خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۱۶ طرح آب و برق در چهار هفته اخیر پویش #هرهفته_الف_ب_ایران/ امسال مجوز کشت برنج در خوزستان صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۱۴۰

وزیر نیرو از میزبانی خراسان جنوبی در هفته پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران خبر داد و گفت: در چهار هفته گذشته از این پویش بیش از ۱۶ طرح آب و برق با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه این طرح‌ها در استان‌های تهران مرکزی، ایلام و سیستان و بلوچستان اجرا شده است، افزود: سد، نیروگاه حرارتی، تصفیه‌خانه فاضلاب و نیروگاه برق‌آبی از جمله طرح‌های افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در هفته پنجم این پویش به استان خراسان جنوبی سفر خواهیم کرد، گفت: در این استان سد سیاهو افتتاح می‌شود که اجرای این طرح با هدف تامین آب شرب و کشاورزی، کنترل سیلاب در منطقه سربیشه و آبرسانی به منطقه درمیان و روستا‌های این منطقه و دیگر مناطق استان خراسان جنوبی است.

وزیر نیرو ادامه داد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح ۵۰ مگاواتی در این استان با اختصاص اعتباری معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته پنجم پویش است.

اردکانیان با اشاره به تصویب ممنوعیت کشت برنج به‌جز در مناطق شمالی در هیئت وزیران با پیشنهاد کارگروه سازگاری با کم‌آبی، گفت: در این مصوبه ملاحظاتی در نظر گرفته شد که بر اساس آن، کشت برنج با اعمال سازوکار‌هایی از جمله خشکه کاری و آبیاری تحت فشار زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی مجاز اعلام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به این ملاحظات، امسال مجوز کشت برنج در خوزستان صادر می‌شود، افزود: با بارش‌های دو سال اخیر در استان خوزستان، این مجوز در این استان صادر می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ورودی سد‌های استان خوزستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: امسال میزان ذخیره سد‌های استان خوزستان، ۲۲ میلیارد مترمکعب است که سال گذشته در مدت مشابه، ۴۴ میلیارد مترمکعب بوده است که البته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رهاسازی آب از این سد‌ها امسال ۱۴ درصد و میزان زمین‌های زیر کشت نیز ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز