "سپیدار " بر اساس مفاد ماده ۱ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۸ در خصوص سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی طراحی شده و صادرکنندگان می‌توانند درخواست‌های خود جهت دریافت این تسهیلات را از طریق سامانه "سپیدار" به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کنند.

صادرکنندگان متقاضی تسهیلات نیز می‌توانند از روز دوشنبه مورخ ۱۲ خرداد سال ۱۳۹۹ با مراجعه به پورتال سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir  برای ثبت درخواست تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی در سامانه "سپیدار" اقدام کنند. بانک‌های عامل نیز موظف هستند صادرکنندگان را برای ثبت درخواست در سامانه "سپیدار" معرفی کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز