خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت رئیس‌جمهور و مقامات کشور در پی درگذشت نماینده ایران در هیئت عامل اوپک

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۹۸

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در تمام طول خدمتش همواره مدافع منافع ملی کشور بوده‌ و در همه مذاکرات انجام شده در محافل بین‌المللی به کشور خدمت کرده است.

به گزارش ایلنا، در پی درگذشت حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در هیئت عامل اوپک مقامات کشور پیام تسلیت فرستادند که برخی از آنها به شرح زیر است:

رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی گفت: این تلاشگر پیشکسوت عرصه سیاست و مدیریت، با قبول سمت‌های مختلف خدمتگزاری در سنگرهای گوناگون و ارائه خدمات صادقانه، کارنامه ارزنده‌ای از خود برجا گذاشت که نام و یادش را ماندگار خواهد کرد. متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت دیپلمات برجسته و خدوم کشورمان مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی موجب تأثر خاطر گردید.

این تلاشگر پیشکسوت عرصه سیاست و مدیریت که طعم تلخ ترور و خشونت را در اوایل انقلاب چشید و بسیاری از یاران مبارز خود را در جریان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی از دست داد، با قبول سمت‌های مختلف خدمتگزاری در سنگرهای گوناگون از جمله در وزارتخانه‌های بازرگانی، امور خارجه و نفت و ارایه خدمات صادقانه، کارنامه ارزنده‌ای از خود برجا گذاشت که نام و یادش را ماندگار خواهد کرد.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم، همکاران و دوستان این فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

در پیام معاون اول رئیس جمهوری نیز آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت جناب آقای حسین کاظم پور اردبیلی نماینده فقید جمهوری اسلامی ایران در اوپک موجب تأسف و تأثر شد.

مصیبت فقدان این دیپلمات برجسته و خدوم کشورمان را که همواره در سطح بین المللی مدافع منافع ملی ایران عزیز بود و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرد، به خانواده محترم آن مرحوم و سایر بستگان صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان داغدار صبر و اجر مسألت دارم.»

 

 وزیر نفت نیز در پیامی درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را تسلیت گفت و نوشت: باورم نمی‌شود که دوست شفیقم، حسین کاظم پوراردبیلی، ناگهان این جهان فانی را به سوی سرنوشت ابدی ترک گفته باشد و من در سوگ او نشسته باشم.

متن پیام بیژن زنگنه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

«باورم نمی‌شود که دوست شفیقم، حسین کاظم پوراردبیلی، ناگهان این جهان فانی را به سوی سرنوشت ابدی ترک گفته باشد و من درسوگ او نشسته باشم. اما مرگ، هم واقعیت و هم حقیقتی است که دیر یا زود، گریزی از آن نیست و جز تسلیم چاره‌ای در برابر آن نیست.

قریب ۲۳ سال همکاری نزدیک با حسین کاظم‌پور، مرا در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌توانم شهادت بدهم او، انسانی متدین، فرهیخته، متواضع، بسیار شرافتمند و خدمتگزاری راستین و بی‌ادعا برای ملت ایران، وفادار جمهوری اسلامی و عاشق ایران بود و سربلندی و پیشرفت ایران، دغدغه همیشگی‌اش بود.

از بارزترین وجوه شخصیتی او، صراحتش در بیان عقایدش بود.

او دیپلماتی برجسته بود که بیش از سه دهه از منافع ملی ما در اوپک، در سخت‌ترین شرایط و به‌رغم همه ناملایمات، هوشمندانه و جانانه دفاع کرد.

او در دولت شهید رجایی، وزیر بازرگانی بود و جانباز انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی در  ۷ تیر ۱۳۶۰  بود، ولی هرگز از جانبازی خود و یا از خدماتش در دوران جنگ با کسی سخن نگفت. او برای خدماتش از کسی اجر و مزدی نمی‌طلبید. امروز او با ره توشه‌ای پر بار از خدمت صادقانه به مردم و کشورش، در برابر داور نهایی هستی ایستاده است.

این مصیبت را به خانواده ایشان، به ملت ایران و به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند قادر متعال برای آن عزیز، غفران و رحمت واسعه طلب می‌کنم. خداوند او را با اولیای خود محشور و به بازماندگان محترمش صبر و اجر عطا فرماید.» غفرالله له و لنا"

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در پیامی با تسلیت درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: این انسان خدوم و دلسوز که از یادگاران حادثه تروریستی هفتم تیر بود، در سنگرهای مختلف خدمتگزاری با تدبیر و درایت و منشأ خدمات ماندگاری شد. متن پیام محمود واعظی در ادامه می‌آید:

«انالله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار پرتلاش و دیپلمات کشورمان دوست و همکار عزیزم مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این انسان خدوم و دلسوز که از یادگاران حادثه تروریستی هفتم تیر بود، در سنگرهای مختلف و در وزارتخانه‌های امور خارجه، بازرگانی و نفت خدمتگزاری با تدبیر و درایت و منشأ خدمات ماندگاری شد که بی‌شک توشه‌ای گرانبها برای ایشان در سرای باقی خواهد بود.

 اینجانب این مصیبت را به خانواده مکرم ایشان و همه دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت می‌گویم و در این ایام معنوی از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.»

 

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، هم در پیامی، درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی را تسلیت گفت. در این این پیام آمده است: درگذشت برادر بزرگوار، دوست صادق و همکار عزیزم، حسین کاظم‌پور اردبیلی دیپلمات برجسته و کم‌نظیر کشورمان ضایعه بزرگی برای جامعه دیپلماسی است.

این شهید زنده هفت تیر، در تمامی چهار دهه گذشته از وزارت تا سفارت و از معاونت وزیر تا عضویت هیئت عامل اوپک همواره مدافعی تیزهوش و باصلابت برای منافع ملی و مشاوری امین و دقیق و صریح برای مسئولان جمهوری اسلامی ایران بود.

خانواده وزارت امور خارجه در طول سه ماه گذشته دو حسین را از دست داده که هر دو نمونه خدمتگزاری بی‌پیرایه و صادقانه برای مردم دلاور ایران بودند.

این مصیبت سنگین را به همسر گرانقدر و فرزندان بزرگوار و سایر بازماندگان محترم و همکاران آن عزیز محبوب در وزارت امور خارجه و وزارت نفت تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال مسئلت دارم که  او را با مولایش امیرالمومنین علیه‌السلام محشور  و به بازماندگانش صبر و اجر مرحمت فرماید.

 

به گزارش ایلنا، حسین کاظم پور اردبیلی، دیپلمات برجسته کشور و نماینده ایران در هیئت عامل اوپک که چندی پیش به دلیل عارضه خونریزی مغزی در بیمارستان بستری بود، شب گذشته دار فانی را وداع گفت. او سیاستمدار، دیپلمات و مدیر اجرایی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ در کابینه محمدعلی رجایی، وزیر بازرگانی بود. از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت.کاظم پور اردبیلی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ نیز نمایندگی ایران در اوپک را به‌عهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کند.نماینده ایران در هیئت عامل اوپک  در تمام طول خدمتش همواره مدافع منافع ملی کشور بوده‌ و در همه مذاکرات انجام شده در محافل بین‌المللی به کشور خدمت کرده است.او با نفت ۶ دلاری از وزارت خارجه به نفت آمد و سال ۸۷ با نفت ۱۲۶ دلاری از وزارت نفت رفت.او پس از بازگشت بیژن زنگنه، وزیر نفت بار دیگر به نفت برگشت و در تمام این سال‌ها (از سال ۹۲ تاکنون) در کنار وزیر نفت از منافع ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز